زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

مزایای برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب/ کتاب‌های فاضل نظری را می‌خرم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن دعوت از هموطنان شهرستانی برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه سال به سال در این مجموعه جا خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید خود از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره برپایی نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب گفت: از شهردار تهران و شورای شهر تشکر می‌کنم که همت کرده و این فضا را برای شهر تهران ساخته‌اند. چون مراجعان به نمایشگاه کتاب تهران، همیشه از تنگی راهروها و محل‌های عبور و مرور، تراکم وسایل نقلیه چه در مصلی و چه محل دائمی نمایشگاه ها و مشکلاتی از این دست گلایه داشتند.

وی افزود: اما امسال، مکانی برای برپایی نمایشگاه مشخص شد که در حاشیه تهران است و محیطی دارد که ویژه چنین رویدادهایی است. فعالیت انجام شده برای آماده‌سازی این مجموعه قابل تقدیر است چون مشخص است زمان و تمرکز زیادی را به خود اختصاص داده است. ما که از اصحاب فرهنگ هستیم، به طور ویژه بهره برداری این مجموعه برای برپایی نمایشگاه کتاب را به فال نیک می‌گیریم. نمایشگاه پنجشنبه و جمعه پرجمعیتی را هم پشت سر گذاشته و استقبال مردم به حدی بود که همه مسئولان را غافلگیر کرد. رقم بازدیدها خوب و فروش‌ها هم راضی کننده اعلام شدند. یعنی ناشری مانند سوره مهر خبر داد که میزان فروش ها کمتر که نبود، بلکه بیشتر از سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: یک نکته مثبت شهر آفتاب، دسترسی راحت هموطنان شهرستانی به آن است که موجب می‌شود بدون این که وارد تهران شده و درگیر ترافیک سنگین شهری شوند، از نمایشگاه کتاب بازدید کنند. من هم از آن ها دعوت می‌کنم تا به روزهای پایانی هفته و پنجشنبه جمعه پایانی نمایشگاه نرسیده ایم، بیایند و استفاده خود را از نمایشگاه ببرند.

خاموشی گفت: فکر می‌کنم نمایشگاه کتاب، سال به سال در شهر آفتاب جا می‌افتد. امیدوارم خطوط مترو به سمت شهر آفتاب افزایش پیدا کند و شاهد عادت کردن مردم به مسیر رفت و برگشت به شهر آفتاب باشیم. به هر حال استفاده از وسایل نقلیه عمومی بهتر از وسایل شخصی است و سرعت عمل خوبی دارد. به نظرم شهر آفتاب بهانه خوبی است که مردم استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بیش از پیش تجربه کنند. زیرساخت‌های شهر آفتاب هم ان شاالله تکمیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مورد فروش کتاب در نمایشگاه باید بگویم که در بهار کتاب و شکوفایی فروش به سر می‌بریم. نمایشگاه هم یک ویترین برای عرضه عمومی است. هم به مردم توصیه دارم که به نمایشگاه بیایند و هم به ناشران می‌گویم که نمایشگاه فرصتی است که سختی طول سال را با این بهار فروش پشت سر بگذارند و استقامت خود را حفظ کنند چون سختی ها یک روز به پایان می رسد. این استقامت هم بر رونق اقتصاد نشر خواهد افزود.

خاموشی در پاسخ به این سوال که قصد خرید کتاب خاصی را از نمایشگاه دارد، گفت: چون سازمان تبلیغات چند ناشر دارد، به طور طبیعی در طول سال، کتاب های زیادی به دستم می‌رسد. مثلا کتاب «هی یو» را پیش از چاپش خوانده‌ام. چون در هیئت نظارت بر چاپ کتاب هستم، بسیاری از کتاب را به همین ترتیب می‌خوانم و می توانم بگویم خواننده پیش از چاپ هستم. اما می خواهم کتاب های فاضل نظری را بخرم و قصد دارم آخرین رمان هایی که سوره مهر چاپ کرده خریداری کنم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو