زمان انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ -

سرلشکر باقری:

پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد به سوریه تجاوز کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند.

به گزارش  سرای نور،ژنرال ایوب در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری که امروز (چهارشنبه) در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد در بخشی از سخنان خود در اعتراض به ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه گفت: ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه برخلاف توافق آستانه و مغایر همه قوانین وعرف بین الملل است و ما حق داریم به هر شیوه ای با نیروهای ترک در خاک خود مقابله کنیم.

وی با اشاره به روند اضمحلال گروه های تروریستی در سوریه افزود: گروه های تروریستی رو به زوال هستند و کمک های آمریکا سودی به حال آنها نخواهد داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه در زمینه اشتراک نظر دمشق و تهران در مبارزه با تروریست ها، تصریح کرد : دیدگاه های سوریه و جمهوری اسلامی ایران درهمه زمینه ها بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم همسو است و برمبارزه با گروه های تروریستی تا پاکسازی سراسر خاک سوریه اتفاق نظر داریم.

 

پذیرفتنی نیست رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد به سوریه تجاوز کند

برپایه این گزارش، سرلشکر باقری نیز در جریان این نشست خبری تاکید کرد: پذیرفتنی نیست، رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهارداشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم هایی که خود با آن روبرو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده اند.

وی افزود: برادری و همکاری ملت های ایران و سوریه نزدیک به ۴۰ سال است که ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم که در مبارزه با تروریسم کنارهم هستیم.

سرلشکر باقری با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می داند، اظهار داشت : ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگرعملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می کند، هرگروه و اقلیتی اگر خواسته ای داشته باشد باید آن را از طریق قانونی و گفت وگو با دولت های خود به آن خواسته ها دست یابند.

امیدواریم دیگر شاهد خطایی مانند خطای بارزانی نباشیم

سرلشکر باقری همچنین ابراز امیداوری کرد که دیگر شاهد خطایی مانند خطایی مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در شمال عراق نباشیم.

وی گفت: هم اکنون با تصمیم پارلمان و اقدام به موقع نیروهای مسلح عراق کنترل اوضاع به دولت عراق بازگشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این دیدار با ژنرال ایوب مروری برهمکاری های گذشته داشتیم و تقویت همکاری ها در آینده را بررسی کردیم.

سرلشکر باقری تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده اند و در آینده هم خواهند بود.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو