زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ -

افتخاری: تریم ۵ میلیون دلار پول می خواست

مدیرعامل استقلال از انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال راضی به نظر می رسد.

سرای نور؛سیدرضا افتخاری بعد از انتخاب ویلفرد شفر پاسخ خبرنگاران را داد:

قبل هم گفته بودیم گزینه اول تریم است و اگر نشد گزینه های بعدی را انتخاب می کنیم. رقم ایشان بالا بود و اخبار خوبی دریافت نکردیم چون قرارداد ایشان فوق العاده بالا بود. ما در هیئت مدیره گفته بودیم تا ۲ میلیون دلار هم  حاضریم بدهیم ولی تریم چیزی در حدود ۴ تا ۵ میلیون دلار  از ما خواست. از همان اول هم معلوم بود تریم نمی آید چون قراردادش فوق العاده بالا بود و قراردادش از توان باشگاه با این همه بدهی خارج بود.

 

او ادامه داد: پنج شش گزینه را معرفی کردیم و اعضای هیئت مدیره او را تایید کردند. رقم شفر به رقم پیشنهادی ما می خورد. ایشان مربی بزرگی بوده که در بوندس لیگا، الاهلی و العین کار کرده است و در جام جهانی کامرون را همراهی کرده است. ایشان شناخت کاملی از منطقه دارد و با علی کریمی و فرهاد مجیدی کار کرده است ضمن این که میک مک درموت ۳سال دستیارش بوده است. این خیلی مهم است چراکه او الان یک دستیار بسیار هماهنگ دارد.

او در مورد ادامه همکاری با شفر می گوید: به او گفتم قرارداد سال بعدش به نتایج این فصل بستگی دارد. به او گفتیم ماندنش بستگی به کسب سهمیه آسیایی، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دارد ضمن اینکه ما هیچ افزایش دستمزدی برای سال دومش نداریم.

 

افتخاری در مورد نقش مجیدی در انتخاب شفر می گوید: شفر من را می شناخت. زمانی که در فدراسیون فوتبال بودم با ایشان در مورد سرمربیگری در تیم ملی ایران صحبت کردیم. حتی تفاهم نامه ای هم امضا شد اما آقای صفایی فراهانی از فدراسیون فوتبال رفتند و دیگر قرارداد با او پیگیری نشد.

مدیرعامل استقلال در مورد اعتراض هواداران به حضور شفر می گوید: این ها تبلیغ های منفی است که از داخل انجام می شود. می گویند شفر پیرمرد است، مگر او چند ساله است؟ ایشان تقریبا با آقای برانکو همسن است. ایشان هنوز امتحانش را پس نداده است و در مورد او زود قضاوت نکنید.

 

افتخاری در پاسخ به این سوال که باتوجه به تعطیلات و سکوت خبری به وجود آمده این شائبه به وجود آمد که انتخاب سرمربی بدون هماهنگی کمیته فنی بود، گفت: به هیچ عنوان اینطور نبوده و واقعیت ندارد و من با شما شفاف صحبت می کنم. وقتی گفتند رقم فاتح تریم ۲ میلیون دلار است و قیمت پیشنهادی شفر را دیدیم، به این جمع بندی رسیدیم که پیشنهاد این مربی بهتر است. وی افزود: کمیته فنی از ابتدا در جریان مذاکره با این مربی بود و حتی گزارش مذاکرات با شفر را به گوش آقایان رساندیم. کمیته فنی و پیشکسوتان بحث هایی را باهم داشتند و من ابدا دخالتی نداشتم. ما ۵ گزینه داشتیم و اگر شفر تایید نمی شد قطعا به سراغ آنها و بررسی پیشنهادات شان می رفتیم.

افتخاری در مورد سن بالای شفر گفت: اقای دین محمدی به واسطه حضور در فوتبال آلمان شناخت خوبی از این مربی دارد و با قاطعیت تاییدش کرد و اینکه می گویند این مربی پیر است را قبول ندارم. ما باید صبور باشیم و عملکردش را ببینیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما یکی از توافقاتی که داشتیم این بود که ایشان به همراه خود دستیاری نیاورند و دو مربی ایرانی با انتخاب کمیته فنی به نیمکت اضافه شوند.

افتخاری از قبول مسئولیت شفر در تیم های پایه خبر داد و گفت: عمر عبدالرحمن وقتی ۱۶ ساله بود توسط شفر به العین راه یافت و زیرنظر این مربی رشد کرد. شفر خودش تاکید کرده که باید تیم های پایه را مدیریت کند و برنامه های خاصی را برایشان طراحی کرده است.

 

مدیرعامل تیم استقلال تهران در مورد اینکه با حضور شفر تکلیف میک مک درموت چه می شود، گفت: آقای مک درموت بدنساز تیم است و تمرین دهنده خود آقای شفر هستند. ایشان زمانی که با آقای منصوریان کار می کردند هم نقش مربی بدنساز را بر عهده داشتند.

افتخاری در مورد بازگشت رحمتی و جباری به تمرینات افزود: این موضوعات را در اختیار سرمربی می گذاریم. ایشان باید بیاید و با این بازیکنان کار کند و شاید بگوید برخی از بازیکنان را نمی شناسد.

مدیرعامل استقلال تهران در پاسخ به این سوال که مگر آقای شفر رحمتی و جباری را می شناسند، که در مورد این بازیکنان تصمیم بگیرند: بله می شناسند. زمانی که قرار داشتیم دفتری جلوی من گذاشت که اطلاعات همه ی بازیکنان مثل تیم های باشگاهی، مصدومیت، ملی پوش هستند یا خیر و .. در آن مشخص است.

وی ادامه می دهد: سرمربی تشخیص می دهد بازیکنان باشند یا نباشند.ما اصلا نمی خواهیم در کار فنی دخالت کنیم و این اشتباه بوده است، چون بازیکن خودش مصاحبه می کرد و برای تیم حاشیه درست می کرد، اما الان خوشبختانه با آمدن آقای شفر آلمانی که نظم و انضباط در سرلوحه کار او قرار دارد، بنابراین اگر بازیکنان کاملا در اختیار مربی قرار داشته باشند و ما هم حمایت کنیم، مطمئنا نتایج خوبی به دست می آید.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد بازگشت رحمتی و جباری به استقلال خاطرنشان کرد: الان کادر استقلال تغییر کرده و آقای شفر باید تصمیم بگیرد؛ ما هم تمام اختیارات را به آنها تفویض می کنیم.

افتخاری در مورد اینکه آیا نام رحمتی و جباری در لیست شفر قرار دارد یا خیر، اضافه کرد: فردا صبح آقای شفر می آید و ما قرارداد را با ایشان امضاء می کنیم؛ شما هم می توانید فردا تشریف بیاورید و از ایشان در مورد رحمتی و جباری بپرسید.

 

این دو گزینه را به کمیته فنی ماموریت دادیم تا خودشان انتخاب کنند. آنها می توانند خودشان انتخاب کنند. آنها تازه می خواهند مورد ارزیابی قرار دهند که آیا آنها بیایند یا نیایند. ممکن است در نهایت آنها نیایند. ما صحبت مان با آقای شفر این بود که دستیاران ایشان را ما از ایران انتخاب کنیم و در اختیار ایشان بگذاریم.

ما این مسائل را با آقای سلطانی فر در جریان گذاشتیم اما ایشان کوچکترین دخالتی در انتخاب یا نحوه بستن قرارداد نداشتند. تمام این اتفاقات به عهده خود باشگاه بوده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو