زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

رئیس بنیاد شهید با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

«محمدعلی شهیدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به لبنان با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از المنار، «محمدعلی شهیدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کردند. در این دیدار که «محمد فتحعلی» سفیر ایران در بیروت و شماری از مسئولان حزب الله نیز حضور داشتند تازه ترین تحولات سیاسی منطقه و لبنان مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در یک دیدار ۳ ساعته با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بر ادامه راه مقاومت تأکید کرده و گفت: راه مقاومت اسلامی لبنان تنها راه پیروزی است و سیاست جمهوری اسلامی حمایت از این راه مقدس است. شهدای اسلام نیز این مسیر را برگزیدند و حمایت از اهداف مقاومت پیروی از شهدا است.

دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این دیدار با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت‌های بی شائبه از جریان مقاومت تأکید کرد: ایجاد گروه‌های تکفیری موجب شده که اسلام در معرض خطر قرار گیرد چون این گروه‌ها برای تقسیم و تضعیف دنیای اسلامی، ایجاد و تقویت شدند ولی این نکبت، گریبان حامیان آن و آنان که چنین چیزی را ساخته‌اند، خواهد گرفت.

سید حسن نصرالله همچنین رژیم صهیونیستی را دشمن بزرگ دنیای اسلام خوانده و گفت: نباید خطر رژیم اشغالگر اسرائیل را به فراموشی سپرد و تنها گزینه دنیای اسلامی برای مبارزه با دشمنان ادامه راه مقاومت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به لبنان با «تمام سلام» نخست وزیر این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد. بررسی روابط دوجانبه بین تهران و بیروت و تحولات اوضاع منطقه و لبنان از محورهای این دیدار بود.

شهیدی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: معتقدیم با توجه به تحولات سیاسی جاری در منطقه لازم است در این برهه زمانی بیش از گذشته مناسبات و روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور برادر گسترش یابد و رفت و آمدهای متقابل و بررسی دیدگاه ها در خصوص همه مشکلاتی که از آنها رنج می بریم، افزایش یابد تا سرانجام منافع لبنان و ایران تامین شود.

وی در خصوص خلاء ریاست جمهوری در لبنان نیز تصریح کرد: ما دیدگاه خود در این خصوص را به اطلاع نخست وزیر رساندیم و اعلام کردیم که مردم عزیز لبنان و نخبه های سیاسی این کشور می توانند از طریق گفتگو و ارتباط با یکدیگر راهکاری را برای این بحران سیاسی بیابند و رئیس جمهور لبنان را براساس یک اراده ملی، آزاد و مستقل لبنانی و بدون دخالت خارجی انتخاب کنند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو