زمان انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

با کسب پنج مدال طلا و نقره؛

چهارمین قهرمانی تکواندو ایران در آسیا رقم خورد/ خلیفه بهترین مربی

تیم ملی تکواندو ایران که با ترکیبی جوان راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده بود با پشت سرگذاشتن رقیب سنتی، عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد تا برای چهارمین بار بر بام آسیا بایستد.

 

به گزارش سرای نور؛ بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۳۹ تکواندوکار از ۳۸ روز دوشنبه به میزبانی فیلپین در مانیل آغاز شد که تیم شش نفره کشورمان که با میانگین سنی ۱۸ سال در این مسابقات شرکت کرده بود با کسب سه مدال طلا و دو نقره با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

آخرین نماینده ایران علیرضا علیاری بود که در وزن ۶۸- کیلوگرم به مصاف «لیوپ جی کیم» از کره جنوبی رفت و در پایان سه راند مبارزه ۸ بر ۳ بازنده شد و به نشان نقره دست يافت. وی برای رسیدن به دیدار نهایی کار خود را با برتری ۱۷بر۳ مقابل«بنجامين سمبرانو» از فيليپين آغاز کرد و در ادامه ۸ بر یک مقابل «زولفاديل» از سنگاپور  و ۱۵ بر ۸ مقابل  «يو جين هوانگ» از چين تايپه را شکست داده بود.

در نهایت تيم ملي تكواندو مردان كشورمان با كسب ۳ مدال طلا و ۲ نقره و ۵۶ امتياز، توانست عنوان قهرماني قاره كهن را با شايستگي به خود اختصاص دهد.تيم ملي كره‌جنوبي با ۳ مدال طلا، يك برنز و ۴۵ امتياز دوم شد، تيم ازبكستان با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز (۲۸ امتياز) و چين با يك مدال طلا و ۳ برنز (۲۸ امتياز) سوم و چهارم شدند. قزاقستاني‌ها نيز با يك مدال نقره و دو برنز و ۲۲ امتياز جايگاه پنجم را بدست آوردند.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با شش تکواندوکار در این رقابتها شرکت کرده بود که توسط آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، سعید رجبی و علیرضا علیاری سه مدال طلا و ابوالفضل یعقوبی دو نشان نقره کسب کرده و با احتساب امتیازات با ارزش پوریا عرفانیان برای چهارمین بار روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

خانلرخانی ، هادی پور و خلیفه

اما در گروه زنان تركيب ايران متشكل از ناهيد كياني، مهسا جدي، حنانه همتي، هانيه اخلاقي، شكرانه ايزدي و مليكا ميرحسيني بود كه در نهايت با سه مدال برنز كياني، جدي و ميرحسيني و با ۱۴ امتیاز در مکان هفتم ایستاد.  شدند.

این چهارمین قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا بود. سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ تیم ملی ایران با هدایت رضا مهماندوست و کمک‌های نفراتی چون بهرامی‌نژاد، افلاکی و مقانلو، سال ۲۰۱۴ تیم ملی با هدایت مقانلو و کمک‌های بی باک و خانلرخانی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

در این دوره سید نعمت خلیفه و پیام خانلرخانی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند. در پایان این مسابقات هم سید نعمت خلیفه به عنوان بهترین مربی آسیا و آرمین هادی پور به عنوان فنی تکواندوکار این دوره از مسابقات انتخاب و معرفی شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو