زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ -

گزارش ویژه: پرسپولیس نیازمند یکی از این روزها!

در تاریخ فوتبال کشورمان برخی اوقات تیم های ملی و باشگاهی ما صاحب بردهایی خاطره انگیز و تاریخ ساز شده اند، بردهایی که هیچ کس آنها را باور نداشته است.

سرای نور؛جذابیت این بردها در حالی که امروز بار دیگر نیازمند یکی از آنها هستیم، خاطره های خوبی را برای ما زنده خواهد کرد.

 

*ایران ۱ برزیل ۰

 

هرچند برزیل در المپیک مونیخ با تیم آماتور خود به میدان آمده بود؛ اما همین تیم آماتور در این مسابقات با دانمارک ۲-۲ کرده و برابر مجارستان قدرتمند که در حد قهرمانی این دوره بود(قبل از المپیک ۱۹۸۰ تیم های شرق اروپا یعنی شوروی سابق، مجارستان، لهستان، رومانی و آلمان شرقی مدعیان اصلی این مسابقات بودند)۳-۲ بازنده شده بود. برزیلی ها اگر برابر ایران بازی را می بردند به دور دوم می رفتند؛ اما ایران نه تنها ۱-۰ برنده شد که یک ضربه پنالتی را هم از دست داد .

 

*ایران ۱ کره جنوبی ۰

 

در مسابقات آسیایی ۱۹۹۰ پکن، ایران که ۱۴ سال در سطح آسیا به هیچ فینالی نرسیده بود با برتری برابر کره جنوبی که بهترین تیم آسیا در آن مقطع بود به فینال رسید. ۲سال قبل کره جنوبی در جام ملتهای آسیا برابر ایران ۳-۰ برنده شده و یک بار هم به دیرک دروازه زده و داور یک پنالتی هم برای آنها نگرفته بود .

 

*پاس ۲ یومیوری ژاپن ۱

 

پاس که نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا در سال ۱۹۹۲ بود، در مرحله گروهی این رقابت ها با باخت ۱-۰ برابر الوصل امارات و تساوی ۱-۱ برابر وهالب پاکستان که ۱۰ گل از تیم الوصل خورده بود، به دور نیمه نهایی پا گذاشت و در حالی که عامل صعودش به نیمه نهایی یک مساوی برابر پاکستان بود، برابر تیم قدرتمند ژاپنی ۲-۱ برنده شده و به فینال رفت و با برد برابر نماینده عربستان به عنوان قهرمانی مسابقات رسید .

 

*پرسپولیس ۵آلیمای قزاقستان ۰

 

پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا در سال ۱۳۷۵ در حالی ۵-۰ برنده شد که در بازی رفت برابر این تیم با نتیجه ۳-۰ بازنده شده و راهی سخت برای ادامه داشت؛ اما این برد را در دوران حضور استانکو به دست آورد .

 

*ایران ۳ عربستان ۰

 

در مسابقات جام ملتهای ۱۹۹۶ آسیا، ایران که در ۲ دیدار برابر عراق و تایلند یک برد و یک باخت داشت، برابر عربستان که ۲۰ سال برابر ایران بدون شکست بود با نتیجه ۳-۰ برنده شد. عربستان ۲ سال قبل در جام جهانی ۱۹۹۴ برابر تیم های بلژیک و مراکش برنده شده بود .

 

*ایران ۶ کره جنوبی ۲

 

در مسابقه یک چهارم نهایی جام ملتهای ۱۹۹۶ آسیا تیم ملی ایران برابر کره جنوبی ۶ گل زد در حالی که کره در جام جهانی ۲سال قبل از آلمان ۳-۲ باخته و با اسپانیا ۲-۲ کرده بود. ایران بدترین باخت ۵۰ سال گذشته برابر آسیایی ها را به کره جنوبی تحمیل کرد .

 

ایران ۴ چین ۲

 

*در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ایران برابر چین در شهر دالیان برنده شد، شهری که چین در آن هیچ گاه به آسیایی ها نباخته بود و جالب تر این که ایران ابتدا برابر حریف ۲-۰ عقب افتاده و سپس ۴-۲ برنده شده بود .

 

*ایران ۲ آمریکا۱

 

آمریکا تیمی که تا مرز ۱۰ تیم برتر جهان در این سال بالا آمده بود برابر ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ۲-۱ باخت و شانس آورد که داور پنالتی روی خداداد عزیزی را نگرفت و علی دایی هم دروازه حریف را در دقایق پایانی و در موقعیت تک به تک باز نکرد .

 

*ایران ۲ اردن ۰

 

اردن به بهترین موقعیت تاریخ خود در سال ۲۰۰۴ رسیده بود. آنها در بازی رفت برابر ایران در تهران ۱-۰ برنده شدند و در جام ملتها هم برابر ژاپن که در پایان قهرمان شد در ضربات پنالتی بازنده شده بودند، ایران در حالی اردن را در شهریور ۱۳۸۳ با حساب ۲-۰ برد که مساوی هم ما را در راه رسیدن به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ ناکام می گذاشت.

 

*ایران ۱ کره جنوبی ۰

 

ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ در کره جنوبی نیازمند یک برد بود؛ در حالی که ایران در بازی های رسمی هیچ وقت برابر کره جنوبی در خاک حریف برنده نشده بود؛ اما این بار برای اولین بار توانستیم در کره جنوبی، میزبان را برده و به جام جهانی فوتبال صعود کنیم و در جدول گروهی هم بالاتر از کره جنوبی در رتبه اول بایستیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو