زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ -

پرسپولیس با منشا و علیپور یا تک مهاجم؟

پرسپولیس در حالی فردا به مصاف الهلال می رود که این بار بر خلاف دفعات قبل برنامه های تاکتیکی برانکوایوانکوویچ مشخص نیست.

سرای نور؛پرسپولیس از زمان حضور برانکو و از وقتی که این تیم شکل و انسجام پیدا کرد تقریبا با یک روش خاص بازی می کند و آن ۲-۴-۴ لوزی یا دایموند است. او در این روش از علیپور و طارمی به عنوان دو مهاجم اصلی تیمش استفاده می کرد و حتی در مواقعی که یکی از این بازیکنان نبود وحید امیری به خط حمله اضافه می شد. البته که این روش بیشتر ۱-۱-۴-۴ است که مهاجمان پرسپولیس در دو خط متفاوت بازی می کنند. پرسپولیس در اکثر بازی ها طارمی را در نوک داشت و علیپور یا امیری یک خط عقب تر بازی می کردند؛ اما در بازی برگشت با الاهلی علیپور در نوک بازی کرد و طارمی حکم مهاجم دوم را داشت. با این وصف و با توجه به عدم حضور طارمی در این مسابقه و همچنین نیاز پرسپولیس به برد پرگل مشخص نیست آیا برانکو از دو مهاجم استفاده خواهد کرد یا با اضافه کردن بازیکن به خط میانی تیمش را با تک مهاجم به بازی می فرستد.

۲-۴-۴ با منشا و علیپور

یکی از روش هایی که برانکو می تواند و محتمل است که از آن استفاده کند همان شیوه ۲-۴-۴ است که البته می تواند لوزی یا خطی باشد؛ اما موضوع مهم این است که در این روش گادوین منشا و علی علیپور به عنوان دو مهاجم تیم در خط حمله قرار بگیرند. در این شکل پرسپولیس با شیوه ۲-۴-۴ بازی خواهد کرد. امیری، مسلمان، کامیابی نیا و از میان ربیع خواه، بشار رسن و نوراللهی یک نفر خط هافبک این تیم را تشکیل می دهند. این یک روش هجومی است؛ اما می تواند نیروی این تیم را در خط میانی کمی تضعیف کند. چرا که نقطه قوت الهلال در خط میانی این تیم است جایی که ۵ بازیکن با توانایی های بالا در آن بازی می کنند. اما در عوض پرسپولیس با این روش اگر بتواند توپ را به مهاجمانش برساند و با اضافه شدن امیری نیز خط حمله ای با سرعت، تکنیک و قدرت بدنی بالا به وجود می آورد که می توانند از دفاع الهلال عبور کنند.

۱-۳-۲-۴ با منشا یا علیپور

اگر برانکو تیمش را با روش ۱-۳-۲-۴ به میدان بفرستد آن وقت یک نفر از بین منشا و علیپور در ترکیب قرار خواهد گرفت که با توجه به بازی های درخشان علی علیپور می توان او را گزینه اصلی خط حمله پرسپولیس در این روش دانست. با این روش اما پرسپولیس باید از تعداد بیشتری هافبک استفاده کند که البته با توجه به محرومیت طارمی و حضور بازیکنانی مثل بشار رسن، نوراللهی، نعمتی و علوان زاده برانکو دست بازتری در این روش دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو