زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ -

در کلاس منصوریان و کاپلو چه گذشت؟

دومین اجلاس سرمربیان بزرگ فوتبال آسیا شامل نکات و حواشی جالب و مفیدی برای حاضران بوده است.

سرای نور؛در جلسه ای که چند روز قبل برگزار شد و از کشورمان علیرضا منصوریان، سرمربی جوان استقلال نیز حضور پیدا کرده بود، چوی کانگ هی سرمربی چونبوک هیوندای و هوان سونگ هونگ سرمربی اف سی سئول به عنوان نمایندگان لیگ کره جنوبی در دومین اجلاس سرمربیان آسیا حضور یافته و در حضور سرمربیان بزرگی چون کاپلو و ویاس بواس به تشریح عقاید خود در مورد آینده فوتبال آسیا پرداختند.

وبسایت کنفدراسیون آسیا در این خصوص نوشت: “کنگره سرمربیان نخبه آسیا در شانگهای با موفقیت به پایان رسید.  فوتبال آسیا برای پیشرفت به حضور مربی های بزرگ نیاز دارد و ما در این کنگره عقاید خود را در مورد اهمیت حضور مربیان بزرگ در آسیا با هم به اشتراک گذاشتیم.”

این کنگره با حضور سرمربیان بزرگی چون فابیو کاپلو (جیانگسو)، فیلیکس ماگات (شاندونگ)، آندره ویاس بواس (شانگهای)، گاس فویت (شاندونگ لادین)، دراگان استویکویچ و تنی چند از دیگر مربیان برگزار شد.

این گنگره که در حضور سرمربیانی دیگری از سراسر قاره آسیا برگزار شد، به بررسی تفاوت ها و شباهت های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا پرداخت و راه های افزایش رقابت بین تیم های آسیایی را تشریح کرد؛ زیرا هدف تبدیل شدن باشگاه ها به قدرت های قابل رقابت با تیم های بزرگ دنیا و به دست آوردن کلاس جهانی است.

همچنین سرمربیان بزرگ این قاره در حضور سرمربیان مشهوری چون کاپلو و ویاس بواس به بررسی موضوعاتی چون تکنولوژی VAR، استفاده از داوران اضافی، مدیریت بحران، افزایش انگیزه بازیکن و شبیه سازی بازیکنان و دیگر موارد پرداختند.

همچنین در این اجلاس در مورد چگونگی حضور بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان، عملکرد رسانه ها و همچنین امنیت شغلی میان مربیان باشگاه های بزرگ آسیا نیز بحث و گفت وگو شد.

چوی کانگ هی سرمربی چونبوک هیوندای در مورد مفاد این جلسه گفت: “سال گذشته از من خواسته شد در مورد تفاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا و آسیا مقایسه ای انجام دهم. همچنین من سوالات فراوانی در مورد مسائل تاکتیکی داشتم که حضور در این اجلاس فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری عقاید با دیگران بود. من همچنین علاقمندم بدانم لیگ کره جنوبی و فدراسیون فوتبال این کشور چگونه می توانند در آینده به پیشرفت و توسعه فوتبال آسیا کمک کنند.”

اندی روگسبرگ، رئیس دپارتمان فنی برگزاری این اجلاس گفت: “این دومین بار بود که ما قادر به  تقسیم تجربیات و مشاوره رایگان با بهترین سرمربیان آسیا بودیم و ۲ روز بسیار شگفت انگیز را پشت سر گذاشتیم.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو