زمان انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ -

با حکم فرمانده کل سپاه؛

سردار محمد رحمانی اولین فرمانده هوانیروز سپاه شد

با حکم سرلشکر جعفری، اولین فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

 

به گزارش سرای نور؛ به نقل از سپاه نیوز، آیین معارفه اولین فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این مراسم، با حکم سرلشکر جعفری، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی به عنوان فرمانده هوانیروز سپاه معرفی شد.

سردار پاکپور در این مراسم نقش توان بالگردی در اجرای مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه را تعیین کننده توصیف و تصریح کرد: با توجه به مأموریت‌های متعدد و متنوع نیروی زمینی سپاه در مرزها و نقاط مختلف گستره‌ی سرزمینی ایران اسلامی برای برقراری امنیت پایدار، توان بالگردی رزمی، پشتیبانی و هجومی نقش مهمی را در عملیات‌های نظامی و مقابله با تهدیدات اشرار، ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی ایفا می کند.

وی افزود: شرایط مأموریتی ایجاب می‌کند که نیروی زمینی سپاه نسبت به توسعه و گسترش این توان با اولویت اقدام کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه بالگردهای سپاه زمانی که در اختیار نیروی هوافضا قرار داشت نیز از مأموریت‌های نیروی زمینی پشتیبانی می کرد، گفت: با تلاشها و زحمات بسیار توان بالگردی امروز به نقطه قابل قبولی رسیده است، اما می‌بایست با توسعه و گسترش کمی و کیفی، این توانمندی را به حد مطلوب و متناسب با مأموریت‌های نیرو برسانیم.

وی توسعه توان بالگردی را از اولویت‌های نیروی زمینی در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه علاوه بر اینکه همواره می‌بایست با ارتقای آمادگی‌ها، خود را برای مقابله با تهدیدات متصور آماده کند، همزمان باید به اجرای مأموریت‌های جاری عملیاتی در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور بپردازد، لذا بالگرد یکی از الزامات این مأموریت‌ها به شمار می‌رود و ما در آغاز فعالیت‌های هوانیروز بخشی از این توان را در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) که در هفته گذشته برگزار شد به نمایش درآوردیم.

سردار پاکپور در پایان سخنانش از سردار رحمانی به عنوان یکی از مؤسسین بالگردی سپاه یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم در مدتی کوتاه هوانیروزی داشته باشیم که بتواند مأموریت‌های اساسی نیروی زمینی سپاه را در شأن جمهوری اسلامی ایران به انجام برساند.

همچنین در این مراسم سردار محمد رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه با تشریح پیشینه‌ی توان بالگردی سپاه گفت: با برخورداری از نیروی انسانی مؤمن، متخصص، انقلابی، معتقد و پرشور و نیز آموزش‌های متناسب با مأموریت‌های نیروی زمینی به طور قطع هوانیروز سپاه به سرعت به توفیقات ارزنده‌ای دست خواهد یافت.

گفتنی است؛ هوانیروز که زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه محسوب می‌شود، به تازگی و با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا تشکیل شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو