زمان انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور مطرح کرد :

مدیریت بحران بعد از وقوع بحران و تحمیل هزینه های چندبرابری بر شهرستان

معاون فرماندار نور در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نور گفت: مدیریت بحران بعد از وقوع بحران صورت می گیرد و سبب تحمیل هزینه های چندبرابری بر شهرستان می گردد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نور با حضور یزدانی معاون فرماندار نور ، بخشداران مرکزی نور و چمستان  ، شهرداران ، رؤسای شورای اسلامی شهرها و دیگر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نور در فرمانداری برگزار شد

سعید یزدانی در این جلسه اظهار کرد: در مواقع بحرانی و بارندگی های شدید ، بسیاری از رودخانه های ما با شیب تند ، دچار رانش های شدیدی گشته  و دیواره رودخانه به عنوان گل و لای  وارد آب شده و حجم وسیعی از آورده ها وارد آب می شوند.

وی افزود: بسیاری از پل های ساخته شده نیز غیرفنی بوده و در شرایط سخت  قدرت عبور آب  را ندارند .

معاون فرماندار نور گفت : تعداد پل های غیرفنی که بدون مجوز و نظارت دهیاران در محدوده روستاها و همچنین پل هایی که  خارج از محدوده روستاها  در حریم راهها بدون  نظارت راهداری ها ساخته شدند بسیار زیاد است . وی  در ادامه گفت : همچنین گاهی  پل ها بطور استاندارد احداث می شوند  اما آورده ها تا ارتفاع یک متر دهنه پل را  پر می کنند که می تواند خطرآفرین  باشد.

این مسئول تصریح کرد : مدیریت بر پلها وهزینه هایی که  برای لایروبی، پاکسازی، بهسازی پل ها  از سوی اداره راه و شهرسازی صورت گرفته تقریبا  صفر است و  این عوامل حوادثی بر ما تحمیل می کند  که  سبب ایجاد بحران  می گردد.

یزدانی  گفت : شهرستان نور، شهرستان بحران زایی است و مدیریت یکپارچه در هنگام  بحران و شرایط سخت بسیار ضعیف است . وی در ادامه افزود : ما قبل از بحران هیچ گونه برنامه هدفمندی نداریم و تمام اقدامات ما  بعد از بحران  صورت می گیرد و از همین  رو با هزینه های چندبرابری ، بعد از ایجاد بحران  می خواهیم بحران را کنترل کنیم که این هزینه ها، شامل هزینه اجتماعی و سیاسی  از جمله ناکارآمدی دولت ، مدیران و دستگاهها می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحران  برف سال گذشته ، سردرگم ، پراکنده و جزیره ای اقدام کردیم و کار تک بعدی در مدیریت  بحران هم نمی تواند پاسخگو باشد .

معاون فرماندارنور از شهرداران خواستار  قطع سرشاخه درختان در کانال ها ، آبراهها، پل ها داخل محدوده قانونی شهر شد.

این مسئول بر لایروبی و بازگشایی بستر در حریم رودخانه ها  از شاخ و برگ ، تنه درختان و آورده ها  بویژه در مناطق بالادست تاکید کرد و گفت : هزینه لایروبی ها  باید میان شهرداری ها، اداره منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و امورآب  مدیریت  گردد.

یزدانی در ادامه  گفت: اداره منابع طبیعی و امور آب با پیمایش طول مسیر در شهرها و روستاها ، پل های برون شهری و مناطق خطرآفرین را  شناسایی و اعلام کنند تا  با اقدامات بازدارنده  از وارد آمدن آسیبهای جدی  جلوگیری و یا در مواقع بحران سرعت خدمات رسانی و و برون رفت از بحران را افزایش دهیم.

وی همچنین  از تمامی دستگاهها  از جمله هلال احمر، سپاه ، نیروی انتظامی، اداره  راهداری و نیز شرکتهای خصوصی  که برای مدیریت  بحران  امکاناتی در اختیار دارند خواستار ارائه لیست تجهیزات ، ماشین آلات سنگین و ..  شد تا  در شرایط سخت  با بسیج امکانات، اقدامات  باسرعت بیشتری صورت دهیم.

معاون فرماندار نورخاطرنشان کرد: در سالهای اخیر شهرداران  به منظور کسب درآمد ، به اجاره استندهای تبلیغاتی اقدام کردند که  گاهی در هنگام بارندگی های شدید برف و باران و وزش باد  این استندها به دلیل  تمام شدن عمر مفیدشان و یا  مقاوم نبودن  سقوط کرده و خطرآفرین می باشند از همین رو  شهرداران  باید در اقدامی سریع به  تعمیر، تعویض و مقاوم سازی  استندهای تبلیغی در سطح شهر بپردازند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو