زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ -

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نور خبر داد

برگزاری جشن عاطفه ها ، ۲۳ و ۲۴ شهریور در شهرهای پنج گانه شهرستان نور

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نور گفت جشن عاطفه ها ، 23 و 24 شهریور در شهرهای پنج گانه شهرستان نور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حبیب الله قلی پوردر جلسه ستاد احسان و نیکوکاری در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت رفاه، جمعیت ۲ دهک پایین به حدود ۱۲ میلیون نفر می رسد و از این تعداد ۵ تا ۶ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند که در شهرستان نور ۲۷۰۰ خانوار در شهرستان نور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نور بوده و ۲۰۰۰ خانواده مستمری بگیر هستند که از خدمات مستمری کمیته امداد بهره می‌برند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری نیز دولت با افزایش یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد کمک قابل توجهی به این قشر کرده است.

مدیر کمیته امداد نور گفت: در سال تحصیلی گذشته، ۵۳ دانشجو و ۲۶۵ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد بودند که در سال جاری این تعداد به ۳۰۰ دانش آموز افزایش یافته است و دانش آموزان نیازمند و غیرتحت حمایت این نهاد نیز، تعدادشان زیاد هست که با همکاری آموزش و پرورش و مدارس در تلاش برای کمک به آنان هستیم.

این مسئول تصریح کرد: تمام تلاش و دغدغه ما بر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است تا با آموزش رایگان حرفه های گوناگون از سوی فنی و حرفه ای و یا خدمات کمیته امداد در بحث آموزش، مستقل شده و با ایجاد شغل برای خود و کسب درآمد نیازی به دریافت مستمری از سوی کمیته امداد نداشته باشند.

قلی پور از جذب کل اعتبارات اشتغال در سال گذشته خبر داد و در ادامه افزود : کمیته امداد به افرادی که کار و حرفه ای خاص را می آموزند، برای ایجاد شغل، وام اشتغال اختصاص می‌دهد و امسال نیز یکی از الزامات بودجه را برای ایجاد ۲۳۸ شغل مستقیم در نظر داریم.

وی یادآورشد: وام کارگشایی به افرادی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند نیز اختصاص داده می‌شود.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان نور تصریح کرد: پایگاههای احسان و نیکوکاری و جشن عاطفه ها پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ شهریور همزمان با سراسر کشور در شهرهای پنج گانه شهرستان نور برگزار میشود که روز جمعه نیز با همکاری ستادهای نماز جمعه ایزدشهر، نور و چمستان در مصلی برپا می‌شود.

این مسئول  از به صدا در آمدن زنگ عاطفه ها در روز چهارشنبه ۱۹ مهر در مدارس شهرهای پنجگانه شهرستان نور نیز همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 

قلی پور در پایان از راه اندازی کمپین کیف مهربانی با عنوان “من هم عضو کمپین کیف مهربانی هستم ” خبر داد و گفت : این کمپین با هدف تبلیغ و تشویق افراد، خانواده ها و خیرین نیک اندیش برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سایر افراد نیازمند غیرتحت پوشش تشکیل شده است .
گفتنی است ؛ ۱۱۷ بیمار سرطانی و صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان هستند و
تاکنون ۳۵ نوعروس نیز از این نهاد جهیزیه دریافت کردند و ۴۸ نوعروس نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

در پایان این جلسه ، مسئولان دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه شهرستان نور به کمپین “من هم عضو کمپین کیف مهربانی هستم” پیوستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو