زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ -

علی پروین: طارمی بهترین مهاجم ایران است

علی پروین در حاشیه مراسم جشن تولد حمید جاسمیان در گفتگویی کوتاه شرکت کرد.

سرای نور؛پروین در ابتدا ضمن ابراز خوشحالی از حضور پیشکسوتان پرسپولیس در این مراسم گفت، خوشحال می شوم که می بینم این دوستان خوب و شاگردان خودم در این مراسم حضور دارند و حضور این افراد باعث می شود که من حس کنم، هنوز متعلق به این مجموعه هستم. پرسپولیس مال این بچه ها است و اگر اینها نبودند پرسپولیسی وجود نداشت.

پروین با اشاره به حضور حسین هدایتی در این مراسم گفت: اگر امروز می بینید قدرت در دست پرسپولیس است به جز تلاش مجموعه مدیریتی و فنی بازیکنان، عملکرد کسانی است که قدرت هزینه کردن را داشتند و با امکانات مالی خود یک مربی مثل برانکو و یک بازیکن مثل طارمی را به مجموعه آوردند.

پروین درباره عملکرد فنی امروز تیم گفت: خط حمله پرسپولیس امروز به قدری خوب است که نمی توان اندازه ای برایش تقریب کرد. من حس می کنم به جز مهدی طارمی که بارها گفته ام بهترین مهاجم ایران است و منشا که بازیکنی بسیار بزرگ است، یک علی علیپور در این تیم وجود دارد که می تواند برای تیم بسیار موفق ظاهر شود. در زمان ما خیلی ها از حضور غفور جهانی در تیم ملی انتقاد می کردند؛ اما من که هافبک تیم بودم، می فهمیدم که غفور جهانی چقدر بازیکن بزرگی در خط حمله است. تلاش ها و نوع عملکرد او باعث می شد تیم ملی بهتر و موفق تر باشد و امروز فکر می کنم علی علیپور چنین بازیکنی است.

پروین درباره دوران فوتبال خودش هم از ضیا عربشاهی تجلیل کرد و گفت: عربشاهی، وقتی بازی تمام می شد و به رختکن می آمد، چشمانش از تلاشی که کرده بود در می آمد. او چنان جنگنده بود که باور کردنی نبود. امثال او باید تلاش می کردند تا یکی مثل حمید درخشان پاس گل دهد!

پروین در ادامه صحبت از پرسپولیس بزرگ قدیم گفت. او با اشاره به پنجعلی گفت: محمد در دفاع چپ بود و او را وقتی به دفاع آخر بردیم دیگر بهترین نفر در این خط بود و من تصور می کنم که هنوز در فوتبال ما روی دست محمد پنجعلی در دفاع آخر نیامده است.

پروین به یاد تعصب قدیمی ها گفت: روزی که حمید استیلی و محمد خاکپور برای قرارداد با باشگاه به سورتمه(نمایشگاه قدیمی اتومبیل پروین در میدان هفتم تیر) آمدند، به آنها گفتم اگر آمده اید به پرسپولیس تا به تیم ملی بروید همین حالا بگویم من تو را زودتر از زمانی که در تیم پاس بودی خط می زنم و حمید گفت علی آقا ما به عشق خودت به پرسپولیس آمده ای. به او و خاکپور تیم تجارت ۵ میلیون می دادند و من ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد دادم و تازه ۴۰۰ به خودشان دادم و گفتم ۱۰ میلیون تومان هم قیمت این پیراهن پرسپولیس است که از امروز صاحبش خواهید شد.

پروین درباره مجتبی محرمی هم گفت: در این همه سال که در پرسپولیس بودم، روی دست مجتبی محرمی در دفاع کنار نیامده و من فکر می کنم اگر او امروز فوتبال بازی می کرد با توجه به ارزش فنی و مدرن بازی کردنش در پستش از همه ملی پوشان سر بود!

پروین در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم، از سعید شیرینی و هیئت مدیره کانون پیشکسوتان که بهروز سلطانی  هم در آن بود، پیراهن شماره ۵ حمید جاسمیان که قدیمی ترین پیراهن شماره ۵ تاریخ پرسپولیس است را به حمید جاسمیان هدیه کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو