زمان انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ -

پیروزی پرگل آلمان در خانه مقابل آذربایجان

تیم ملی آلمان در آخرین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، با نتیجه 5-1 آذربایجان را شکست داد تا با 10 پیروزی پیاپی، این رقابت ها را به پایان برساند.

سرای نور؛شاگردان یواخیم لوو که پیش از این صعودشان به جام جهانی را قطعی کرده بودند، در دیدار امشب برابر حریف کوچک شان کار سختی نداشتند و در نهایت به یک پیروزی پرگل رسیدند.

بازی با برتری آلمان آغاز شد و تنها ۸ دقیقه از بازی سپری شده بود که لئون گروتسکا حساب کار را ۱-۰ کرد. روی ضربه کرنر جاشوا کیمیچ بود که توپ روی تیر دوم به گروتسکا رسید و او هم با یک ضربه پشت پای تماشایی، دروازه را باز کرد.

برتری ژرمن ها بعد از این گل هم ادامه داشت؛ اما بازیکنان این تیم نمی توانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند. این مسئله باعث شد تا بازیکنان آذربایجان از لاک دفاعی خارج شوند و به دنبال استفاده از ضدحملات باشند. در نهایت در دقیقه ۳۴ بود که این تیم توانست به گل تساوی برسد. روی یکی از همین ضدحملات بود که شیدایف درون محوطه جریمه آلمان صاحب موقعیت شد و بعد از فریب مدافع آلمان، با ضربه ای نه چندان محکم کار را تمام کرد.

آلمانی ها تلاش کردند تا در همان نیمه اول به گل برتری برسند؛ اما این اتفاق رخ نداد و این نیمه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

نیمه دوم را هم آلمانی ها بهتر آغاز کردند و این بار هم خیلی زود به گل رسیدند. باز هم روی یک ارسال بود که واگنر با ضربه سر دروازه آذربایجان را باز کرد و علی رغم تلاش آقایف، توپ از خط دروازه عبور کرد.

این بار آلمانی ها اجازه ندادند تا بعد از گل تیم حریف خودی نشان بدهد و همچنان ابتکار عمل را در دست داشتند تا اینکه در دقیقه ۶۴ به گل سوم دست پیدا کردند.  باز هم روی یک ضربه کرنر بود که توپ روی تیر دوم به رودیگر رسید و او هم با ضربه سر، اختلاف را به دو گل افزایش داد.

تنها ۵ دقیقه بعد، آلمان به گل چهارم رسید. حرکت خوبه لروی سانه و پاس عرضی او، در مقابل دروازه به گروتسکا رسید و او هم با یک ضربه بغل پا، کار را تمام کرد.

بعد از این گل بازی تا اندازه ای متعادل شد؛ اما باز هم این آلمانی ها بودند که موقعیت های خطرناک تری روی دروازه حریف ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه ۸۱ به گل پنجم رسیدند. این بار امره جان بود که با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه توانست دروازه آذربایجان را باز کند.

تلاش تیم میهمان برای جبران گل های خورده در دقایق پایانی ثمری نداشت و بازی با نتیجه ۵-۱ به سود آلمان به پایان رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو