زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

با حضور معاون فرماندارنور:

دومین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهرداری ایزدشهر برگزار شد.

دومین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهرداری ایزدشهربرگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ دومین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهرداری ایزدشهر با حضور یزدانی معاون فرماندارنور، علوی مقدم رئیس شورای شهرستان نور، گرجی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور، فرهادی نماینده خیرین نور، شهرداران و شوراهای اسلامی نور، رویان و ایزدشهر به عنوان اعضای کمیته پشتیبانی برگزار شد.
حسن یحیی پور، شهردار ایزدشهر به عنوان ریاست کمیته پشتیبانی ستاد بزرگداشت مقام معلم طی سخنانی با تبریک روز ملی شوراها، به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان نور، اظهار کرد: بی تردید شوراها بي واسطه ترين حلقه ارتباطی شهروندان با حاكميت جامعه هستند و در واقع حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها و همچنین ترویج فرهنگ نظم و قانون جز به اهتمام ایشان میسر نخواهد بود.

 

 

 

IMG_20160430_185815

 

 
وی در ادامه با گرامیداشت مقام کار وکارگر گفت: اساس اقتصاد کشور بسته به کار و کارگر است و نكوداشت روز جهاني كار و كارگر به پاس خدمات صادقانه و بي دريغ كارگران شريف، مؤمن و صبور ايران اسلامي، فرصتي مغتنم و بي نظير است تا به تأسي از پيامبر اعظم (ص)، زحمات بي بديل آنان را ارج نهيم.
یحیی پور در بخش دیگری از سخنانش با تبریک مقام شامخ معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری تاکید کرد: تکریم مقام شامخ این عزیزان تکلیفی بر عهده مردم و مسئولان است چرا که بستر رسیدن به شهر ایده آل نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی است که از آموزش‌ و پرورش عبور می‌کند.

وی تصریح کرد : آموزش‌ وپرورش تنها نیازمند توجه دولت نیست، بلکه همه آحاد جامعه بخصوص خانواده‌ها باید بدان توجه داشته باشند.

در ادامه این مراسم سعید یزدانی، معاون فرماندار نور نیز با تبریک روز ملی شوراها، روز جهانی کار و کارگر و هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: شهرداران برنامه‌های خوبی برای شناسایی شوراها و اقداماتشان در شهرها و روستاها دارند که می‌تواند گامی موثر جهت معرفی اهمیت و حساسیت مقام شورا به مردم باشد.

وی در ادامه کارگران را مولدین سنگر تولید و افزایش بهره وری در دنیا برشمرد و افزود: کارگران در همه عرصه‌های تولید و اقتصاد جامعه، خدمات، کشاورزی و صنعت پیشتازند و همیشه تولید جامعه با دستان پرتوان کارگران انجام می‌شود. به همین دلیل باید به طورخاص و ویژه مقام این قشر زحمتکش و مقدس را پاس بداریم.

 

 

 

 

IMG_20160430_185024

 

 

 

معاون فرماندار نور در خصوص مقام معلم خاطرنشان کرد: تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌ها به نوعی معلم محسوب می‌شوند زیرا در جایگاهی قرار داریم که آموزش را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: رشد و تربیت همه اقشار جامعه از مدرسه و با معلم آغاز می‌شود و به جایگاه معلم در معنویت، مدنیت، قانون و مذهب به خوبی اشاره شده است. اما علیرغم همه اینها، با اعتباراتی که برای آموزش و پرورش و مدارس دیده شده متاسفانه با کم لطفی نسبت به این قشر تاثیرگذار در تمام کشور روبرو هستیم.

یزدانی تأکید کرد: آموزش و پرورش مرفه با سلامت اجتماعی و روانی می‌تواند آموزش و پرورشی باشد که جامعه را به رفاه و سلامت اجتماعی و روانی سوق دهد و آموزشی ایده آل را به دانش آموزان ارائه کنند.
وی تأکید کرد: معلمی که دغدغه نان داشته باشد نمی‌تواند دانش و اندوخته‌های علمی خود را به خوبی به دانش آموزان که فرزندان ما هستند، منتقل کند و قطعاً وقتی زیرساخت تربیت و جامعه آموزشی نامناسب باشد مسلمأ ثمره خوب و مناسبی تحویل جامعه نخواهند داد اما در مقابل‌ می‌توانیم با تامین نیاز و خواسته‌های معلم و همچنین نظام آموزشی و اجتماعی مناسب بخش زیادی از بزهکاری‌ها و نابهنجاری های جامعه را به حداقل برسانیم.

معاون فرماندار نور از برگزاری مراسم خوب و در حد جایگاه رفیع معلمان با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر نور در سال گذشته تشکر کرد و افزود: امسال نیز ستادی جهت بزرگداشت مقام معلم به ریاست فرماندار نور تشکیل شد که شامل چهار کمیته متشکل از کمیته پشتیبانی، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ، کمیته راهبردی و کمیته اجرایی می‌باشد و مهمترین نقش را نیز کمیته پشتیبانی با عضویت شهرداران عهده دار است.

این مسئول گفت: طبق تصمیمات جلسه پیشین مقرر شد تا بر مبنای میزان برآورد هزینه که مدیر آموزش و پرورش نور اعلام می‌کنند، مابقی اقدامات مربوط به پشتیبانی، هدایت، اجرا، راهبرد و سیاستگذاری را به شهردار ایزدشهر به عنوان رئیس کمیته پشتیبانی و اعضای کمیته بسپاریم.

احمد گرجی با تبریک مقام شورا، کارگران و معلمان فهیم شهرستان نور اظهار کرد: از محل عوارض ۵ درصدی شهرداری‌ها ۲۸۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشتیم که نشان دهنده نگاه ویژه شهرداران به بد‌‌نه آموزش و پرورش است و نهایت قدردانی را از این نهاد به عمل می‌آورم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور از تعیین مکان برگزاری همایش تجلیل از معلمان در دانشگاه آزاد اسلامی نور با اجرای فلاح مجری صدا و سیمای مرکز استان مازندران و همچنین انجام مقدمات مراسم و دعوت از ۱۴۰۰ معلم شهرستان خبر داد و در ادامه افزود: در هفته معلم برنامه‌های مختلفی در شورای آموزش و پرورش نور تدوین شده که از آن جمله می‌توان به پیاده روی خانودگی فرهنگیان، تجلیل از خانواده‌های فرهنگی دارای بیماران خاص، گل افشانی مزار شهدا و متوفیان فرهنگی در سال ۹۴ ، برگزاری مسابقات نقاشی همگانی و همچنین مسابقات فرهنگی – هنری و در پایان برگزاری همایش بزرگداشت مقام معلم در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با سخنرانی دکتر ایرج حسابی فرزند پروفسور محمود حسابی؛ اشاره کرد.

 

 

IMG_20160430_185805

 

 

نعمت ا.. یوسفیان رئیس شورای اسلامی شهر نور نیز در ادامه این جلسه با تبریک روز شورا و مناسبت‌های پیش‌رو بر فرسوده بودن برخی مدارس شهرستان اشاره کرد و گفت: باید با کمک مسئولان زیربط تلاش کنیم تا مدارس و آموزشگاه‌هایی در شأن یک معلم بسازیم تا آموزش و تربیت و پرورش در مکانی امن و مناسب صورت گیرد و معلمان، مدیران و خانواده‌ها دغدغه‌ای جز آموزش فرزندانشان نداشته باشند.

سید ذکریا علوی مقدم نیز با تبریک روز شورا؛ شوراها را مظهر حاکمیت ملی و از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور برشمرد و تأمین این حق را از وظایف دولت دانسته است. وی در ادامه گفت : شورا به عنوان یک مرجع و پایگاه مردمی می تواند قدم های محکم در اعتلا و پیشرفت تمامی مبادی جامعه بردارد لذا تحقق این امر مستلزم حمایت و تعامل دستگاهها با شوراها می باشد.

رئیس شورای شهرستان نور همچنین با تبریک روز معلم گفت : اگر آموزش درست معلمان ما نبود امروز اینجا و در این جایگاه نبودیم به همین سبب باید به بهترین نحو این روز را گرامی بداریم چرا که معلمان رسالت انبیا را عهده دار هستند.

در ادامه سجادی شهردار نور، توکلی شهردار رویان، نائیج نوری بخشدار مرکزی نور، محمدی عضور شورای بخش مرکزی نور، فرهادی نماینده خیرین شهرستان، اسدی و ابراهیمی عضور شورای اسلامی ایزدشهر، هر کدام جداگانه با تبریک ایام و مناسبت‌های پیش رو بر تجلیل هر چه باشکوه و شایسته تر از مقام رفیع معلم تأکید کردند و خود را ملزم به اجرای مصوبات و تصمیمات نهایی جلسه جهت تأمین هزینه‌های آیین تجلیل از ۱۴۰۰ معلمان شهرستان و دیگر آمادگی‌های لازم برای ارج نهادن به این قشر زحمتکش و مظلوم جامعه دانستند.

زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو