زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

بارش برف در ارتفاعات مازندران/ چهره روستاها زمستانی شد

بارش برف پاییزی ارتفاعات مازندران، دوهزار و کندوان و برخی مناطق دیگر را سفید پوش کرد

به گزارش سرای نور؛ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما براثر نفوذ سامانه بارشی که از روز سه شنبه در مازندران حاکم شد، علاوه بر آبگرفتگی معابر و خیابان های شهری، ارتفاعات استان را سفید پوش کرد.

مناطق شهری مازندران بویژه در شهرهای رامسر و تنکابن شاهد بیشترین نزولات جوی بودند به گونه ای که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ میلی متر باران در رامسر ثبت شد که این میزان بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

آبگرفتگی معابر و واحدهای تجاری و مسکونی در مناطق مختلف مازندران از جمله تنکابن، رامسر و عباس آباد گرفته تا شهرهای مرکزی استان مشکلات عدیده ای را برای شهروندان استان ایجاد کرده است.

همچنین کشیده شدن بارش ها به سمت ارتفاعات البرز مرکزی سبب برودت هوا و ریزش دانه های سفید برف در مناطق کوهستانی و ییلاقی استان مازندران شد و شامگاه چهارشنبه شاهد بارش برف در ارتفاعات محور کندوان، دوهزار، سه هزار تنکابن بودیم.

ریزش پراکنده برف که همچنان در مناطق ییلاقی مازندران ادامه دارد، سبب شده تا برخی روستاهای استان از جمله روستاهای  درجان، سرن، شهرستانک، مران و یوج چهره زمستانی به خود گیرد.

ارتفاعات محور کندوان از پل زنگوله تا تونل با بارش برف پراکنده و محور هراز نیز از محدوده لاسم و منظریه همراه با بارندگی است.

سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز با بیان اینکه در شهر رامسر ۲۰۰ میلی متر بارندگی ثبت شده است گفت: این میزان بارندگی میانگین بارش های یکساله در کشور است و بارش ها در رامسر همچنان ادامه دارد.

وی درباره پیش بینی وضعیت جوی استان با بیان اینکه بارش ها از چهارشنبه شب به سمت البرز مرکزی کشیده می شود گفت: انتظار بارش برف در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متری از سطح داریا را داریم.

رضوی در عین حال تصریح کرد: روند کاهش دما در استان در روزهای آتی همچنان ادامه می یابد و موج جدید بارش ها از بعدازظهر چهارشنبه وارد استان می شود و تا آخر وقت پنجشنه حاکم است.

مدیرکل هواشنای مازندران با تاکید بر اینکه بارش ها به سمت مناطق کوهستانی و البرز مرکزی کشیده می شود خواستار اقدام مدیریت بحران برای پیشگیری از حوادث احتمالی شد.

همچنین علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با بیان اینکه بیشترین مشکل آبگرفتگی در سطح رامسر بوده است گفت: با هماهنگی فرمانداری رامسر کلیه دستگاه های امدادی پای کار آمدند و نسبت به امدادرسانی اقدام شده است.

احمدی تصریح کرد: مدارس شهرستان رامسر برای پیشگیری از حوادث برای دانش آموزان با هماهنگی فرمانداری در روز چهارشنبه تعطیل شده است.

وی با اظهار اینکه امدادرسانی برای حل مشکل آبگرفتگی در رامسر ادامه دارد گفت: ترافیک معابر شهری با برطرف شدن و تخلیه آبهای سطحی در حال روان شدن است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو