زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

معرفی برندگان جشنواره جهانی فیلم فجر ۳۴/ رضا میرکریمی ابقا شد

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تالار وحدت برگزار و برندگان بخش های مختلف معرفی شدند.

 

به گزارش سرای نور؛ عصر امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در محل تالار وحدت برگزار شد. این مراسم به کارگردانی محمد پرویزی و اجرای مهسا ملک مرزبان با حضورمهمانان خارجی، سینماگران، منتقدان و چهره‌های سیاسی و هنری برگزار شد.

۱۷:۴۰ _ مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با خواندن آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

۱۷:۴۸ _ دکور صحنه برگرفته از المان های آب و آیینه طراحی شده بود. در ابتدای مراسم یک گزارش تصویری از روند برپایی جشنواره و همچنین کلیپی از سخنان مدیران سینمایی و دبیر و مدیران جشنواره پخش شد. مهسا ملک مرزبان نویسنده و مترجم که اجرای این مراسم را برعهده داشت به زبان فارسی و انگلیسی به مهمانان خیرمقدم گفت و آرزو کرد این مراسم به خوبی برگزار شود و برای آنها به یادماندنی باشد.

۱۷:۵۳ _ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در فیلمی که پخش شد اعلام کرد جشنواره جهانی فیلم فجر جشنواره ای ایرانی اسلامی است. در فیلمی که از روند جشنواره نمایش داده شد رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره گفت سال آینده هم پوستر جشنواره تصویر یک فیلم ایرانی است.

۱۷:۵۵ _ حجت الله ایوبی و اندرو لا برای اهدای جایزه بخش «هنر و تجربه» روی سن آمدند.

در این بخش از فیلم کوتاه «آقای بنفش» به کارگردانی عباس جلالی یکتا و حجت اعظم‌پور تقدیر شد و جایزه بخش فیلم کوتاه به فیلم «پیکره» از لهستان و بلژیک رسید که عوامل آن در مراسم حضور نداشتند.

همچنین در این بخش و در حوزه فیلم های بلند هیات داوران ضمن تقدیر از «نفس» ساخته نرگس آبیار تندیس بهترین فیلم بلند را به «سپیده دم» از لهستان و استونی اهدا کرد.

دیپلم افتخار بخش «بین مذاهب» به فیلم «ازدواج با عشق در کابل» رسید که امین پلنگی برای دریافت جایزه روی سن آمد.

همچنین در این بخش دیپلم افتخار به فیلم کوتاه «هستی» ساخته کمال پرناک از ایران اهدا شد.

جایزه اصلی این بخش به مستند «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربانپور اهدا شد.

۱۸:۰۳ _ در ادامه مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش «جلوه گاه شرق» رسید.

دیپلم افتخار این بخش به مستند «A ۱۷۵» ساخته بهروز نورانی پور رسید.

تندیس بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «مادام کوراژ» از لهستان و فرانسه رسید.

تندیس بهترین فیلم آسیایی و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به «درخت گردو» اهدا شد.

۱۸:۰۸ _ در این بخش از مراسم نوبت به معرفی برندگان بخش «محمد امین» رسید که رضا کیانیان برای اهدای جوایز روی سن آمد و اعلام کرد این جایزه برای نخستین بار اهدا می شود و معیار انتخاب پرداختن به موضوع نوع دوستی بوده است.

این جایزه به فیلم «ازدواج با عشق در کابل» ساخته امین پلنگی محسول افغانستان و استرالیا است، اهدا شد.

۱۸:۱۲ _ نوبت به اهدای جوایز بخش «سینمای سعادت» رسید.

جایزه بهترین فیلم کوتاه با ۱۰۰ میلیون ریال به «دیدن» به کارگردانی سهیل امیرشریفی رسید.

جایزه بهترین بازیگر زن به پانته آ پناهی ها برای فیلم «نفس» اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به سیگور جانسون تئودور برای فیلم «قوچ ها» رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به فیلم اسپانیایی «اماما، هنگامه سقوط یک درخت»به کارگردانی آسیر آلتونا رسید.

جایزه بهترین کارگردانی و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به امین آلپر برای «جنون» از ترکیه اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران این بخش برای بهترین دستاورد هنری به فیلم «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی از ایران اهدا شد.

سیمرغ زرین بهترین فیلم و ۳۰۰ میلیون جایزه نقدی به فیلم «قوچ ها» به کارگردانی گریمور هاکونارسون از ایسلند و دانمارک اهدا شد.

رضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سخنانی اشاره کرد: این رویداد سینمایی به لحظات آخر نزدیک می شود و جا دارد از همه کسانی که کمک کردند تا این افتخار ملی در خور نام ایران به سرانجام برسد، تشکر کنم. از همه کسانی که نشان دادند کار تیمی بهتر جواب می دهد تشکر می کنم. همچنین از آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی برای همراهی شان تشکر می کنم.

وی افزود: جای آقای تقوایی در جمع مان خالی است. ایشان با وجود کسالتی که داشتند همه فیلم ها را برای داوری دید. همچنین خبرهای رسیده حاکی از آن است که حال عباس کیارستمی رو به بهبود است و امیدوارم سال آینده این سینماگر بزرگ هم بین ما باشد.

میرکریمی اعلام کرد: با توجه به مسئولیتی که به من داده شده به جشنواره ۳۵ سلام می کنم. خوشحالم که جشنواره ای منظم برگزار شد و قول می دهم سال بعد جشنواره با شکوه تری داشته باشیم. من و دوستانم طی روزهای آینده اولین جلسه دبیرخانه جشنواره ۳۵ را برگزار می کنیم تا از همین امروز آماده برگزاری جشنواره ای منظم و باشکوه برای سال آینده باشیم.

امیر اسفندیاری معاون امور بین الملل جشنواره جهانی فیلم فجر هم گفت: آقای تقوایی و آقای محقق داماد در جلسات داوری حضور داشتند و در کنار ما بودند اما نتوانستند در اختتامیه حضور یابند.

اجرای موسیقی پایان بخش آیین اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو