زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

طرح تحقیق و تفحص سرخابی‌ها در هیات رئیسه مجلس

درخواست تحقیق و تفحص از در آمدها و هزینه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مجلس شورای اسلامی تنظیم و تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

سرای نور؛سید فرید موسوی نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ساعتی قبل با انتشار پستی در اینستاگرامش اعلام کرد که طرح تحقیق و تفحص مالی از دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران به هیات رئیسه تقدیم شده است. بر اساس این پست تحقیق و تفحص از درآمد ها و هزینه ها، جرایم و نظام اداری و مدیریتی دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال طی ده سال اخیر در صورت گرفتن تاییدیه از هیات رئیسه تصویب خواهد شد.

این درخواست با امضای شش نماینده مجلس به نام های سید فرید موسوی، محمد حسن نژاد، سید کریم حسین زاده، بهرام پارسایی، محمدرضا نجفی، احمد امیرآبادی فراهانی و اصغر یوسف نژاد امروز به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

در نامه تنظیمی برای تحقیق و تفحص آمده است:

شرح امروز ورزش یکی از اموری است که گروه زیادی از جامعه به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند و کارکردهای مختلف اجتماعی،فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جامعه دارد؛ از همین رو اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. در این میان ورزش فوتبال  نیز جایگاه ویژه داشته و به عنوان یک پدیده اجتماعی مرزها را در نوردیده و کمتر ورزشی به اندازه آن فراگیر می باشد. از سال های دور دو تیم پرطرفدار تهران نقشی پررنگ در اعتلای ورزش کشور به طور عام و فوتبال ملی به طور خاص داشته اند؛ اما متاسفانه عدم شفافیت کاری، مالی و اجرایی این دو باشگاه چالش های اساسی در ورزش و فوتبال کشور به وجود آورده و رفتارهای خلاف مقررات و تخلفات عدیده این دو باشگاه علاوه بر تبعات اجتماعی در جامعه و نظام اجرایی و مدیریتی، سایر باشگاه ها را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است. از سوی دیگر جریمه های مختلف توسط مراجع نظارتی ملی و بین المللی نیز در شرایط فعلی اقتصاد و محدودیت های مالی کشور، هیچ توجیهی ندارد.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو