زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ -

جزییات بلیت فروشی لیگ برتر و قرارداد جنجالی

رئیس کمیته ی صیانت از سلامت فوتبال در گفتگو با "ورزش سه" در مورد ابعاد قرارداد با شرکت برهان مبین که بلیت فروشی اینترنتی سرخابی ها را بر عهده دارد صحبت کرده است.

سرای نور؛ه باشگاه ها واگذار شود
معتقدیم درآمد فوتبال باید از صفر تا ۱۰۰ فوتبال به باشگاه ها واگذار شود و همه ی ارکان فوتبال هم همین نظر را دارند. ولی همه چیز باید واگذار شود،  نه اینکه الان بیاییم و بگوییم بلیت فروشی را شرکت توسعه و تجهیز انجام بدهد، که در حال حاضر با کمبود منابع مالی برای تکمیل طبقه ی دوم ورزشگاه روبرو است. درآمدهای حاصل از بلیت فروشی به جاهای مختلفی مثل اتوبوسرانی، نیروهای انتظامی و .. می رسد که مهم ترین بخش اجاره ی ورزشگاه آزادی است. عرض ما این است که باید به باشگاه ها و استقلال و پرسپولیس احترام بگذاریم و بلیت فروشی را به باشگاه ها بدهیم. این قرارداد را تا اینجا سازمان لیگ راهبری کرده؛ ضمن اینکه ما بارها به باشگاه های مختلف اعلام کردیم که اگر صورت حساب ما را قبول ندارند، ذی حساب آنها بیاید و ایرادها را بگویند؛ گردن سازمان لیگ از مو بازیک تر است.
باشگاه ها فقط می گویند بلیت فروشی حق ما است!
باشگاه ها این کارها را نکردند؛ حتی ما سال گذشته (۱۷/۰۷/۹۶) طی جلسه ای به باشگاه ها اعلام کردیم که در سال دوم خودشان قرارداد با برهان مبین را در دست بگیرند، ولی باشگاه ها پیش نیامدند؛ فقط می گویند بلیت فروشی حق ما است. ما هم می گوییم بلیت فروشی حق باشگاه ها است. منتها باید به قراردادی که امضاء شده، احترام بگذاریم. عده ای که می گویند این قرارداد ترکمنچای است، در جمهوری اسلامی دیوان عدالت اداری وجود دارد. باشگاه ها اگر فکر می کنند حقشان پایمال شده، بروند و درخواست ابطال آن را داشته باشند.
۱۲ تا ۱۵ درصد پورسانت آقای “ف” در مسابقات آسیایی بوده
باشگاه ها در جلسات نیامدند و فقط در مسابقات آسیایی که میزبان بودند گفتند خودمان انجام می دهیم و جالب آنکه بلیت فروشی را به آقای “ف” دادند، که ایشان هم ۱۲ تا ۱۵ درصد بالاسری گرفته و باز هم بلیت فروشی را به شرکت برهان مبین واگذار کرده؛ ما نمی خواهیم باشگاه ها از چاله به چاه بیافتند. باید شفاف مذاکره کنند؛ ما قطعا ۳۵ درصد را قبول نداریم ولی باید مذاکره صورت بگیرد و متمم هایی به قرارداد اضافه شود و اصلاح شود.
ممکن است قرارداد خود به خود آزاد شود
این قرارداد زمانی بسته شده که تماشاگر در هر بازی میانگین ۵ هزار نفر بوده ولی یکدفعه به برکت بازی های خوب آقای برانکو با پرسپولیس تماشاگر به ۳۰ تا ۶۰ هزار نفر رسیده است. با توجه به این موضوع ممکن است بعد از ۲ سال، قرارداد خود به خود آزاد شود و شرکت برهان مبین هم به پول خود برسند.
قرارداد با برهان مبین وحی منزل نیست
این قرارداد که از نظر ما وحی منزل نیست از آنجا به بعد خود استقلال و پرسپولیس باید قرارداد ببندند، ولی دوستانی که در جلسات بودند و صورت جلسه ها را امضاء کردند، می گویند ما کاری نداریم و خود سازمان لیگ برود و قرارداد را منحل کند. جالب اینکه آنها باز هم می خواهند با همین شرکت قرارداد امضاء کنند.  مشخص است که این تفکر یک تفکر اصلاحی نیست و یک تفکر انقباضی است.
ورزشگاه آزادی کلید فوتبال است
ادعای ما این است که ما ضمن تشکر از کسانی که شرایط این قرارداد را فراهم کردند، از این بعد تمام مسائل را به صورت کامل در اختیار باشگاه ها قرار بدهیم و حقوق شرکت برهان مبین هم محترم شمرده شود. در واقع هدف ما این است که هر اتفاقی که در روز بازی استقلال با حریفش یا پرسپولیس با تیم دیگری رخ می دهد، تمامی درآمدهای ورزشگاه آزادی از ورودی غربی لب خیابان تا در شرقی لب خیابان به باشگاه مورد نظر برسد. ورزشگاه آزادی کلید فوتبال است.
هر کاری برای واگذاری امور به باشگاه ها انجام می دهیم
این ها باید برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس زنده شود و ما هم مخلص تمام آقایانی که این شرایط را فراهم می کنند و همینطور هواداران هستیم و خودمان را ملزم می دانیم که هر کاری که برای تسهیل این امور از دستمان بر می آید انجام دهیم.
سازمان لیگ کیسه ای ندوخته
سازمان لیگ کیسه ای ندوخته و درصد ما هم مشخص است. مثلا ما از ۱۰۰ میلیون ۵ میلیون می گیریم، در حالی که الان مالیت ۱۰۰ میلیون تومان برای ما در نظر گرفته شده است. سازمان لیگ و فدارسیون فوتبال هیچ ادعایی به این درآمدها ندارد و هر کاری انجام شده برای تسهیل امور بوده است، ولی متاسفانه در این یک ساله که ما مسئولیت را به عهده گرفته ایم به جای اینکه به ما کمک کنند تا شرایط را مهیاتر کنیم، مثلا صندلی ها را شماره گذاری کنیم، جایگاه ها مشخص باشد و هر فرد بر اساس هویت ملی خود در جایگاه بنشیند، وقت و ذهن ما را درگیر مسائلی کردند که فرصت های طلایی از بین رفته است و در حال حاضر هیچ کاری در این زمینه ها انجام نداده ایم.

پیش از شروع بازی‌های لیگ، قرارداد بلیت فروشی اصلاح می شود
علیپور در پایان و در خصوص اینکه در نهایت چه زمانی این توافق حاصل می شود، گفت: ما باید شرایط را فراهم کنیم. در حال حاضر کارت های هواداری زیادی در دست مردم است که باید این موضوع حل شود. ما با این شرکت توافق کرده بودیم ولی موضوعاتی وارد شد که ما را عقب انداخت. کاری که من در جلسه ی روز گذشته انجام دادم بسیار مفید بود، ولی باید ۲ ماه پیش انجام می شد، اما در مجموع فکر می کنم این موضوع تا پیش از شروع بازی های لیگ حل و فصل شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو