زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ -

امام جمعه موقت نور:

پوشش، حجاب و عفت در نگاه از ضروریات دین اسلام است

امام جمعه موقت نور گفت: پوشش، حجاب و عفت در نگاه از ضروریات دین اسلام و از درس‌های واقعه کربلا است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام جواد نجفی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی الغدیر این شهرستان با اشاره به اینکه تقوا نور هدایت است، اظهارکرد: انسان‌های با تقوا در مشکلات زندگی خود به بن‌بست نمی‌رسند زیرا تقوا راه نجات است.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سیدالشهدا، اهل بیت عصمت و طهارت را از کربلا به اسارت بردند، تصریح کرد: یکی از درس‌های عاشورا و اسارت اهل بیت(ع) توجه به حجاب، عفاف و پوشش صحیح اسلامی است و در قرآن کریم ۱۵ آیه درباره پوشش اسلامی، حجاب و عفاف است.

امام جمعه موقت شهرستان نور یادآورشد: خداوند در قرآن به پیامبر فرمود: به مومنان بگو از نگاه به نامحرم بپرهیزند و خیره به نامحرم نگاه نکنند.

خطیب جمعه نور با اشاره به ورود اسرای کربلا به کوفه، اظهار کرد: ام‌کلثوم دختر حضرت علی(ع) خطاب به مردم کوفه در زمان اسارت فرمود: «ای اهل کوفه به ما نگاه نکنید، چشم‌ها را از ما دور کنید، آیا از خدا و رسول خدا(ص) حیا نمی‌کنید که فرزندان رسول خدا را تماشا می‌کنید و نگاه نامحرم دارید».

جواد نجفی با اشاره به سالروز تغییر قبله از بیت المقدس به کعبه در دوم هجرت یاد آورشد: تغییر قبله از نشانه‌های پیامبر(ص) بود که در کتاب پیشینیان نیز ذکر شده است و پیامبر آخر الزمان به سوی دوقبله نماز می‌خواند.

وی گفت: این می‌توانست برای یهودیان یک هدایت باشد اما نپذیرفتند و با پیامبر دشمنی کردند و تغییر قبله یک آزمایش بزرگ الهی برای مشخص شدن موضع مومنان و مخالفان و مشرکان است.

امام جمعه موقت نور گفت: خدا همه جا هست و قبله راهی برای وحدت صفوف مسلمانان و احیای خاطره‌های توحیدی و تسلیم در برابر فرمان الهی است که فرمان خدا بر این بود تا قبله، تغییر پیدا کند و امروز رژیم اشغالگر قدس، قبله اول مسلمین را غصب کرده است و بر مسلمانان واجب است با اتحاد و وحدت خود بارژیم صهیونیستی مبارزه کنند.

این مسئول با اشاره به حماسه نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: جزیره خارک از مهم‌ترین شاهرگ‌های اقتصادی ایران اسلامی و صدور نفت خام به ویژه در دفاع مقدس بود که در جنگ ۲هزار و ۸۸۰ بار مورد حمله هوایی دشمنان قرار گرفت و ناوهای آمریکا در این جزیره ورود پیدا کردند که نیروی دریایی سپاه با آنان مقابله و عملیات جاودانه‌ای به نمایش گذاشتند که ماندگار ماند.

نجفی گفت: ما امنیت و آرامش در کشور را مدیون نیروهای نظامی و انتظامی هستیم و امنیت ما در این منطقه پر آشوب وام‌دار خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

وی با اشاره به روز جهانی کودک تصریح کرد: مجامع بین‌المللی شعار زیبا و عوام فریبی برای این روز انتخاب شده اما برای نجات و دفاع از کودکان جهان مانند افغانستان، یمن، سوریه، آفریقا، عراق، فلسطین و … جز شعارهای عوام فریب چه اقداماتی انجام دادند.

امام جمعه موقت نور با تأکید بر آموزه‌های دینی و قرآنی به کودکان که از سفارشات پیامبر (ص) است، افزود: یکی از حقوق فرزندان بر پدر مادر در دین اسلام انتخاب نام مناسب می‌باشد.

این مسئول با اشاره به مجمع جهانی تقریب بین مذاهب که به دستور مقام معظم رهبری در سال ۶۹ تشکیل شد، خاطرنشان کرد: از کشورهای مختلف در این مجمع عضو هستند و هدف آن رفع بدبینی و شبهات، کمک به احیای معارف اسلامی و قرآن، تشکیل جبهه واحد در برابر تهاجم دشمنان اسلام است که امیدواریم با تلاش علما وحدت بین مذاهب تقویت شود و اگر مسلمانان در سراسر جهان متحد شوند دشمنان به اهداف خود نمی‌رسند و به این دلیل همواره دشمنان دست به توطئه، تفرقه و تجزیه بین مسلمانان در سراسر جهان می‌زنند.

زمان انتشار: ۱۴ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو