زمان انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ -

راه‌آهن تهران و پاریس «خواهرخوانده» شدند

قائم مقام شرکت راه‌آهن از امضای طرح «خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و پاریس» خبر داد و گفت: شرکت راه‌آهن با همکاری شرکت ارپ فرانسه، ایستگاه راه‌آهن تهران را توسعه می‌دهد.

به گزارش سرای نور؛ احمد خدایی امروز در مراسم انعقاد قرارداد «خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریس» با حضور وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه، گفت: یک شرکت فرانسوی طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن تهران را انجام می‌دهد و این شرکت به شرکت راه‌آهن فرانسه وابسته است.

وی با اشاره به توافقاتی که در سفر رئیس‌جمهور به فرانسه در این خصوص انجام شد، اشاره کرد و افزود: موافقتنامه‌های همکاری در این سفر بسته شد و پیگیری‌هایی هم از سوی ما انجام گرفت و قرار شده است که شرکت فرانسوی ارپ در طرح‌های توسعه‌ای ایستگاه‌های قطار راه‌آهن سرمایه‌گذاری کند.

قائم مقام شرکت راه‌آهن ادامه داد: پروژه‌هایی آماده سرمایه‌گذاری در بخش راه‌آهن هستند که شرکت‌های فرانسوی که اعلام آمادگی کنند می‌توانند در این پروژه‌ها حاضر شوند، همچنین قرار شده تا آنها تجربیات خود را هم به شرکت‌های ایرانی انتقال دهند.

خدایی با اشاره به اینکه شرکت ارپ قصد دارد تا طراحی جامعی در ایستگاه راه‌آهن تهران انجام دهد، گفت: این طرح به صورت مشارکتی بین راه‌آهن ایران و این شرکت انجام می‌گیرد.

گفتنی است امروز با حضور وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه، طرح «خواهرخواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و پاریس» به امضا رسید.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو