زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ -

آیا انتقادات از اوزیل منصفانه است؟

مسوت اوزیل که امروز 29 ساله شد، شاید به زودی برای دوری از انتقادات، امیرتیس را ترک کند.

سرای نور؛

شاید هنگامیکه مسوت اوزیل برنابئو را به مقصد لندن ترک کرد، هرگز تصور نمی کرد انتقادات از او در ترکیب آرسنال تا این حد افزایش یابد و همین انتقادها شاید در نهایت باعث جدایی این هافبک خلاق در ماه ژانویه شود.

قرارداد ستاره آلمانی توپچی ها که امروز ۲۹ ساله شد، در تابستان سال بعد به پایان می رسد و این بدان معناست که اوزیل از زمستان می تواند با هر باشگاهی به شکل رسمی مذاکره کرده و مقصد بعدی خود را اعلام کند.

در ماه های اخیر انتقادها از سوی بازیکنان سابق توپچی ها و هواداران این تیم از اوزیل به اوج رسیده و بسیاری او را یکی از دلایل اصلی نتایج نه چندان رضایت بخش آرسنال می دانند.

دیشب و در جریان شکست عجیب آرسنال برابر واتفورد، اوزیل در ۳۰ دقیقه پایانی به میدان آمد و یک فرصت فوق العاده را نیز از دست داد تا در نهایت و در دقیقه ۹۲ واتفورد گل برتری را به ثمر برساند.

بی مسئولیتی و بی خیالی، مهم ترین صفاتی است که هواداران به اوزیل نسبت می دهند و بسیاری معتقدند او به اندازه کافی برای مسئولیتش اهمیت قائل نیست.

امروز مارتین کیون مدافع مستحکم و سابق توپچی ها ادعا کرد که اوزیل به اندازه کافی بی رحم نیست و در زمستان قطعا از جمع توپچی ها جدا می شود.

اما علیرغم این انتقادها، اوزیل در ۱۲۲ بازی برای توپچی ها ۴۲ بار پاس گل داده و ۲۳ گل نیز به ثمر رسانده است که کارنامه خوبی به شمار می آید و شاید همانطور که او  مدتی پیش گفت لایق این حجم از انتقادها نیست و پیشکسوتان آرسنال بهتر است به جای انتقادهای مکرر از این تیم حمایت کنند.

به هر حال اوزیل بی شک تنها دلیل ناکامی های مستمر توپچی ها در سالهای اخیر نبوده است اما حتی وقتی امروز باشگاه آرسنال تولد او را تبریک گفت، بسیاری از هواداران کامنت هایی با الفاط انتقادی نسبت به او روا داشتند.

اوزیل مدتی قبل در مصاحبه ای اذعان داشت که مسئولیت بازی کردن در رئال مادرید بسیار دشوار است زیرا هواداران همیشه انتظار پیروزی های پرگل را دارند اما شاید او فکر نمی کرد با جدایی از جمع کهکشانی ها نیز به این شدت مورد انتقاد قرار گیرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو