زمان انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ -

توضیحات کمیته ملی پارالمپیک درباره یک گزارش

کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به یک گزارش منتشر شده توضیحاتی را ارائه کرد.

سرای نور؛روز ۱۹ تیر ماه گزارشی به نقل از تسنیم با عنوان «۱۱۰ روز گذشت، خبری از پول در کمیته ملی المپیک نشد/ رد پای کمیته پارالمپیک در بودجه ۹۶» (لینک گزارش) منتشر شد که این گزارش واکنش کمیته ملی پارالمپیک را به دنبال داشت.

در توضیحاتی که این کمیته ارسال کرده، آمده است:

با اهداء سلام،

احتراما پیرو خبر منعکس شده در آن خبرگزاری در تاریخ ۱۹ تیرماه سالجاری به شناسه ۱۴۵۹۳۸۲ با تیتر “۱۱۰ روز گذشت،‌ خبری از پول در کمیته ملی المپیک نشد / ردپای کمیته پارالمپیک در بودجه ۹۶ “ ؛ در بخش مربوط به سهم پارالمپیک در بودجه آمده است «این درحالی است که فدراسیون‌های کمی زیرمجموعه کمیته پارالمپیک هستند و این نهاد برخلاف کمیته المپیک هیچ رویداد آسیایی یا پاراآسیایی ندارد.»

خواهشمند است دستور فرمایید توضیحات ذیل در جهت تکمیل خبر یادشده منعکس گردد.

۱-کمیته ملی پارالمپیک دو فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان را بصورت کامل در کلیه امور ورزش قهرمانی حمایت می‌کند و هشت فدراسیون دیگر که از سوی فدراسیون جهانی خود ملزم به حمایت از ورزش معلولین نیز گشته‌اند بعنوان عضو مجمع مورد حمایت این کمیته قرار دارند. لازم بذکر است که دو فدراسیون اصلی این کمیته در آخرین رخداد (بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو) حدود دو برابر کل رشته‌های المپیکی سهمیه دریافت نمودند و سه برابر المپیک (هشت در مقابل بیست و چهار) مدال کسب نمودند، که اگر بخواهیم به نفرات مدال گرفته اشاره کنیم به واسطه چهار مدال گروهی (تیمی) تعداد مدال‌آوران پارالمپیک نسبت به المپیک حدود هفت برابر است.

۲- در سالجاری سومین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان در کشور امارات برگزار می‌گردد و کاروان جمهوری اسلامی ایران با حدود دویست نفر ورزشکار،‌ مربی و … در آن شرکت می‌کند. لازم به ذکر است در هر دو دوره قبلی،‌ جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم این بازیها دست پیدا کرده است و اردوهای آمادگی و تدارکاتی جهت تثبیت مقام دوم با مدال‌آوری بیشتر از ابتدای سال شروع شده است.

۳- برگزاری اردوها و اعزامهای تدارکاتی جهت شرکت در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در سال آینده و گرفتن سهمیه و رنکینگ برای شرکت در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ ریو در دستور کار این کمیته قرار دارد که تعدادی از سفرها تاکنون انجام شده است. همچنین اردوهای تدارکاتی بصورت مستمر از ابتدای سال در حال انجام می‌باشد.

۴- بودجه سال۱۳۹۵,این کمیته مبلغ یکصد و هفتاد میلیارد ریال تعیین شده بود که در گزارش مبلغ یکصد میلیارد ریال آمده است هرچند که متاسفانه تا پایان سال از سوی کمیته ملی المپیک حدود مبلغ یکصد و ده میلیارد ریال به این کمیته اختصاص یافت جالب اینکه کمیته ملی پارالمپیک به خاطر عدم دریافت مانده اعتبار خود که دهها بار آنرا بصورت کتبی پیگیری کرده از سوی دستگاههای نظارتی مورد سوال واقع گردید ,لازم به ذکر است که اعتبارات سال۱۳۹۵,دستگاهها در سال۱۳۹۴,تعیین شده بود و تاریخ انتزاع این کمیته در شهریور ماه ۱۳۹۵ بوده است.

۵- در سال۱۳۹۵ و برای تامین هزینه های مربوط به اردو ها و اعزامهای تدارکاتی و همچنین اعزام کاروان فرهنگی ورزشی منا به بازیهای پارالمپیک ریو۲۰۱۶,به دلیل کمبود منابع و عدم دریافت اعتبارات تعیین شده نهایت کنترل هزینه بعمل امد که یک مورد آن تهیه بلیط اکونومی برای کلیه اعضاء کاروان بود که تنها همین مورد بیش از بیست میلیارد ریال صرفه جویی داشت هرچند که پرواز اکونومی قطعا مشکلات خاص خود را برای ورزشکاران جانباز و معلول در بر دارد.

در خاتمه لازم است از سازمان محترم برنامه و بودجه که همواره با کار کارشناسی (نه توصیه پذیری)نسبت به تعیین بودجه دستگاهای اجرایی از جمله کمیته ملی المپیک و پارالمپیک نهایت کوشش را بعمل می آورند صمیمانه تشکر و قدردانی نمائیم.

ضمنا در صورت لزوم کارشناسان و مسئولین این کمیته آماده پاسخگویی و تشریح تمام موارد اشاره شده در گزارش می باشند

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو