زمان انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ -

حسن نصیری

اشتباه عربستان در محاصره قطر فرصتی مناسب برای بهبود شرایط منطقه‌ای برای ایران ایجادکرد

حسن نصیری گفت: اشتباه استراتژیکی عربستان در محاصره سیاسی و اقتصادی قطر بهترین فرصت را برای بهبود شرایط منطقه‌ای در اختیار ایران قرارداد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حسن نصیری در گفت‌و‌گو با سرای نور با بیان اینکه سفر ظریف به قطر می‌تواند آغاز بخش رابطه‌ای جدید در منطقه باشد، اظهار کرد: اشتباه استراتژیکی که عربستان در محاصره سیاسی و اقتصادی قطر انجام داد بهترین فرصت را در اختیار ایران به منظور بهبود شرایط منطقه ای گذاشت.

وی با بیان اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران همواره صلح، دوستی، عزت و اقتدار بوده است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببرد تا روابط خود با کشور تاثیرگذار قطر را به خوبی تقویت کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مسائل مربوط به یمن و سوریه در کنار تحکیم برادری دو کشور می‌توانست از محتویات سفر ظریف به دوحه بوده باشد، گفت: در نگاهی دیگر استقلال کردستان عراق نیز شاید دلیلی برای حضور در این سفر محسوب شود.

نصیری افزود: امروز قطر بیش از گذشته به جمهوری اسلامی ایران نیازمند است و مسئولان دولت تدبیر و امید باید تلاش کنند تا قطر را به زمین خودشان بکشانند.

 

وی با بیان اینکه عربستان امروز نقطه مشترک دشمنی دو کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر قطر، ایران، سوریه، عراق در کنار حزب الله بتوانند علیه هربستان به اجماع برسند دیر یا زود واکنش آل سعود نسبت به تغییر موازنه منطقه‌ای به سود ایران را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس در پایان گفت: عربستان رابطه دوحه با ایران را به ضرر خود می‌داند و این امر می‌تواند موجب امتیازگیری ایران و قطر از این رژیم باشد و تنها نیاز به هوشیاری مسئولان دیپلماتیک کشورمان دارد.

زمان انتشار: ۲۱ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو