زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

آزمون جذب مداحان در گلستان برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان گفت: آزمون جذب مداحان برای اعزام با کاروان‌های عتبات عالیات خردادماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام عباس دارویی، شامگاه سه‌شنبه در همایش متمرکز روحانیون، مداحان و مدیران عتبات عالیات استان گلستان اظهار داشت: در سال گذشته ۲ آزمون برای عمره و یک آزمون برای عتبات عالیات در استان گلستان برگزار شد و ۲۷ خرداد امسال نیز آزمون جذب مداحان را برگزار می‌کنیم و تاکنون ۱۲۰ نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای تأسیس دفتر نمایندگی بعثه در استان گلستان روند اجرایی خوبی را شاهد بودیم و تلاش بر این بود تا مشکل کمبود روحانی برای عتبات و حج را حل کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان گلستان تصریح کرد: تلاش شد تا در استان گلستان روحانی برای اعزام همراه با کاروان‌های حج و عتبات به‌اندازه کافی داشته باشیم و خودکفا باشیم.

دارویی گفت: در رابطه با بهسازی مداحان ۲ آزمون برگزار شد که از ۶۰ مداح کد دار استان گلستان ۲۷ نفر در ۲ آزمون قبول شدند و جمعه همین هفته نیز مصاحبه برگزار می‌شود.

به گفته وی، درمجموع ۱۵۰ روحانی کد دار در استان گلستان داریم که ۳۰ درصد آن‌ها در استان مستقر بوده و مابقی در قم، مشهد و تهران مستقر هستند، در سال گذشته ۹۵ درصد از روحانیون اعزامی به حج تمتع بومی استان گلستان بودند.

دارویی اظهار کرد: در ایام عید یک‌صد کاروان به عتبات عالیات اعزام شد که حتی یکی از آن‌ها نیز بدون مداح و روحانی نبودند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو