زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ -

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران :

استان مازندران تاکنون در نشر و ثبت آثار و ارزشهای دفاع مقدس موفق نبوده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان نور گفت:استان مازندران تاکنون در نشر و ثبت آثار و ارزشهای دفاع مقدس موفق نبوده است

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ در نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان نور ، سردار عبدالله ملکی درسخنانی اظهار کرد : با تقدیم بیش از ۱۸۸ هزار شهید ، ارزشهای دفاع مقدس که هویت اسلامی ما را می سازند باید به صورت الگوی عملی نسل به نسل منتقل شوند و این امر مختص زمان خاص و هفته مشخصی نیست بلکه باید همواره مقام شهدا و ایثارگران را گرامی داشت تا فرهنگ ایثار و روحیه جهادگری در دل و جان افراد بویژه نسل جوان جاوید باشد .
وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۲۵ هزار آثار حجمی دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: ۸۰ هزار سند مکتوب نیز از رزمندگان و ایثارگران استان جمع‌آوری شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت : بنا داریم با حمایت استانداری ظرف مدت یکسال و نیم تا دو سال حماسه جنگل در شش کتاب فاخر تدوین شود.
سردار ملکی تصریح کرد : استان مازندران در ثبت آثار دفاع مقدس تاکنون موفق نبوده است. وی در ادامه افزود : مازندران در طول جنگ تحمیلی، با ۵۰ پایگاه عملیاتی درگیر جنگ جنگل نیز بوده است و ۱۳۵ شهید ترور و جنگل تقدیم اسلام و انقلاب کرده است اما آثار مستند در خور شان و برجسته ای تاکنون تدوین نکرده است .

 

 

این مسئول گفت : جهاد سازندگی مازندران با وجود اینکه در عملیات بیت المقدس پشتیبان لشگر ۹۲زرهی بوده است ولی یک کتاب و کارنامه از عملیات های خود نداشته است که مدتی پیش چندین کتاب در زمینه کارنامه جهادسازندگی نوشته و به چاپ رسیده است.
وی از چاپ ۷۸ کتاب با موضوع دفاع مقدس با همکاری کنگره سپاه خبر داد و افزود : امسال نیز ۳۰ کتاب در این زمینه به چاپ خواهد رسید.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: انتظار می رود اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان نور ، به تشکیل حداقل ۴ جلسه درطول سال بپردازد .
سردار ملکی افزود: شهرستان نور نقش شهرستان خود را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تدوین و به چاپ برساند تا نقش سرداران، آزادگان و فرماندهان نوری در جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل کنونی برجسته گردد.
گفتنی ست ؛ در این جلسه سردار میرشکار، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر، عزتی مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان نور ،حاج آقا رمضانی از پیشکسوتان عرصه جنگ و جهاد و اصحاب رسانه شهرستان حضور داشتند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو