زمان انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ -

فرماندار نور:

سرمایه ها و میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نور به خواب رفته است

فرماندار نور گفت: شاهد پویایی و تحرک در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نور نیستیم، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نور به خواب رفته است

 

 

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، هادی خنجری در مراسم معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اظهار کرد: در فضایی که صحبت از فرهنگ و ارزش است باید از کسانی یاد کنیم که همه ملت ایران به آنها بدهکار است، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم که برای اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت از جان خود گذشتند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در قالب دولت باید انجام وظیفه کنند و هیچ دستگاهی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا از دولت نیست.

فرماندارنور افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سخنگوی دولت باشد ولی درشهرستان نور، قدری از این جایگاه فاصله گرفته شده و عملا گاهی شاهد انفعال این نهاد در شهرستان می‌باشیم.

این مسئول تصریح کرد: مطالبه و انتظارما از رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور بسیار بالاست چرا که وی سالهای زیادی در حوزه اجرا در استان مشغول به فعالیت بوده و به چارچوب فرهنگ این نظام و ملت آشنایی کامل دارد.

خنجری در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها ی فرهنگی و تاریخی شهرستان نور، میراث فرهنگی، شخصیت‌های ادبی همچون نیما، شیخ فضل الله نوری، علامه محدث نوری، استاد بنان و .. قابل قیاس با خیلی از شهرستان‌های دیگر کشور نیست ولی به جای اینکه شاهد پویایی و تحرک در این حوزه باشیم، گویی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستانِ نور به خواب رفته است.

 

وی از انفعال حوزه میراث فرهنگی در شهرستان نور و موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران انتقاد کرد و گفت: چرا گردشگری در نور معطل مانده است؟ موانع چه هستند ؟ چه اندازه در حذف این موانع تلاش کردیم؟

فرماندار نور خطاب به جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: در شهرستان نور، مهد بزرگان تاریخی کشور باید شاهد حرکت، تحول و پویایی خاصی باشیم ولی باید باور داشته باشیم غرب مازندران مغفول مانده است و مطالبه من به عنوان نماینده دولت در شهرستان نور، مطالبه ای طلبکارانه است و انتظارم بر این است که بیش از این نباید شاهد غفلت از حوزه فرهنگ شهرستان مان باشیم.

فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور پس از معارفه گفت: با وفاق و همدلی، با کمک و یاری شما مردم شریف و دوست داشتنی نور برای رشد، اعتلا و پرثمرنمودن فرهنگ غنی نور، مازندران و ایران سرافراز قدم برمی‌داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: متولی فرهنگ و هنر مازندران، صرفاً اداره فرهنگ و ارشاد نیست بلکه همه مردم متولی فرهنگ هستند و باید پشت سرمقام معظم رهبری در اعتلای فرهنگ ناب خود تا زمانی که عنان خدمتگزاری در دستان ماست بکوشیم.

گفتنی است در مراسم تکریم از خدمات فرهاد باقری، رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و معارفه داوود فلاح رئیس جدید، جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ربیع نیا مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیت الله سجادی، علی اسماعیلی نماینده مردم نور ومحمد در خانه ملت، احمد ناطق نوری، افشین علا، روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای شهر نور و رویان و اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو