زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ -

کاوه رضایی و یارانش تا کجا پیش می روند؟

با شکست وارگم، شالروا با کسب 15 امتیاز، از 15 امتیاز ممکن، همچنان می تازد

سرای نور؛کارولو در رویا سیر می کند و به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند سرزمین سیاه را از این خواب خوش بیدار کند. حتی تیمی مثل زولت وارگم که دوبار در ماموبورگ پیش افتاده بود.
شنبه شالروا، برای نخستین بار در این فصل گل اول بازی را دریافت کرد. ولی نهایتا (بازهم) برنده شد. فلیسه تایم (به خاطر گل های زیاد زده شده تیم تحت سرمربیگری فلیسه ماتزو در وقت های اضافی  فصل پیش) توانست تابستان را از سر بگذراند و دوباره بازگشته است.

ژاویه مارتوس مدافع اسپانیایی بعد از بازی با لبخندی روی لب می گوید “این چیزی است که روی آن تمرین می کنیم. وقتی نوبت تمرین ما یک ساعت و سی دقیقه است، یک ساعت و سی دقیقه تلاش بی وقفه می کنیم نه یک ساعت و بیست و نه دقیقه. موقع مسابقه هم همینطور.”

و این تفکر، تاثیر خودش را نشان داده است. از دقیقه اول تا آخر، همه بازیکنان چه آنهایی که در ترکیب قرار دارند و چه آنهایی که روی نیمکت هستند هیچ فرصتی را دست کم نمی گیرند. روی گل تساوی کاوه رضایی، بدیا، ساگلیک و بنوانته از ابتدای باز پس گیری توپ در ساخت و ساز نقش داشتند. سه بازیکنی که تازه به میدان آمده بودند. این خودش یک نماد است. “این ها با یک انگیزه عحیبی وارد شدند و قوای تیمی را افزایش دادند. این خیلی ارزش دارد.” این را داوید پوله که در دقیقه ۶۰ تعویض شده بود می گوید. همانی که فرصت باز کردن دروازه در نیمه اول را از دست داد. ولی برای کسی که الویت را به کار تیمی می دهد مهم نیست اگر اینگونه نواقص در عملکرد یک بازیکن دیده شود.

 

 

فلیسه ماتزو می گوید “شاید از نظر محتوایی در عرض ۹۰ دقیقه فوق العاده ظاهر نشدیم؛ ولی به لحاظ انگیزه تیمی فوق العاده بودیم. ما در یک دوره رویایی به سر می بریم، این خیلی خوب است. ولی لیگ تازه شروع شده.”

نحوه ای از شروع لیگ که تا کنون هیچگاه در تاریخ، شامل حال باشگاه شالروا نشده بود. و این نتیجه یک کار بلندمدت بوده است. مهدی بیات با خوشحالی، بعد از بازی می گوید “زبان از توصیف آنچه برای ما اتفاق افتاده عاجز است. من احساس غرور و خوشبختی می کنم، چون نتیجه پنج سال کار مداوم را داریم می بینیم. ما همواره یک سیاست ثابت را دنبال کردیم، بدون هیچ تناقضی. اوایل، برخی به پروژه ای که راه اندازی کردیم خندیدند ولی امروز حس می کنم به اسپورتینگ شالروا احترام بیشتری گذاشته می شود.”

افتتاحیه ۱۵ از ۱۵، از شالروا یک نامزد جدی برای قهرمانی در ژوپیلر لیگ ساخته است. از زمانی که فورمول بازی های پلی آف وارد لیگ شد، هیچ تیمی با پنج برد از پنج بازی اول، از رسیدن به این مرحله بازنمانده است. و در بیست سال اخیر هیچ تیمی با پنج برد متوالی در شروع فصل، پایین تر از مقام چهارمی، لیگ را به پایان نرسانده است. سرزمین سیاه حق دارد همچنان به رویاهایش ادامه دهد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو