زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ -

امام جمعه شهرستان نور:

نباید به اختلافات داخلی دامن زد/ شانس آل‌سعود برای حذف اسد صفر درصد است

امام جمعه شهرستان نور گفت: باید دشمن بیرونی را بشناسیم نه اینکه با اختلاف سلیقه داخلی به آن دامن بزنیم و دشمن اصلی را فراموش کنیم.

به گزارش سرای نور؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران در مصلای این شهرستان، اظهار کرد: نیکوترین سخن، سخن خداوند است که برای پند گرفتن بشریت در قرآن آمده و توسط پیامبرش به بشریت موعظه فرمود.

وی افزود: غفلت انسان‌ها از دین از خواسته‌های شیطان است، ما انسان‌ها همواره با شیطان در جنگ و مبارزه هستیم، اگر غفلت کنیم به نیستی و نابودی و فلاکت نزدیک می‌شویم، در مقابل انسان با تقوی و متقی به سعادت می‌رسد.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه هر کس محاسبه نفس داشته باشد، پیروز است، تصریح کرد: یکی از روش‌های افراد اهل سیر و سلوک و با تقوی برای قرب الهی محاسبه نفس است و اعمال خود را بررسی می‌کند که آیا مرتکب خطا شده یا خیر و در پی اصلاح امور باشد.

این مسئول از حضور مردم در مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا، شهدای مدافع حرم و شهدای شهرستان که روز گذشته در مصلای الغدیر شهرستان نور با حضور و سخنرانی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شد، تقدیر کرد و ادامه داد: سخنران مراسم موضوعات داخلی و خارجی را در زمان کوتاه به زیبایی تشریح و تبیین کردند.

امیری‌ارجمند به حضور ایران اسلامی در نشست وین با موضوع حل مشکلات سوریه اشاره کرد و بیان داشت: به نقل دوستان و دشمنان حضور و نقش ایران در این نشست بسیار موثر، تاثیرگذار و تعیین‌کننده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رویکرد ایران اسلامی در این نشست برای حل بحران در سوریه، نخست تصمیم‌گیری مردم سوریه بر سرنوشت خود، منع دخالت خارجی‌ها در امور کشور سوریه در همه جوانب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی است.

وی به تلاش دشمن برای نفوذ اشاره داشت و اظهار کرد: واژه نفوذ فرهنگی و سیاسی یک مفهوم بسیار کلیدی و اساسی است، همان‌طور که در بیانات امام راحل آمده، از سال ۳۲ تاکنون دشمنان با روش‌های مختلف نفوذ کردند و اکنون بدترین نفوذ که رهبری هم روی آن تاکید دارند نفوذ فرهنگی با روش‌های مختلف است، ما باید دشمن بیرونی را بشناسیم نه اینکه با اختلاف سلیقه داخلی به آن دامن بزنیم و دشمن اصلی را فراموش کنیم.

امام جمعه شهرستان نور به تشکیل کمیته قوی و هوشمندی که برای نظارت بر اجرای برجام که از سوی رهبری انقلاب تدبیر شد، اشاره کرد و افزود: این امر سبب توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها شد، همان‌گونه که رهبری فرمودند، «باید تضمین کتبی را آمریکا و هم پیمانانش بدهند و راست‌آزمایی از آنان هم انجام شود».

امیری‌ارجمند دستگیری ۴۴ عامل ترور در کشور را به سربازان گمنام امام تبریک گفت و افزود: دشمن از بین همین مردم علیه خود آنان یارگیری می‌کند، مراقبت و بصیرت امری ضروری برای همگان است و هوشیاری و بیداری مسئولان امنیت کشور ستودنی است.

خطیب جمعه شهرستان نور در پایان به شانس صفر درصدی عمارات و سعودی برای حذف بشار اسد اشاره کرد و گفت: چه بخواهند و چه نخواهند در منطقه اقتدار ایران اسلامی و مقاومت حزب‌الله لبنان و فلسطین و انصارالله یمن و دیگر گروه‌های مقاومت در مقابل آنان ایستاده و حرکتی خلاف را نمی‌توانند انجام دهند و هرگز موفق نمی‌شوند.

منبع:روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان نور

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو