زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

میزان ابتلا به دیابت در محمودآباد بیش از میانگین استانی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد با اشاره به ابتلای ۱۱۲ هزار نفر در استان به دیابت گفت: میزان ابتلا به دیابت در محمودآباد بیشتر از میانگین استانی است.

به گزارش سرای نور؛ عباس توان شامگاه دوشنبه در جشنواره غذای سالم این شهرستان با اشاره به شعار سال بهداشت جهانی اظهار داشت: در کشور حدود چهار میلیون بیمار دیابتی داریم که مازندران با داشتن ۱۱۲ هزار بیمار دیابتی رتبه سوم کشور رادار است و محمودآباد بیش از میانگین استانی بیمار دیابتی دارد.

توان مازندران را دارای گنجینه‌ای از مواد اولیه غذایی دانست و اعلام کرد: مازندران به دلیل موقعیت خاص جغرافیای و قرار گرفتن در میان دریا، جنگل وکوه دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر از مواد اولیه غذایی است که می‌توان سالم‌ترین غذاها را با آن‌ها فراهم کرد.

وی با اشاره به شعار جهانی غلبه بردیابت عنوان کرد: این جشنواره به مناسبت هفته سلامت و با شعار غلبه بردیابت و با حضور ۱۰ سرآشپز، قنادان ونانوایانی که محصولات متناسب با اهداف جشنواره تولید می‌کنند برگزار شد و مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان محمودآباد بابیان اینکه دیابت یک بیماری خاموش نام‌گرفته به مردم توصیه کرد سالی یک‌بار برای کنترل قند خون به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

وی ورزش را از اهرم‌های کنترل قند خون نامید وبه همگان توصیه کرد روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند.

توان به برنامه‌های این شبکه اشاره کرد و گفت: شبکه بهداشت برای تحقق شعار سال کمپین تغذیه راه انداخته و در شهر و روستا کارآموزشی انجام می‌دهد، در همین راستا جشنواره‌های مختلف غذایی در روستاها برگزار شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو