زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

مقامات پارلمانی و نظامی عراق:

مردم عراق سپاسگزار ایران هستند

«هاشم الحیدری» از رهبران مقاومت مردمی عراق در همایش «دستاوردهای حشدالشعبی» در دانشگاه تهران از فتوای مرجعیت عراق و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان عوامل حفظ بغداد از خطر سقوط یاد کرد.

 

به گزارش سرای نور؛ روز گذشته همایشی تحت عنوان «دستاوردهای حشد الشعبی» به منظور تجلیل از ایستادگی مردان مقاوم عراقی در برابر تروریست های داعش در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این همایش «محمد ناجی محمد» عضو فراکسیون بدر در پارلمان عراق با اشاره به ماهیت اعضای حشد الشعبی گفت: حشد الشعبی متشکل از جوانان هوشیار عراقی از تمامی طوایف است.

وی در ادامه افزود: حشد الشعبی بدنبال بروز خطر داعش  و پس از صدور فتوای مرجعیت عالیقدر عراق تشکیل شد. پس از آنکه آیت الله سیستانی فتوای جهاد کفایی صادر کردند جوانان عراقی قیام کرده و برای مبارزه با داعش عازم صحنه نبرد شدند.

این مقام عراقی در ادامه تصریح کرد: سه عامل عمده برای موفقیت حشد الشعبی وجود دارد که از جمله این سه عامل می تواند به سه عامل ذیل اشاره کرد؛

۱- فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی.

۲- لبیک گفتن طیف های مختلف جامعه عراق به ندای آیت الله سیستانی؛ اگر مردم به این فتوا واکنش مثبت نشان نمی دادند اکنون شاهد حشد الشعبی نبودیم.

۳- حمایت بسیار گسترده جمهوری اسلامی ایران که در صورت عدم وجود این حمایت اکنون شاهد موفقیت حشد الشعبی نبودیم.

وی افزود: به نظر شما فتوای جهاد کفایی و قیام مردمی بدون سلاح چه کاری می تواند از پیش ببرد. زمانی که دستانمان خالی بود چگونه می توانستیم با داعش مقابله کنیم، سلاح آمد، تجربه آمد، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به فرماندهی قاسم سلیمانی آمد که اگر این حمایت ها نبود، امروز بغداد آزاد نبود.

ناجی محمد در همین زمینه تصریح کرد: اگر مردان مقاوم ایران نبودند، اگر مجاهدانی مانند قاسم سلیمانی نبودند، شهادت می دهم که بغداد به دست داعش سقوط می کرد. بدون شک اگر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نبود، امکان انجام هیچ عملیات نظامی مسیر نمی شد.

وی همچنین اظهار داشت: ما بیش از آنکه نگران خود باشیم نگران او هستیم و او بیش از آنکه نگران خود باشد نگران اسلام است.

عضو فراکسیون بدر در پارلمان عراق در ادامه با اشاره به برخی شعارهای اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: متاسفانه گروه کوچکی وجود دارند که نمک می خورند و نمکدان می شکنند و حق جمهوری اسلامی ایران را ادا نمی کنند. باید بگویم که آنها تنها از طرف خود شعار سر می دهند. مردم عراق برای ولی امر مسلمین احترام زیادی قائل هستند و از حمایت های گسترده جمهوری اسلامی ایران قدردانی می کنند.

ناجی محمد اظهار داشت: من با چشم خود شاهد بودم که قاسم سلیمانی آنچنان برای عملیات های نظامی برنامه ریزی می کرد که گویی به او وحی می شود و پس از مدتی شاهد پیروزی همان عملیاتی می بودیم که او برای آن برنامه ریزی کرده بود. به عنوان مثال منطقه جبال مکحول که پیش بینی می شد در طول یک ماه از دست تروریست های داعش آزاد شود با برنامه ریزی دقیق قاسم سلیمانی طی دو روز آزاد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: حشد الشعبی همچون چکشی بر سر آمریکایی ها و تمامی توطئه گران علیه عراق است. آنها هیچگاه پیش بینی نمی کردند که مردم عراق این گونه ندای مرجعیت برای مقابله با تکفیریهای داعش را لبیک بگویند.

این مقام عراقی افزود: حشد الشعبی امروز به یک قدرت سیاسی تبدیل شده است که در مقابل آن یک جبهه منطقه ای متشکل از عربستان، قطر و ترکیه و یک جبهه بین المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا ایستاده اند. بنابراین قدرت این گروه از سطح قدرت نظامی افزایش یافته است.

ناجی محمد ادامه داد: حشد الشعبی امروز به سوپاپ امن کشور تبدیل شده است و در داخل هیچ گروهی نگاه رقابتی به حشد الشعبی ندارد.

وی اعلام کرد: بر شهدای عراق و همچنین شهدای جمهوری اسلامی ایران درود می فرستم.

عضو فراکسیون بدر در پارلمان عراق همچنین اعلام کرد: می بایست در این لحظه سلام هادی العامری را به شرکت در این همایش ابلاغ کنم که به دلیل مشارکت در این عملیات از حضور در همایش معذور بود.

در ادامه همایش نوبت به «سید هاشم الحیدری» از رهبران مقاومت مردمی عراق رسید که به ایراد سخنرانی بپردازد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه دنیا دار امتحان و بلایا است، بیان کرد: انسان برای مدتی کوتاه متولد می شود و در طول دوران زندگانی خود مورد امتحانات مختلف قرار می گیرد.

الحیدری افزود: عزت در ایمان است نه در سیاست است و نه در برخورداری از سلاح. ما بسیار اندوهگین هستیم، شهید می دهیم، زخمی می دهیم اما همواره وعده خداوند را به یاد می آوریم که وعده داده است پیروزی با حزب الله بوده و بدون شک بهشت از آن حزب الله خواهد بود.

این رهبر مقاومت مردمی عراق در ادامه گفت: در عراق چه می گذرد؟ با توجه به مقدمه ای که ذکر کردم آنچه که اکنون در عراق می گذرد و تحولاتی که در عرصه سیاسی و نظامی رخ می دهد یک امتحان الهی است که در نهایت عده ای در آن سرافکنده و عده ای سرافراز بیرون خواهند آمد.

وی همچنین تصریح کرد: بدون شک این انصاف نیست که بهشت از آن مالک اشتر و اصحاب حسین (ع) شود و امثال کسانی که راحت طلبی و عافیت طلبی را پیشه می کنند نیز در جوار بزرگان تاریخ همنشین شوند.

الحیدری در همین راستا ادامه داد: کاملا مشخص است که کربلا یکی است و دیگر کربلایی وجود نخواهد داشت اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که میادین کربلا گسترده هستند؛ امروز قدس، صعده یمن، شلمچه در ایران، دمشق در سوریه، منامه در بحرین، افغانستان، پاکستان، عراق از دیگر مصادیق میادین کربلا هستند.

وی تصریح کرد: امروز کسانی که به حشد الشعبی پیوسته اند شهادتی عاشورایی خواهند داشت.

این رهبر مقاومت مردمی عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم استقبال گروهی از مردم عراق از حشد الشعبی اعلام کرد: برخی از مردم به خاطر ترس از جان خود و یا برای حفظ اموال و دارایی های خود به حشد الشعبی نپیوستند؛ درست همانگونه که بسیاری از مردم در واقعه عاشورا نظاره گر شهادت حسین(ع) بوده و از پیوستن به رکاب ایشان خودداری کردند. تنها ۷۲ نفر از یاران حسین(ع) حقیقت اسلام را درک کردند و در نهایت هم امروز شاهد هستیم که پیروزی و موفقیت از آن کدام گروه بود سپاه یزید یا حسین بن علی(ع).

وی خاطرنشان کرد: من قاطعانه می گویم وقتی که موصل بدست تروریست های تکفیری داعش سقوط کرد قیام مردم عراق آغاز شد. در ابتدا تعداد اعضای حشد الشعبی کم بودند اما رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شد.

الحیدری گفت: مردم عراق ندای مرجعیت عالیقدر را لبیک گفتند و قیام خود را آغاز کردند و من قاطعانه می توانم بگویم آنچه که عراق را نجات داد نه شخصیت سیاسی بود و نه شعار ملی و نه هیچ یکی از علما بلکه آن کسی که عراق را نجات داد شخصی است که هم اکنون در نجف نشسته است؛ این شخص با صدور یک فتوای حسینی و عباسی و کربلایی و عاشورایی، عراق را نجات داد؛ این یک فتوای اسلامی، شرعی و دینی بود.

وی با اشاره به کارشکنی های بسیار داخلی برای تضعیف حشد الشعبی تصریح کرد: قلب های مریض بسیاری وجود داشته و دارند که همواره در صدد تضعیف نیروهای مردمی بوده و هستند. ما از مقابله با این قلب های بیمار هیچ ابایی نداشته و در مقابل آنها می ایستیم.

الحیدری  اظهار داشت: در جنگی که هم اکنون در عراق در جریان است آنچه که بیش از هر چیز دیگری به آن احتیاج داریم عنصر بصیرت است. ما باید دوست را از دشمن بشناسیم و راه را اشتباه نرویم. مردم عراق سپاسگزار جمهوری اسلامی ایران و شخص قاسم سلیمانی هستند.

رهبر مقاومت مردمی عراق در ادامه سخنان خود افزود: در عراق گاهی مشاهده می شود که برخی شعارهایی سر می دهند که در این خصوص باید گفت هم شعارها و هم کسانی که آنها را سر می دهند باید مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که مسئله شعار چیزی است و شعار سردهنده چیزی دیگر. در اینجا بصیرت است که راه درست از نادرست را برای ما مشخص می کند.

وی در همین زمینه اعلام کرد: اخیرا شعارهایی که که در بغداد سر داده می شود شعارهای آمریکایی است و قلب نظام قاتل، فاسد و دیکتاتوری آل سعود را خشنود می کند. از دیدگاه بنده کسانی که شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران سر دادند به مراتب از دشمنی که مقابل ما ایستاده است خطرناک ترند.

الحیدری گفت: با تمام احترامی که برای التیار السلامی قائل هستم اما باید بگویم که مربی اول عراق سید محمد باقر الصدر است، کسی که روزی می گفت با شعار دادن نمی توان نهج اسلام را در پیش گرفت بلکه در عمل باید پایبندی خود را به دین مبین اسلام نشان داد. او کسی بود که می گفت امام خمینی(ره) آرزوی انبیا را محقق کرد و شما باید در امام خمینی غرق شوید همانگونه که او در اسلام غرق شده است.

وی افزود: برخی با شعارهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران منافع قطر، عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیست را تامین می کنند ما به کجا می رویم در اینجا جا دارد از جریان صدر که برائت خود از این شعارها را اعلام کرد تشکر کنیم. همه باید بدانند که محمد باقر الصدر روزی اعلام کرد که بهترین دوران زندگی اش زمانی بود که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

این رهبر مقاومت مردمی عراق با اشاره به حمایت های گسترده ایران از حشد الشعبی تاکید کرد: ایران هیچگاه زیربار فشارهای ایالات متحده آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه نرفت و همواره به سلسله کمک های خود به حشد الشعبی در نبرد با تروریست های تکفیری داعش ادامه داد.

الحیدری ادامه داد: در حال حاضر برخی از تریبون ها امروز در اختیار کسانی است که به حزب بعث وابسته هستند و متاسفانه در میان مسئولان عراقی افرادی وجود دارند که مشکوک به ارتباط داشتن با بعثی ها هستند و گمان می رود که برای تضعیف حشد الشعبی یک اتاق عملیاتی تشکیل داده اند.

وی گفت: حاضرم قسم بخورم که اگر فتوای مرجعیت عالیقدر عراق آیت الله سیستانی نبود اگر مردان مقاوم حشد الشعبی نبودند و اگر ولی فقیه و مجاهدان آن نبودند اکنون بغدادی هم وجود نداشت.

الحیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلسله اقدامات عربستان سعودی علیه حشد الشعبی تصریح کرد: بسیار مضحک است که سفیر سعودی در عراق در اهانتی آشکار به حشد الشعبی از اختلاف مردم الانبار با این گروه سخن می گوید و در مقابل، مسئولین عراقی یا ساکت هستند و یا واکنشی خجالت آور در قبال این اظهارت می گیرند.

عضو جسته مقاومت عراق در همین زمینه افزود: من سئوال می کنم آیا سفیر عراق در عربستان می تواند کوچکترین طعنه ای به سیاست های داخلی یا خارجی عربستان سعودی بزند پس وطن پرستان کجا هستند.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای عربی کلمه شبه نظامی را به حشد الشعبی اطلاق می کنند و از سوی دیگر آمریکا نیز با تمام توان خود با این گروه می جنگد و از حضور آن در عملیات های ضد تروریستی جلوگیری می کند.

او همچنین اظهار داشت: آیا عربستان سعودی که همواره از تروریست ها در عراق حمایت کرده و می کند می تواند دوست و دلسوز مردم این کشور باشد. ما امروز باید منافع حزبی را فراموش کنیم. باید دشمن خود را بشناسیم و بدانیم که در هر زمان از تاریخ نمرودی هست، یزیدی هست و در هر زمان از تاریخ موسی، عیسی و ابراهیمی است و همچنین کاظمی هست که باید قیام کرده و او را از اسارت آزاد کنیم.

الحیدری در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: من قاطعانه اعلام می کنم هر کسی که امروز بخواهد اسلام را یاری بکند باید حشد الشعبی را حمایت کند و در برابر آمریکا، تل آویو، عربستان و ترکیه بایستد.

رهبر مقاومت مردمی عراق ادامه داد: امروز یک محور قوی و نیرومند متشکل از ولایت فقیه، مرجعیت عالیقدر، حزب الله و حشد الشعبی در منطقه شکل گرفته است که اجازه نمی دهد آمریکا اهداف خود را در منطقه پیاده کند.

وی افزود: به عربستان، آمریکا، قطر، عربستان و ترکیه اعلام می کنیم که در عراق مجاهدانی هستند که در پیروی از حسین بن علی(ع) عزت را بر ذلت ترجیح می دهند.

سید هاشم الحیدری در پایان سخنان خود گفت: باید بگویم که بزرگمردان عراقی در دفاع از حریم زینب (س) در سوریه نیز مشغول جنگ هستند؛ این یک حقیقت است که  مردان مجاهد پاکستان، افغانستان، سوریه، ایران، عراق و لبنان دیگر اجازه نخواهند داد که مصیبت های زینب (س) دوباره تکرار شود. این بدان معناست که اسلام چیزی فراتر از حزب و گروه و وطن است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو