زمان انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ -

جنگ ۳-۳-۴ های برانکو و دیاز

بازی امروز الهلال و پرسپولیس را می توان تقابل و جنگ دو 3-3-4 دانست.

سرای نور؛رامون دیاز سرمربی الهلال که برای مقابله با حریفان روش های متفاوت و متقابلی را در نظر می گیرد؛ امروز نیز با روش ۳-۳-۴ تیمش را به مصاف پرسپولیس فرستاده است. برانکو نیز نوعی روش ۳-۳-۴ را برای تیمش در نظر گرفته و در این بازی پرسپولیس را با روشی هجومی به میدان فرستاده است. آرایش تیمی الهلال روی کاغذ شباهت زیادی به روش بازی پرسپولیس دارد؛ اما حضور دو هافبک مهاجم در الهلال و حضور دو مهاجم تخصصی در پرسپولیس ترکیب برانکو را مبتنی بر سرعت و روش دیاز را مبتنی بر مالکیت توپ نشان می دهد.

۴-۳-۳ دیاز
آرایش ۳-۳-۴ دیاز با وجود حضور دو هافبک مهاجم ۱-۲-۳-۴ هم به حساب می آید. او تیمش را با ترکیب عبدالله المعیوف درون دروازه ، اسامه هوساوی، عبدالله حافظ مدافعان وسط، یاسر الشهرانی دفاع چپ ، محمد البریک دفاع راست ، عبدالله عطیف هافبک دفاعی، نیکولاس میلسی، سلمان الفرج دو بال کناری، سالم الدوساری و کارلوس ادواردو دو هافبک مهاجم این تیم و عمر خربین در نقش مهاجم نوک به زمین میفرستد.

۴-۳-۳برانکو
برانکو اما تیمش را با روش ۳-۳-۴ به میدان فرستاده است. بیرانوند درون دروازه، ماهینی و شجاع مدافعان وسط، محرمی در دفاع راست، مصلح مدافع چپ، ربیع خواه هافبک دفاعی، مسلمان و احمدزاده در کناره ها، امیری و علیپور و شاید هم منشا نقش بال را بازی می کنند و یک نفر از میان علیپور و منشا در نقش مهاجم نوک.

سرعت و چرخش؛ رمز پرسپولیس
پرسپولیس اما در روند تاکتیک تیمی اش یک خصیصه بزرگ دارد و آن بازی چرخشی بازیکنان این تیم در بخش تهاجمی است. این موضوع در خط حمله این تیم به خصوص در بازی امروز به طرز جالبی مشهود خواهد بود، چرا که امیری، منشا و علیپور بازیکنان سرعتی و تکنیکی هستند که هرکدام می توانند یک بال تهاجمی و یا یک مهاجم نوک باشند. با این حال تم و استراتژی امروز پرسپولیس مبتنی بر سرعت است. این تیم می خواهد با پرس توپ گیری کرده و با سرعت بالا به دروازه حریف برسد . اما الهلال با حوصله و با حضور در زمین پرسپولیس بازی خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو