زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ -

نکونام: با یک گل بازی می کردیم!

جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه می گوید که برخورد داوران باید با بازیکنان و مربیان با احترام و خونسردی بیشتری همراه باشد.

سرای نور؛جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه پس از دیدار برابر ماشین سازی که با تساوی بدون گل و از دست دادن دو پنالتی برای تیم میزبان یعنی خونه به خونه همراه بود، درباره این بازی به خبرنگاران گفت: در مورد بازی فکر می کنم داشتیم با یک گل بازی می کردیم و دروازه بان ما را کسی ندید. حتی زمانی که ۱۱ نفره هم بودند تیم ما برتر میدان بود. به هر حال امروز بدشانسی ها و اتفاقات فوتبال به ضرر ما بود، چون این همه موقعیت، تک به تک ها، ۲ تا پنالتی، دیرک دروازه و .. را از دست دادیم ولی بازی ای که می توانستیم راحت ببریم یعنی با ۲،۳ گل ببریم متاسفانه روز بد فوتبالی به ما خورد و بازی مساوی شد.

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد ۱۰ نفره شدن ماشین سازی و اینکه این موضوع باعث بیشتر شدن تمرکز دفاعی این تیم و سخت تر شدن کار خونه به خونه برای رسیدن به گل پرسید، عنوان کرد: قطعا کار سخت شد. چون آنها در خط دفاعی ایستاده بودند و وقتی توپ می رسید زیر آن می زدند و دفاع می گرفت و دوباره حمله می کردیم. ولی ما چه ۱۰ نفره و چه ۱۱ نفره خوب بازی کردیم، چون بازیکنانم مردانه بازی کردند و مردانه جنگیدند؛ ولی ما الان باید با یک امتیاز بازی را ترک کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی در ادامه با انتقاد از نحوه ی برخورد داوران با مربیان، بازیکنان و .. صحبت هایی را در مورد شیوه برخورد بهتر داوران مطرح کرد: داورهای ما باید برخورد خوبی داشته باشند. داور نباید عصبانی باشد؛ اگر قرار باشد داور عصبانی باشد، مربی عصبانی باشد، بازیکن تحت فشار باشد و عصبانی باشد، که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. داورهای ما برخوردهای تندی با بازیکنان و مربیان و همه دارند. ما دشمن هم نیستیم و ما می توانیم با آرامش و حتی خواهش با هم صحبت کنیم. بازی تمام می شود و دوباره ما همدیگر را می بینیم. بحث این است که برخورد داور باید درست باشد. داور چهارم دقیقه ۲ به من می گوید که از خط بیرون آمده ای؛ گفتم که من دارم با بازیکنم حرف می زنم و طبیعی است که یک متر از خط بیرون بروم. شما به من بگویید بیرون بیا و اگر نیامدم  و حرفی زدم آن وقت بد برخورد کنید. به هر حال امیدوارم این برخوردها درست شود، چون داورها واقعا زحمت می کشند و من خواهش می کنم به عنوان کسی که ۱۰ سال و نه بیشتر  در این فوتبال بوده ام.  برخورد داور نباید بد و عکس العملش سریع باشد، من این چیزها را در اروپا دیده ام، چون بازیکن و مربی تحت فشار هستند. داوران کمک داور دارند و می تواند از آنها کمک بگیرد. یک مقدار برخوردها دوستانه تر باشد؛ قطعا اعتراض پیش می آید و بحثی در آن نیست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو