زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

آشوبی: پرسپولیس می تواند الهلال را ببرد

هافبک سابق پرسپولیس معتقد است که با بازگشت کمال کامیابی نیا و دیگر مصدومان و محرومان پرسپولیس می تواند با یک بازی فکورانه الهلال را شکست دهد.

سرای نور؛بعد از بازی رفت پرسپولیس انتقادات زیادی به بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس وارد شد و محسن ربیع خواه هافبک دفاعی این تیم در آنالیزها و تحلیل ها بیش از دیگران مورد انتقاد قرار گرفت. فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره شکست پرسپولیس و عملکرد هافبک دفاعی این تیم نکات جالبی را مطرح کرد:

*پرسپولیس متاسفانه در بازی برابر الهلال عملکرد مطلوبی نداشت. اما اگر بخواهیم تنها از منظر یک پست خاص به این بازی نگاه کنیم ابتدا باید بگوییم محسن ربیع خواه بازیکن با کیفیتی است چرا که اگر نبود برانکو به او اعتماد نمی کرد. اما حضور کمال کامیابی نیا به خاطر خصوصیات بازی اش و این که به لحاظ فیزیکی جا به جایی های سریعتی دارد می توانست بسیار بیشتر به پرسپولیس کمک کند.

*در بازی با الهلال عملکرد پرسپولیس به شکلی بود که نمی توانیم یک نقطه خاص را باعث شکست این تیم بدانیم. واقعیت این است که پرسپولیس در جاهای دیگر زمین هم عملکرد خوبی نداشت اما ربیع خواه  با توجه به پستی که بازی می کند و به دلیل اینکه وسط زمین خیلی حساس است اشتباهاتش بیشتر به چشم آمد. اما با توجه به سبک بازی پرسپولیس که مبتنی بر بازی سرعتی است  کمال بازیکنی است که  بیشتر می تواند به تیم کمک کند. او  می تواند سریع جابه جا شده و با توپ هم حرکت کند و در خیلی از مواقع گره بازی را باز کند. محسن  ربیع خواه بازیکن با کیفیتی است اما شاید برای بازی در آن پست و با وجود کمال گزینه مناسبی نباشد.

*صحبت الان نیست چرا که من سال ها قبل به این نتیجه رسیدم که هافبک های دفاعی آرام آرام از پست های فوتبالی حذف می شود و امروز این اتفاق افتاده است. درواقع امروز دیگر نمی توان گفت هافبک دفاعی بلکه باید بگوییم هافبک میانی که وظایف دفاعی بیشتری به او محول شده است اما هافبک هایی که بیشتر وظیفه دفاعی دارند در فوتبال امروز هم در دفاع و هم در حمله نقشی تاثیرگذار دارند. درواقع دیگر چیزی به اسم هافبک دفاعی صرف نداریم. مثلا بوسکتس به عنوان هافبک تدافعی بارسا در زمان بازیسازی یک بازیکن موثر است و عملکردش در بارسلونا چشمگیر است. او هم در دفاع عالی است و هم در بازی هجومی با پاس گل ها و گل هایی که می زند یکی از مهره های کلیدی به حساب می آید. هرچند بوسکتس به دلیل سبک بازی بارسا کمی برای حضور مستمر در حمله با محدودیت هایی مواجه است.

*پرسپولیس در بازی برگشت نباید تمام فکرو ذکرش این باشد که حتما ۴-۵ گل بزند بلکه باید تمرکز این تیم روی این قضیه باشد که با بهترین روش و به بهترین شکل ممکن مقابل الهلال بازی کند و به فکر برنده شدن باشد. این که پرسپولیس با این هدف وارد بازی شود که حتما ۴ گل بزند بار روانی زیادی را به این تیم تزریق می کند. من معتقدم پرسپولیس باید از دقیقه اول تا آخر با هوش و متفکر بازی کند و اگر این اتفاق بیفتد آن وقت با هرگلی که پرسپولیس بزند فشار مضاعفی به الهلال وارد می شود.

*الهلال را می توان برد اما این بستگی به کیفیت پرسپولیس در روز بازی دارد. اگر شبیه بازی رفت باشیم نمی توانیم برنده شویم اما در بازی برگشت این خوشبختی هست که بازیکنان محروم و مصدوم تیم برمی گردند. خیلی خوشحال هستم که برانکو در مصاحبه هایش بعد از بازی رفت بارها گفته است که می توانیم برنده شویم و این باعث می شود انرژی مثبت به تیم منتقل شود. این موضوع اگر با هوش و آرامش ترکیب شود می تواند پرسپولیس را به موفقیت برساند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو