زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ -

جهانیان: کریمی رفتارش سبک بود و به ما توهین کرد

بعد از اتفاقاتی که امروز رخ داد و بازیکنان و علی کریمی پشت در بسته زمین تمرین نفت ماندند، مالک باشگاه نفت اعلام کرد که به علی کریمی علاقمند است و مایل است او به عنوان مربی و در کنار حمید درخشان به کارش در این تیم ادامه دهد.

سرای نور؛حمیدرضا جهانیان مالک باشگاه نفت از زمان حضورش در این باشگاه خبرساز بوده و طی روزهای اخیر این خبرسازی به اوج خودش رسیده است. او که علی کریمی را با روشی عجیب انتخاب کرد، درست ساعاتی بعد از بازی نفت برابر سپاهان اعلام کرد که سرمربی تیمش استعفا داده و او نیز موافقت کرده است. موضوعی که کریمی آن را رد کرد. ادامه این چالش ها به امروز رسید و جایی که بازیکنان تیم نفت علیرغم پیامک های باشگاه که از آن ها خواسته بودند به تمرین نروند همراه علی کریمی در تهرانسر حضور یافتند؛ اما اجازه ورود به محل تمرین را پیدا نکردند و در نهایت با امضای طوماری علیه مالک باشگاه به سازمان لیگ شکایت کردند. این درحالی است که براساس اعلام باشگاه نفت بازیکنان این تیم باید به زودی آماده سفر به کیش و برگزاری اردوی آماده سازی زیر نظر حمید درخشان باشند. با حمیدرضا جهانیان مالک باشگاه نفت گفت و گویی کرده‌ایم که در زیر می خوانید:

چرا حکم برکناری یا اخراج علی کریمی را نمی دهید؟

چرا باید علی کریمی را برکنار کنیم؟ ایشان اسطوره ما است، مربی تیم ما بودند. همه می دانند اولین قرارداد مربگیری اش را با نفت بسته است. آقای درخشان هم ۵ ماه پیش و قبل از آقای کریمی با نفت قرارداد بسته بود. متاسفانه ما برای ثبت مجوز حرفه ای گری تیممان نتوانستیم اسم آقای کریمی را رد کنیم، چون ایشان مدرک A لایسنز را نداشت. آقای کریمی به ما گفته بود که خودش این مساله را حل می کند؛ اما من نمی دانم چرا حل نشد.

این مسایلی که می گویید از ابتدا وجود داشته است، اما شما امروز با علی کریمی به مشکل خورده اید. با این شرایط بهتر نیست حکم عدم همکاری با ایشان را بزنید؟

من نمی توانم هر حرفی را بزنم، چراکه دوست دارم شان ایشان(علی کریمی) را حفظ کنم. من آقای کریمی را دوست دارم و از این هیاهویی که به راه انداخته متعجب هستم. باز هم می گویم ما سرمربی داریم، چرا که آقای درخشان با نفت قرارداد داشت و قرارداد ایشان قبل از آقای کریمی هم بسته شده است. ما مشکلات قرارداد آقای درخشان را حل کردیم و ایشان را مکلف کردم که با آقای کریمی همکاری کنند و خواستم هر اختلافی که دارند را کنار بگذارند.

گفته می شود کریمی قبل از بازی سپاهان از کمبود امکانات و عدم تحقق وعده های شما ناراحت بوده است. این کمبودها چه چیزی هایی بوده اند؟

واقعا هیچ کمبودی وجود نداشت. از روز اول که آمدیم امکانات رفاهی را برای تیم تهیه کردیم. بهترین هتل ها، بهترین البسه که لباس های تیم مورد توجه سایت های داخلی و خارجی هم قرار گرفت. امروز هم قراربود بچه های تیم به اردو بروند. اما خب شمال بارندگی بود و ترجیح دادیم که تیم را به کیش ببریم.

شما می گویید درخشان را مکلف کرده اید که با کریمی کار کند. اما آنقدر بی تجربه نیستید که ندانید کریمی این کار را نخواهد کرد. پس آیا می توان گفت با ترفندهای مدیریتی دنبال راهی هستید که کریمی خودش برود؟

علی کریمی مربی تیم ما است و می تواند در کادرفنی تیم حضورداشته باشد. اما من نمی توانم ایشان را مکلف کنم که با آقای درخشان کار کند. این یک تصمیم فردی نیست بلکه تصمیم باشگاه است. آقای کریمی به عنوان مربی به تیم می تواند خدمت کند و مجوز A را بگیرد، آن وقت می توانیم در خدمتشان باشیم. به نظر من آقای درخشان انصافا کوتاهی نکرده است. او گفت هراختلافی داشته باشند خارج از زمین فوتبال است و مشکلی برای همکاری با آقای کریمی ندارد.

ماجرای این مطلب که از سوی شما منتشر شده که کریمی می تواند مسئول تیم های پایه نفت باشد چیست؟

 

ما برای آقای کریمی حکم زده ایم که باید بر تیم های پایه ما نظارت داشته باشند. آقای کریمی متاسفانه رئیس و مرئوس را یادش می رود و خود مختار عمل می کند. من واقعا فکرش را نمی کردم در ورزش حرفه ای چنین مسایلی وجود داشته باشد که مربی برخلاف نظر مالک باشگاه عمل کند. من فوتبالی نیستم؛ اما ما مدیریت بین المللی کرده ایم و این مسایل برایمان خیلی بزرگ نیستند. با این حال من اگر جای آقای کریمی بودم با آقای درخشان کار می کردم. کار که عیب نیست. برای خود من هم پیش آمده و ما مدیری را گذاشتیم و خودم زیر دست او کار کردم. ما باید این فرهنگ را کنار بگذاریم و دنبال انجام دادن کارهای خوب باشیم. مثلا ما یک کار خوب انجام دادیم و اختلاف ۵۰ ساله میان آقای جمشید مشایخی و عزت الله رمضانی فر دو بازیگر قدیمی را حل کردیم. این دو بازیگر تا بیست روز پیش به این اختلاف ها می پرداختند؛ اما ما با کادرفنی تیم رفتیم عیادت آقای مشایخی و آقای رمضانی فر را بردیم و آن ها که سایه هم را با تیر می زدند را آشتی دادیم. واقعا آدم لذت می برد وقتی می تواند بین دو نفر دوستی برقرار کند.

علیرضا امامی فر دستیار علی کریمی مدرک A لایسنز دارد. می توانستید از مدرک او برای اخذ مجوزها استفاده کنید و علی کریمی هم کماکان سرمربی تیمتان بماند…

ما بخش خصوصی هستیم، نه وام گرفتیم و نه پول مفت داریم و نه اعتقادی به این مسایل داریم. این که می گویید ما می توانستیم از مدرک A لایسنز آقای امامی فر استفاده کنیم و آقای کریمی کماکان سرمربی تیم باشند قبول، اما به شرطی که آقای کریمی قرارداد بدون مبلغ با ما امضا کند و بگوید مبلغ را به آقای امامی فر بدهید نه این که ایشان هم پول امسال را می خواهد و هم پول سال آینده را…

قبول دارید که با تمام این که سعی دارید همه چیز را آرام و در فضایی منطقی نشان بدهید اما عملا وارد یک دعوای حقوقی هستید و این حرف ها هم شاید راهکارهای شما برای پیروزی در آن باشد؟

هیچ دعوایی در کار نیست. آقای کریمی کاملا غیرحرفه ای عمل کرد و روی بازیکن را به روی مدیریت باشگاه باز کرد. متاسفانه ایشان به ما توهین کرد و رفتارش با ما سبک بود. من این را می گذارم به حساب وزن و شخصیت ایشان، اما چیزی که من را آزار داد این است که ما اعلام کردیم تاسوعا و عاشورا را تعطیل کنند، اما ایشان حرمت شکنی کرد و تیم را در روز تاسوعا تمرین داد. آقای کریمی نباید روز تاسوعا تمرین برگزار می کرد، چرا حرمت روز تاسوعا را نگه نداشتند. ایشان به خاطر این که حرکت خودسرانه انجام بدهد و حرفش را به کرسی بنشاند این کار را انجام داد.

آقای جهانیان، فیلمی که شما علی کریمی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب و با او به عنوان سرمربی قرارداد امضا کردید وجود دارد…

بله ما قرارداد را با ایشان به عنوان سرمربی بستیم. من در ورزش آماتور هستم وقتی ایشان می گوید من می خواهم سرمربی شوم ما که نمی توانیم مانع شویم. سازمان لیگ باید از ایشان مدارک لازم را می خواست. ما هم دنبال این مسایل نبودیم؛ اما حالا متوجه شدیم ایشان مدرک C دارند و حتی مدرک B هم ندارند و فقط می توانند تیم های جوانان را تمرین بدهند. ما نمی توانستیم خیلی از مسایل داخلی تیممان را رسانه ای کنیم.

-شما کماکان روی این تاکید دارید که مشکل بزرگ مدرک A لایسنز علی کریمی است با این که این موضوع حل شدنی بود.

ما یک میلیارد و چهارصد میلیون با آقای درخشان و همکارانش قرارداد داشتیم. نمی توانستیم هم این پول را به آقای درخشان بدهیم و هم آقای کریمی را حفظ کنیم. آقای کریمی می گفت پول من را بدهید و پول آقای درخشان را هم بدهید؛ اما بگویید دیگر نیاید. خب این شدنی نبود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو