زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ -

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی مطرح کرد؛

رویت اشیا نورانی در آسمان مناطق جنوبی حاصل پرتاب موشک های آمریکا

امیر الهامی گفت: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور ، حاصل سوختن بوستر موشک «دومین» ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_۵۲ بوده است.

به گزارش  سرای نور، امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت:رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک “دومین” ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_۵۲ بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوبغرب تا هرمزگان (اهواز، شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت  فراصوت آنرا کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.

 

 

معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی اظهار کرد: خط سیر واقعی موشک های پرتاب شده از خارج مرزهای کشورمان بوده و بدلیل ارتفاع خیلی بالا به نظر امده که از  آسمان  کشور عبورکرده  است.

وی تاکید کرد: اینگونه سوزش بوستری هیچ خطری نداشته و تا قبل از رسیدن به ارتفاع ۸۰ تا ۹۰ هزارپایی سوخته و از بین می روند.

امیر الهامی افزود:ضمنا چندین پرواز ترانزیت خارجی و مسافربری داخلی نیز   در این مورد از شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور استعلام کردند که اطلاعات تخصصی برای ایمنی بیشتر به آنها ارایه شد.

الهامی در پایان تاکید کرد: موشک روسی سایوز Soyuz ۲-۱A از پایگاه فضایی قزاقستان پرتاب شده  و محموله تجهیزاتی  Progress MS-۰۷ را در روز دوشنبه ساعت ۱۵۰۰ به ایستگاه منتقل کرده است که سوزش بوستر آن با ماهواره بر امریکایی همزمانی داشته است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو