زمان انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد:

۷۰درصد بودجه فرهنگی کشور در دست مؤسساتی که ۲۰ درصد اثر بخشی دارند

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: ۷۰ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار موسساتی است که اثربخشی آنها ۲۰ درصد نیز نیست و کار اصلی این موسسات نشر آثار است.

به گزارش سرای نور؛ جعفر بدری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ یک بحث ملی است و همه باید برای ارتقاء آن تلاش کنند، اظهار داشت: بر اساس آمارهای قضایی لرستان نسبت به جمعیت خود به همان اندازه زندانی دارد که استان مرکزی دارد.

وی با بیان اینکه در جرایم کودکان نیز تفاوت آمار در لرستان نسبت به استان مرکزی جزئی است، تصریح کرد: در استان مرکزی آمار سرقت ها گاهی بیشتر از لرستان است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: این تفکر را داشتیم که سرقت ها ناشی از بیکاری است اما وقتی آمار سرقت در لرستان را نسبت به استان مرکزی که کمترین آمار بیکاری را دارد مقایسه کردیم متوجه شدیم که آمار سرقت در لرستان کمتر از مرکزی بوده و بنابراین سرقت ها ناشی از بیکاری نیست.

بدری با اشاره به ضرورت اختصاص بودجه های کافی برای انجام کارهای فرهنگی در استان گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار ۳۰ موسسه قرار گرفته است که اثربخشی این تعداد موسسه در مسائل فرهنگی شاید ۲۰ درصد نیز نباشد.

تصریح کرد: بنابراین ۷۰ درصد بودجه فرهنگی کشور در اختیار موسساتی است که اثربخشی آنها ۲۰ درصد نیز نیست و کار اصلی این موسسات نشر آثار است.

علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه دو سه سال است که بودجه فرهنگی به استان اختصاص داده نشده است، گفت: بودجه فرهنگی تنها در حد دستگاه های استان وجود دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو