زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

انتقاد نماینده مجلس از حواشی بازی استقلال اهواز-پرسپولیس؛

باخت اخلاقی فوتبال قابل جبران نیست/ لزوم ایجاد امنیت در ورزشگاهها

نماینده مردم اهواز در مجلس معتقد است هواداران باید در بازی‌های فوتبال بر احساسات خود غلبه کرده و مسئولان ورزشی و انتظامی نیز نسبت به ایجاد امنیت در ورزشگاه‌ها اقدام کنند.

به گزارش سرای نور؛ ناصر سودانی با تأکید بر ضرورت حفظ اخلاق و غلبه بر احساسات در جریان رقابت‌های ورزشی به خصوص فوتبال، گفت: اساس بازی فوتبال شور و نشاط‌ است و ممکن است افراد تحت تأثیر هیجانات مرتکب اعمال و رفتار خاصی شوند که این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که در شرایط حساس ورزشی به لحاظ بین المللی باشیم و چشم مجامع جهانی به امنیت ورزشگاه‌ها دوخته شده باشد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نحوه رفتار هواداران، بازیکنان، مسئولان تیم و مسئولان امنیتی ورزشگاه‌ها انعکاسی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به سایر ملت هاست لذا باید از هرگونه رفتار خشونت‌آمیز و بهانه دادن به بدخواهان در فضای بین المللی خودداری کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم افزود: نتیجه یک رقابت ورزشی موقتی است و در آینده می توان باخت را جبران کرد تا در تاریخ ماندگار نشود اما آنچه برای همیشه در تاریخ و اذهان می ماند، شکست در اخلاق و رفتار است که پاک کردن آن امکان پذیر نیست به خصوص اگر حق الناسی هم شده باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بی اخلاقی‌های ورزشی ممکن است در هر نقطه کشور صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان ورزشی و انتظامی کشور بیش از پیش نسبت به حفظ امنیت ورزشگاه ها بکوشند تا شاهد مورد نامناسبی در جریان رقابت های ورزشی نباشیم.

در حاشیه بازی فوتبال استقلال اهواز و پرسپولیس تهران که در خوزستان برگزار شد، نه تنها بازیکنان پرسپولیس از سوی برخی تماشاگرنماها مورد حمله و سنگباران قرار گرفتند بلکه به دلیل  نبود امنیت کافی در ورزشگاه تماشاگران زیادی به داخل زمین می‌پریدند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو