زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ -

فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد

فیلم جدید الکساندر پین قرار است افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم ونیز در سال ۲۰۱۷ را انجام دهد.

سرای نور؛طبق اعلام مسئولان جشنواره بین المللی فیلم ونیز، هفتاد و چهارمین دوره این فستیوال مهم اروپایی را فیلم «کوچک کردن» به کارگردانی الکساندر پین افتتاح می کند. در چند سال اخیر هر فیلمی در روز نخست جشنواره ونیز به عنوان اثر اول روی پرده رفته، در اسکار دست پر از مراسم خارج شده. سال گذشته فیلم «لا لا لند» برای مراسم افتتاحیه ونیز در نظر گرفته شده بود که در پایان سال با ۱۴ عنوان رکورددار نامزدی اسکار شد و شش مجسمه طلایی را هم به خودش اختصاص داد. سال ۲۰۱۴، «بردمن» الخاندرو گونسالس اینیاریتو فیلم اول جشنواره بود که در نهایت ۴ جایزه اسکار از جمله تندیس بهترین فیلم را برد. در دوره هفتادم، «جاذبه» اکران شد که ۷ اسکار را در ویترین افتخارات خودش قرار داد. در ابتدای دهه هم دو فیلم «نیمه ماه مارس» و «قوی سیاه» در ابتدای این مراسم روی پرده رفته بود.

حالا نه تنها اکران در افتتاحیه شانس «کوچک کردن» در اسکار را افزایش داده بلکه باید توجه داشت خود الکساندر پین هم همیشه مورد علاقه اعضای آکادمی بوده. او هفت فیلم سینمایی را در کارنامه خودش دارد و تاکنون هفت بار هم نامزدی در اسکار را تجربه کرده و دو مجسمه طلایی هم به خانه برده. او آخرین بار به خاطر «نبراسکا» در سال ۲۰۱۴ نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده بود. پنج فیلم آخر پین مجموعا نامزد ۱۹ جایزه اسکار شده اند. همه این اعداد و ارقام نشان می دهد که ساخته جدید او هم می تواند یک انتخاب بدون ریسک برای هر لیست پیش بینی اسکاری باشد. خصوصا این که موضوع جدید اثر او به نظر کمی شبیه فیلم «او» اسپایک جونز می آید. اگر پرداخت خوبی هم داشته باشد چه بسا نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه هم قطعی باشد. اگرچه تهیه کننده فیلم جدید پین، مارک جانسون است که سال ۱۹۸۹ با «مرد بارانی» توانست اسکار بهترین فیلم سال را بگیرد اما به نظر نمی رسد «کوچک کردن» شانس زیادی برای اسکار بهترین اثر سال داشته باشد. خصوصا در این سال ها که اعضای آکادمی نشان داده اند فقط فیلمی را انتخاب می کنند که کارکرد مناسبی برایشان داشته باشد و بعید به نظر می رسد با وجود دونالد ترامپ سال آینده هم از این خصیصه برای فیلم برتر اسکار کوتاه بیایند. مگر این که «کوچک کردن» حاوی مفاهیمی هم باشد که آکادمی طالب آن است.

داستان «کوچک کردن» که مضمونی کمدی و علمی تخیلی دارد در مورد یک زوج است که هیچ راهی در زندگی برایشان نمانده و تصمیم می گیرند خودشان را به صورت داوطلبانه کوچک کنند. با این حال زن در آخرین لحظات نظرش را تغییر می دهد. مت دیمون، کریستن ویگ، کریستوف والتز، الک بالدوین و نیل پاتریک هریس بازیگران سرشناس ساخته جدید کارگردان «نبراسکا» هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو