زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

وزیر نفت اعلام کرد:

ایران فعلا هیچ مناقصه نفتی برگزار نمی‌کند

وزیر نفت با بیان اینکه ایران فعلا هیچ مناقصه‌ای برای توسعه میادین نفتی برگزار نمی‌کند، گفت: ارزیابی شرکت‌ها برای حضور در میادین نفت و گاز در قالب مدل جدید قرارداد اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ بیژن زنگنه درباره اینکه نخستین قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی چه زمانی و با چه شرکتی امضا می‌شود، گفت: هنوز نمی‌توان گفت با چه شرکتی و چه زمانی امضا می‌شود و باید پیش نویس قرارداد نهایی شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ارزیابی مقدماتی شرکت‌ها برای حضور در میدان‌های نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه آغاز می شود درباره زمان نهایی شدن این قرارداد، تصریح کرد: بخشی از این موضوع که درباره اجماع  شرایط عمومی قراردادهاست به احتمال زیاد اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خردادماه حل می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه پس از حل شدن شرایط عمومی قراردادها، باید پیش نویس آن نیز نهایی شود، بیان کرد: تا زمانی که پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی نهایی نشود نمی‌توان مناقصه برگزار کرد.

این عضو کابینه دولت، مدل جدید قراردادهای نفتی را همان بیع متقابل با برخی تغییرات عنوان و خاطرنشان کرد: ما در این قراردادها با اجماع جلو می رویم و نمایندگان نیز در این زمینه اختیار را به دولت دادند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو