زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ -

شفر: در فوتبال با آدمک مصنوعی طرف نیستید

دومین روز سرمربی آلمانی استقلال در تمرینات برای بازیکنان این تیم روز متفاوتی بود.

سرای نور؛

وینفرد شفر که در روزهای  اول حضورش در ایران چهره شادی داشت و با همه شوخی می کرد، امروز با چهره ای جدی در تمرین حاضر شد تا مشخص شود کار او در این تیم رسما شروع شده است.

شفر امروز برخلاف روز چهارشنبه با لباس ورزشی  در محل تمرین حاضر شد و البته بدون دخالت در آیتم های مختلف نظاره گر عملکرد شاگردانش بود. شفر در طول تمرین با جدیت تمام ضعف های بازیکنانش را به آنها گوشزد می کرد تا آنها در ادامه این اشتباه ها را تکرار نکنند.

 

 

مصدوم ها هم باید تمرین کنند
پیش از شروع تمرین امروز یعقوب کریمی و جابر انصاری که با مصدومیت روبرو هستند دقایقی با شفر به صورت جداگانه صحبت کردند. یعقوب کریمی امروز در مورد مصدومیتش توضیحاتی به شفر داد که او نپذیرفت و گفت باید به زمین بیاید و تمرینات خود را آغاز کند.
بعد از صحبت های شفر، کریمی به محل تمرین رفت و دقایقی به صورت اختصاصی به تمرین کردن پرداخت اما جابر انصاری که شرایط تمرین کردن نداشت، بعد از دقایقی محل را ترک کرد.

زوج سازی با آدمک های مصنوعی
مهمترین بخش تمرین تاکتیکی  امروز استقلال زوج سازی در نقاط مختلف زمین بود که شفر روی این بخش از تمرین نظارت ویژه ای داشت.
در این بخش آدم های مصنوعی در زمین قرارداده شده بود و بازیکنان باید به صورت دو به دو با حرکات ترکیبی و یک و دو کردن به سمت دروازه حرکت می کردند. وقتی شفر متوجه شد که پاس های بعضی از بازیکنان استقلال قدرت و دقت لازم را ندارد، با صدای بلند فریاد زد: باید متوجه پاس هایی که می دهید باشید، حواستان باشد که در زمین بازی با بازیکنان حرفه ای روبرو هستید نه آدم های مصنوعی. این پاس هایی که می دهید به هیچ عنوان به درد نمی خورد و در بازی واقعی مدافعان توپ های شما را قطع می کنند.
بعد از توضیحات شفر بازیکنان با جدیت بیشتری تمرینات را پشت سر گذاشتند تا بدون اشتباه بتوانند این آیتم را پشت سر بگذارند.

 

 

مسوولیت پذیر باشید
اما آیتم اصلی تمرین امروز استقلال فوتبال درون تیمی بود، بازی که شفر در کنار مترجمش در گوشه ای از زمین ایستاد و نمایش شاگردانش را مشاهده کرد.
او که از مسوولیت ناپذیری بعضی از بازیکنان تیمش عصبانی به نظر می رسید به آنها گفت: قرار نیست در فوتبال کسی جای شما را پر کند. وقتی توپ را در حمله از دست می دهید نایستید و همدیگر را نگاه کنید. سریع دنبال پس گرفتن توپ باشید. نباید فکر کنید کار شما تمام شده است چون حریف برای شما صبر نمی کند.

ساده بازی کردن به سبک شفر
مربی آلمانی استقلال در ادامه از بازیکنان تیمش خواست ساده فوتبال بازی کنند و از فوتبال نمایشی پرهیز کنند: چرا اصرار دارید حتما با توپ بدوید و دریبل بزنید. یک پاس همان کار را انجام می دهد. نباید بی دلیل دنبال توپ بدوید.

در این هنگام سجاد شهباززاده که نقش مترجم را برای بازیکنان ایفا می کرد به آنها گفت: منظورش این است که ساده فوتبال بازی کنید و نیازی نیست بازی را در زمین پیچیده کنید.

 

تغذیه بازیکنان زیر نظر مربی آلمانی
مربی آلمانی استقلال در پایان تمرین امروز و زمانی که بازیکنان مشغول سرد کردن بدن های خود بودند به آنها گفت: در هر تمرین درست بدن های خود را سرد کنید چون این موضوع خیلی مهم است.
او در ادامه نکات جالبی در مورد تغذیه بازیکنان بیان کرد: بعد از تمرین وقتی به منزل رفتید زیاد آب بخورید، غذای کامل و سالم بخورید و خوب استراحت کنید. با این شرایط است که می توانید آمادگی خود را حفظ کنید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو