زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ -

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

شهرداران و شوراهای اسلامی، پیگیر جدی تغییر کاربری اراضی و ساخت وساز غیرمجاز باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها خواست تا مشارکت مردمی در حوزه امنیت و نظم استان را افزایش دهند و همچنین پیگیر جدی تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و ساماندهی اماکن مخروبه در شهر باشند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان نور با محوریت معارفه شهرداران جدید شهرهای نور، رویان، ایزدشهر و بلده و تودیع شهرداران شهرهای چمستان، نور و ایزدشهر با حضور دکتر یونسی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و مسئولان شهرستانی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در سخنانی اظهار کرد: شهرستان نور، پیشینه ای عظیم از تاریخ، مذهب، علم، ادب و فضیلت ها را در گذر تاریخ در دل و جان خود جای داده و شخصیت های بی بدیلی را در عرصه خدمت به مردم در ابعاد مختلف معرفی کرده است.

وی افزود: با توجه به شعار سال که از سوی رهبرمعظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، خدمات خوبی در استان مازندران صورت گرفته که می توان به سرمایه گذاری ۸۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف و همچنین سرمایه گذاری در ۸هزار پروژه در حوزه های مختلف آب، راه ، گاز، برق، گردشگری، شیلات و … اشاره کرد که به همان میزان به رونق اشتغال وتوسعه استان نیز کمک کرده است.

علیرضا یونسی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سیاسی را برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: ۴ انتخابات باشکوه را با کمترین تنش ها در استان برگزار نمودیم.

این مسئول در ادامه افزود: از جمله تلاشهای استاندار اجازه فعالیت سیاسی به همه تشکل های قانونی مجوزدار بود که استان مازندران نیز از جمله استان هایی ست که خانه احزاب در آن شکل گرفته و ۹ نفر از اعضای اصولگرا، اعتدالی و اصلاح طلب آن به فعالیت های علمی- سیاسی و صنفی می پردازند.

یونسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیتهای حوزه سیاسی، در حوزه انتصابات فرمانداران و بخشداران بوده است که سیاست استاندار در انتخاب فرماندار برای شهرستانها از رزمندگان دفاع مقدس و پاک دست بودن انهاست تا دفاع از ارزشهای اسلامی در جنگ ۸ساله را درک کرده و بر دل و جانشان نشسته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: تمام شاخص های امنیتی در استان را افزایش دادیم وطی این ۴ سال هیچگونه فعالیت ضدانقلابی نیز نداشته ایم که این مهم، مرهون تلاشهای سازمان های قضایی، نظامی و انتظامی و امنیتی جهت کنترل و مراقبت اوضاع استان و کشور می باشد.

وی از جمله مشکلات و پدیده های در حال رشد استان مازندران را پدیده خودکشی برشمرد و افزود: اندیشمدان و اهل فکر را برای مقابله و کاهش این پدیده بکارگیری نموده ایم.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه گسترش امنیت نرم، تمام تلاش اعضای شورای تامین استان و شهرستانها بر نصب دوربین در خیابانها و مراکز مهم شهر بوده است و همچنین ۳۰۰ دستگاه دوربین تحویل شهرداری ها ازجمله نور شده است و اکنون ۴۵ شهرداری دست اندرکار نصب این دوربین ها در سطح شهر هستند تا با ایجاد یک جو روانی مثبت بتوان تخلفات را نیز مستندسازی نمود.

وی از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها خواست تا مشارکت مردمی در حوزه امنیت و نظم استان را افزایش دهند و همچنین پیگیر جدی تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و ساماندهی اماکن مخروبه در شهر باشند.

یونسی ادامه داد: تردد افاغنه در استان مازندران ممنوع بوده و از هرگونه بکارگیری از این افراد باید خودداری شود.

وی همچنین گفت: بیشترین کالای قاچاق که در مازندران کشف و ضبط شد مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، مشروبات الکلی تلفن همراه ، داروهای غیرمجاز نیروزا، لوازم برقی و ماهواره بوده و در شش ماهه نخست سال اقلام زیادی از این کالای قاچاق کشف و ضبط شد.

وی ورود برنج های خارجی به مازندران را هم ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران درادامه تصریح کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یک علم پیگیرانه در جهان مطرح شده و ما نیز در استان مازندران برای بهره برداری از این اندیشه برنامه های مناسبی را تدوین نموده ایم؛ که از آن جمله می توان به مبارزه با بیماری های حوزه زیستی، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب کنگو اشاره کرد که با پدافند غیرعامل مهار شد.

وی تاکید کرد: با پدافند غیرعامل می توانیم به احتمالات و تهدیدهایی که از طریق بلایای طبیعی برما وارد می آید بپردازیم و با برنامه ریزی های درست از خسارات پیشگیری نماییم.

یونسی در بخش دیگر از سخنانش به سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا اشاره کرد و گفت : ترامپ با سخنان غیرعقلانی خود سعی در متزلزل نمودن برجام و ایجاد تردید در شرکای برجام داشت ولی با ارائه بدترین و بی کیفیت ترین سخنرانی، بسیاری از رسانه های امریکا از زیرسوال رفتن منزلت، حرمت و شخصیت آمریکاییها در مجامع بین المللی سخن گفتند.

وی افزود: برجام یک معاهده بین المللی ست و شورای امنیت سازمان ملل، نه فقط آمریکا ، آن را تصویب کرده و بر اساس روابط بین المللی، یک کشور به تنهایی نمی تواند یک معاهده بین المللی را لغو کند.

این مسئول اضافه کرد:ترامپ در وعده های انتخاباتی خود داعش را طراحی دست اوباما خواند و اعتراف کرد آمریکا یک جریان تروریستی را راه اندازی نموده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همه تلاش آمریکا و متحدانش براندازی انقلاب ما بود اما به جایی نرسید.

یونسی خاطرنشان کرد: ۱۳سال طول کشید تا ایران به جهان ثابت کند که به دنبال بمب هسته ای نیست و اکنون نیز مدیرکل آژانس انرژی اتمی و همه طرفهای برجام نیز اذعان به این مسئله دارند که ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل نموده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو