زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ -

لطیفی: به جای پول حواله ماشین گرفتیم

بازیکن سابق تیم ملی ایران گفت:« بعد از صعود به جام جهانی 98 فرانسه قرار بود به هر بازیکن 1 میلیون دلار بدهند که این اتفاق رخ نداد.»

سرای نور؛بازیکنان و کادرفنی تیم ملی ایران بعد از تساوی برابر کره نسبت به عدم توجه مسئولان و عدم پرداخت پاداش ها بیانیه مشترکی منتشر کردند.

علی لطیفی بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه در این رابطه گفت:« در دوره ای که ما به جام جهانی صعود کردیم این گونه بود که هر بازیکنی که وارد جام جهانی می شد مبلغ یک میلیون دلار تعلق می گرفت. آن زمان  هر دلار معادل حدود ۵۰۰ تومان بود هرچند این پاداش به ما هرگز پرداخت نشد.»

لطیفی با بیان این که هیچ اعتراضی از سوی بازیکنان تیم ملی نسبت به عدم پرداخت پاداش حضور در جام جهانی انجام نشد گفت:«  در ازای این پاداش به بازیکنان حواله یک اتومبیل دادند اما به جز سه چهار بازیکنی که توانایی آوردن اتومبیل داشتند(بازیکنانی مانند علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری) بقیه نتوانستند این کار را بکنند و من خودم آن حواله را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان فروختم.»

بازیکن سابق تیم ملی ایران همچنین گفت:« اتفاق خوبی که افتاد این بود که آن پول خرج فوتبال ایران شد. آقای صفایی فراهانی این پول را به ما نداد اما در چندجای بسیار مهم آن را خرج کرد. از جمله زمین آکادمی تیم های ملی و ساختمانی که برای فدراسیون فوتبال خریداری شد از این پول بود. ما هم واقعا خوشحال شدیم چون به خاطر پول کار نمی کردیم و تعصبات در آن زمان بسیار بالا بود.»

او همچنین گفت:« وقتی می بینید پولی که سهم شما است صرف عمران فوتبال می شود ناراحتی وجود ندارد. البته بازیکنان تیم ملی الان هم زحمت کشیدند و عرق ریختند و این پاداش حق آن ها است.»

عضو تیم ملی در جام جهانی ۹۸ فرانسه افزود:« به نظر من مدیریت آقای صفایی فراهانی در آن زمان خیلی در این اتفاق که بازیکنان نسبت به عدم پرداخت پول ناراحت نباشند تاثیر داشت چرا که ما می دانستیم این پول صرف فوتبال ایران می شود. به نظرم مدیریت ایشان یک نقطه عطف در فوتبال ایران بود هرچند دکتر دادکان هم همان مسیر ایشان را در مدیریت طی کردند.»

لطیفی همچنین درباره نمایش تیم ملی در برابر کره جنوبی گفت:« من رک صحبت می کنم و ممکن است برخی از این حرف ها خوششان نیاید. تیم ملی ما قبل از کی روش در ساختار دفاعی بشدت مشکل داشت اما با آمدن کی روش این ضعف همیشگی تا حدودی از بین رفت. البته نباید یادمان برود که ما مربی مثل تومیسلاو ایویچ هم داشتیم که اگر اجازه می دادند فوتبال ایران را سال ها از آنچه امروز هستیم جلوتر می برد. با این حال به نظرم کی روش خیلی در زمینه رسیدن به ساختار دفاعی منسجم در تیم ملی ایران موثر بوده است.»

او اضافه کرد:« ما در دوره قبلی با شانس به جام جهانی رفتیم چرا که اکثر تیم ها بهتراز ما بودند اما شانس هم یکی از عوامل موفقیت در فوتبال است که کارلوس کی روش به خوبی از آن برخوردار است.  در این دوره ما مقتدرانه صعود کردیم  اما مشکلی که تیم ما دارد این است که همان مدلی که برابر آرژانتین بازی می کنیم با عراق و امارات هم بازی می کنیم. درواقع ما تیمی هستیم که فقط به نتیجه فکر می کنیم و شاید زیادی نتیجه گرا هستیم و به همین دلیل فوتبال تیم ملی نمایش دلچسبی ندارد.»

لطیفی در ادامه گفت:« شاخصه اصلی فوتبال زیبایی است اما ما به تیمی کاملا نتیجه گرا تبدیل شده ایم و با این ترفند کاملا تدافعی می توانیم مقابل تیم های بزرگ کم گل بخوریم. اما در برابر تیم های آسیایی به نظرم استفاده از این استراتژی اشتبا محض است و به آن انتقاد وارد است.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو