زمان انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

چه خبر از ستایش 3

حاضرم «ستایش۳» را به کارگردان دیگری بسپارم/ سرنوشت سریال مشخص نیست

کارگردان سریال «ستایش» گفت هدفی که کارگردان برای ساخت هر سریال دارد و تأثیر آن روی مخاطب می‌گذارد، مهم است نه اینکه کارگردان و تهیه کننده آن چه کسی باشد و من هم حاضرم کارگردانی سریال «ستایش۳» را به فرد دیگری بسپارم.

به گزارش سرای نور؛ سعید سلطانی کارگردان سریال «ستایش»  گفت: هنوز خبری از ساخت سریال «ستایش۳» نیست و سرنوشت این سریال را ‌باید از مدیریت امور نمایشی سازمان و همچنین تهیه کننده پرسید چراکه این افراد در رأس امور برای تولید سریال‌ها قرار دارند.

این کارگردان همچنین بیان داشت:‌ در حال حاضر نیز درگیر مطالعه و کارهای شخصی خودم هستم و از آنجایی که ما کارگردان‌ها کمتر حق انتخاب داریم، باید صبر کنیم تا سفارش‌ها به ما پیشنهاد شود،اما ‌در حال حاضر چندین پیشنهاد دارم که در حال صحبت و بررسی هستم.

سلطانی همچنین بیان داشت: همیشه به کارهای نمایشی انتقادی وارد بود و می‌گفتیم که فرصت کافی برای پردازش به فیلم‌نامه نبوده است. اما برخی‌ها می‌گویند در این مدت قرار بوده آثاری با این روند ساخته شود که این اتفاق نیفتاده است و آنهم بیشتر به خاطر مسائل مالی است.

وی درباره تمایل به ادامه ساخت سریال «ستایش۳» نیز گفت:‌ هنوز بخش سوم و ادامه ساخت این سریال به من تحویل داده نشده است. معتقدم اگر برخی اوقات فصل دو و سه سریال‌ها با استقبال خوبی از جانب مخاطب مواجه نمی‌شود،به دلیل شتاب زدگی است و اینکه اغلب کارگردان‌ها بااتکا به موفقیت سری اول سریال،اقدام به ساخت سری بعدی آن می‌کنند  و به صورت شتاب زده به سمت ساخت ادامه آن می‌روند که این موضوع اصلا کار درستی نیست.کیفیت، هیچگاه اتفاقی نیست و حاصل توجه،تمرکز و محصول نهایی است و این اتفاق ممکن است برای همه مجموعه‌های تلویزیونی که قسمت‌های بعدی دارند، بیفتد.

سلطانی همچنین افزود: به این دلیل که هنوز متنی ندارم نمی‌توانم بگویم که ادامه «ستایش» دچار چنین سرنوشتی خواهد بود یا نه.اما این را می‌دانم که اگر ما هم با اتکا به نام و شخصیت‌های موجود در فصل ۱ و ۲ «ستایش» به فکر موفقیت صد در صدی و جذابیت این سریال در فصل‌های آتی برای مخاطب باشیم، از همین الان سخت در اشتباهیم. هر سریالی قصه مناسب خود را می‌خواهد و تامل و تعمق باعث ایجاد کیفیت می‌شود.

کارگردان سریال «پس از باران» در پاسخ به این سوال که حضور داریوش ارجمند به عنوان شخصیت اصلی سریال «ملکا» به کارگردانی احمد امینی باعث تاخیر در ساخت ادامه «ستایش۳» خواهد شد، نیز گفت:‌ اصلا نمی‌دانم که این سریال در چه مرحله‌ای است. اما اگر قرار است سریال «ستایش۳» ساخته شود، نباید به دلیل اینکه تهیه کننده و یا حتی کارگردان و بازیگر درگیر کاری دیگر هستند، ساخت آن متوقف شود. معتقدم اگر روی کاری فکر شده، تهیه کننده و کارگردان‌های دیگر هم می‌توانند آن را بسازند. درباره آقای ارجمند نیز باید بگویم خیلی خوشحالم که از ایشان در چند کار استفاده می‌شود و این موضوع توانایی او را در بازیگری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حاضرم فصل بعدی «ستایش» را کارگردانی نکنم، نیز بیان داشت:‌ در حال حاضر در سایر کشورهای دنیا سریال‌های خیلی طولانی‌تر از ستایش با وجود کارگردان‌های مختلف ساخته می‌شوند و این امر کاملا طبیعی است.در اصل هدفی که کارگردان برای ساخت هر سریال دارد و همچنین تاثیری که روی مخاطب خواهد گذاشت، مهم است نه اینکه کارگردان و تهیه کننده آن چه کسی خواهد بود.ما هنوز به پتانسیل مجموعه‌های نمایشی،بحث اقتصادی و اینکه آیا می‌توان از این راه درآمدزایی کرد، واقف نیستیم و با نگاه کلان سریال‌سازی نکردیم. البته یا ابزار برای انجام این کار نبوده و یا اینکه هنوز مقدماتش فراهم نشده است.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو