زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ -

تکذیب تلاش استقلال برای خرید مهاجم جدید

ثبت تنها یک گل زده در 5 دیدار باعث شده تا شایعاتی پیرامون خرید جدید استقلال شکل بگیرد.

سرای نور؛در کنار تمام نتایج ضعیف استقلال در شروع لیگ، عملکرد خط حمله این تیم نا امید کننده تر از دیگر مولفه ها به نظر می رسد. استقلال در ۵ دیدار ابتدایی خود تنها موفق به ثبت یک گل زده شده و این گل زده نیز با یک شوت از راه دور توسط یکی از هافبک های این تیم به ثمر رسیده است تا در روزهای پایانی نقل و انتقالات و تعطیلی لیگ شایعه تقویت خط حمله استقلال به گوش برسد.

 

۳+۱ خرید در خط حمله
استقلال در ابتدای فصل کاوه رضایی را به عنوان بهترین بازیکن خود در خط حمله از دست داد. همچنین بهنام برزای از استقلال رفت و محسن کریمی نیز به دلیل عمل جراحی در لیست ۱۸ نفره آبی ها قرار نگرفت اما منصوریان خط حمله خود را با اضافه کردن سجاد شهباززاده، حسن بیت سعید و مهدی قائدی تقویت کرد و البته داریوش شجاعیان را با یک تغییر پست پر ابهام به خط حمله برد. همچنین استقلال علی قربانی جابر انصاری، خسرو حیدری و یعقوب کریمی را برای خط حمله در اختیار دارد تا منصوریان ۸ بازیکن بالای ۲۳ سال خود را به خط حمله اختصاص داده باشد.
آبی ها در خط حمله خریدهای مناسبی داشتند از نظر تعداد بازیکن با مشکل مواجه نیستند اما هیچکدام از این بازیکنان هنوز رضایت کادرفنی و هواداران را جلب نکردند.

 

عادت نکردن به شرح وظایف جدید
استقلال با تصمیم منصوریان در فصل جدید تغییر سیستم داده است. آبی ها در جریان بازی تلاش می کنند تا با مالکیت توپ برتری خود را به حریفان دیکته کنند؛ اما این تغییر سبک آورده ای برای استقلال نداشته است. آبی ها در خط حمله کاملا سردرگم هستند و تمامی تیم ها به آسانی خط آتش این تیم را مهار می کنند. تراکتورسازی نیز تنها ۴۵ دقیقه برابر استقلال تیم بازنده زمین بود و در نیمه دوم شاگردان گل محمدی توانستند زهر خط حمله استقلال را به آسانی کنترل کنند.
تغییر شرح وظایف بازیکنان استقلال و عدم آشنایی با این سبک فوتبال، می تواند دلیل اصلی برای بی اثر شدن بازیکنان خط حمله استقلال باشد. هیچکدام از بازیکنان استقلال به این سبک فوتبال، فشردگی مدافعان حریف در یک سوم دفاعی و دیگر دغدغه های فوتبال مالکانه عادت ندارند و این موضوع تا به امروز تاثیر پر رنگی روی عملکرد آبی ها داشته است.
به این آسیب ها البته باید استرس بازیکنان استقلال در ضربات نهایی را اضافه کرد که باعث شده تا آبی ها فرصت سوزی های زیادی در بازی های قبلی خود در لحظات سرنوشت ساز داشته باشند.

 

اضافه کردن بازیکن راه درمان است؟ نیست؟
اضافه شدن بازیکن گلزن اولین راه برای برطرف کردن مشکل خط حمله استقلال است؛ اما با توجه به تعدد بازیکنان استقلال در خط حمله، راه مناسبی نیست و اعضای کادرفنی استقلال نیز به نظر می رسد فعلا تصمیمی برای تغییر در لیست خود ندارند. به ویژه آنکه استقلال فصل گذشته با حضور کاوه رضایی و علی قربانی در بیش از ۲۰ بازی متوالی گلزنی کرد و دومین خط حمله برتر لیگ بود. علیرضا منصوریان برای باز کردن این گره کور، بیش از آنکه به بازیکن جدید نیاز داشته باشد، به آشنایی بازیکنان با شرح وظایف جدید و البته تمرینات اثر بخشی برای خط حمله نیاز دارد که در هفته های پیش رو باید برای آن برنامه ریزی کند. البته تغییر سیستم نیز می تواند برای آبی ها راه مناسبی باشد اما با توجه به اهمیت دیدار استقلال برابر پارس جنوبی در هفته ششم و فرصت ۳ هفته ای باقی مانده، گزینه مطمئنی برای منصوریان نیست.
همچنین انتخاب گزینه ای مناسب برای خط حمله استقلال که بتواند جلوتر از شهباززاده و قربانی در ترکیب اصلی قرار بگیرد و خیلی زود گره از مشکل گلزنی آبی ها باز کند در این فرصت اندک باقی مانده بسیار دشوار است. به ویژه آنکه لیست بازیکنان بالای ۲۳ سال استقلال نیز پر است و سرمربی آبی ها باید مهاجم مورد نظر خود را از میان بازیکنان زیر ۲۳ سال انتخاب کند. به همین جهت تغییر شرح وظایف و استفاده از بال های موثر در کناره های تک مهاجم آبی ها می تواند، نسخه بهتری برای درمان خط حمله استقلال باشد و آبی ها نیز به همین دلیل تصمیمی برای ورود به بازار نقل و انتقالات ندارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو