زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

کاخ سفید: نمی‌دانیم قانون منع خرید آب سنگین ایران چه عواقبی دارد

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به طرح پیش‌نویس قانونی برای ممنوع شدن خرید آب سنگین ایران گفت که نمی‌داند تصویب چنین قانونی می‌تواند چه عواقبی داشته باشد.

به گزارش سرای نور؛ «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب به حواشی ایجاد شده برای خرید قریب‌الوقوع ۲۳ تن آب سنگین ایران از سوی وزارت انرژی کشورش پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آب سنگین که محصول جدید نیروگاه سابقاً پلوتونیوم‌ساز اراک است، بناست به آمریکا و روسیه فروخته شود؛ در آمریکا اما مخالفان این طرح در برابر دولت صف کشیده‌اند و حتی امروز سناتور «تام کاتن» از تسلیم طرحی برای «ممنوع شدن خرید آب سنگین ایران» به کنگره خبر داد.

سخنگو ابتدا به اصل داستان خرید این محصول هسته‌ای پرداخت و گفت که از آن برای مصارف بهداشتی و تحقیقاتی استفاده خواهد شد و آب سنگین ایران به محض ورود به آمریکا، به سازمان‌ها و صنایع متقاضی فروخته خواهد شد.

وی افزود: «این طرح در ادامه روند کاستن از توانایی‌های تکنولوژیک اتمی ایران انجام می‌شود که البته پیش از این هم، بخشی از ذخائر اورانیوم غنی‌شده این کشور در همین راستا،از ایران خارج شده بود.»

جاش ارنست در واکنش به پیش‌نویس قانون پیشنهادی تام کاتن گفت: «نمی‌دانم این قانون می‌تواند چه تأثیری داشته باشد.»

سخنگو در ادامه با لحنی نسبتاً تمسخرآمیز که خنده خبرنگاران را نیز در پی داشت، به اقدامات پیش‌برجامی کاتن در ارسال نامه به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و قول به انقضای توافق هسته‌ای پس از خروج اوباما از کاخ سفید اشاره کرد و گفت: «سناتور کاتن نگرانی‌هایی دارد که می‌تواند آنها را در نامه‌ای دیگر به رهبر عالی ایران منتقل کند.»

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو