زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ -

امام جمعه شهرستان نور:

سینه زدن برای حسین (ع) بدون نماز نمایشی بیش نیست

امام جمعه شهرستان نور گفت: گوش به فرمان حسین بودن، تقوی را کامل می‌کند و سینه زدن برای حسین (ع) بدون نماز، نمایشی بیش نیست.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای الغدیر این شهرستان اظهار کرد: موعظه کلام، سخن و فعلی است که شنونده را به کارهای خیر ترغیب و از امور بد دور می‌کند.

وی افزود: امام علی (ع) مرگ را مهم‌ترین موعظه‌گر می‌داند و آیه ۵۷ سوره یونس می‌فرماید؛ قرآن را موعظه، شفا، هدایت و مایه رحمت معرفی می‌کند.

امام جمعه شهرستان نور مراحل تقوی را برشمرد و تصریح کرد: در قدم اول سیر و سلوک انسان باید بیدار و آگاه شود، انسان جاهل نمی‌داند چه کار می‌کند، سالم‌سازی قدم دوم است که باید از قرآن بگیریم، قدم سوم هدایت از قرآن و استفاده از آیات آن است و در پایان خداوند رحمت خود را بر بندگانش می‌فرستد.

امیری‌ارجمند با بیان اینکه گوش به فرمان حسین بودن، تقوی را کامل می‌کند و سینه زدن برای حسین (ع) بدون نماز، نمایشی بیش نیست، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای دین و اقامه نماز بود و عزاداران واقعی امروز در نمازهای جمعه به آن امام لبیک گفتند.

این مسئول به برپایی عزای حسینی در جای جای ایران اسلامی و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: هر کس به بضاعت خود این خیمه را برپا داشته باید تقدیر کرد، اما مهم اقامه نماز است و انتظار می‌رود هیئت‌های مذهبی نماز ظهر عاشورا را باشکوه برگزار کنند.

وی افزود: در ایام غم و ماتم امام حسین (ع)، باید فرهنگ عاشورایی را پیاده کنیم و در قول و عمل باید به این امر بپردازیم، اما سبک زندگی برخی با این ادعا مغایرت دارد.

امام جمعه شهرستان نور ادامه داد: تزیین خودروی عروس با ۵۰ میلیون تومان و کفن و دفن با بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هرگز با فرهنگ حسینی و شیعه نه‌تنها هم‌خوانی ندارد بلکه ضدیت دارد و این در حالی است که برخی محتاج نان شب خود هستند.

وی با اعلام اینکه دستگاه دیپلماسی باید حادثه منا را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: ۷ هزار حاجی در حادثه منا کشته شدند و هیچ سازمان بین‌المللی این امر را محکوم نکرد و بعید نیست خود عاملیت داشتند.

این مسئول به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: کار هیئت مذاکره‌کننده مورد تایید معظم‌له است ولی خصومت دیرینه آمریکا را متذکر شدند و تاکید فرمودند که باید به این امر توجه داشت که دشمن، همواره دشمنی خود را دارد و دست از ظلم و ستم و خوی استکباری خود بر نمی‌دارند.

امیری‌ارجمند افزود: موضوع برداشتن تحریم در اجرای برجام نیز مورد تاکید معظم‌له بود که همزمان با اجرای توافق‌نامه و برجام باید تحریم‌ها لغو شود، تحریمی که ظالمانه و ناحق بوده است.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: گشایش اقتصادی منوط به رفع تحریم نیست، ۲۰ درصد مشکلات به دلیل تحریم‌ها است و ۸۰ درصد مربوط به سوءمدیریت‌ها است، تقویت تولیدات داخلی، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی می‌تواند به این امر کمک کند.

وی به حرکت اندیشکده آمریکایی هم اشاره داشت و گفت: این اندیشکده جمهوری اسلامی را به‌عنوان ناقض حقوق بشر محکوم می‌کند ولی از وزیر خارجه عربستان که در سخنان خود مسئله فلسطین را نادیده می‌گیرد و در خواست نابودی مردم سوریه و یمن را که برای دفاع از حقوق اولیه خود تلاش می‌کنند می‌نماید حمایت می‌کند، این معلوم می‌شود دست‌شان در دست آمریکا و جنایت‌کاران است و با حادثه منا هم خارج کردن حرمین شریفین از دست آنان ضروری است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو