زمان انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ -

دفاع تمام قد برانکو از کمال، بیرانوند و ربیع خواه

سرمربی کروات سرخپوشان، یک روز بعد از شکست در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در پایان تمرین تیمش به تشریح شرایط پرسپولیس پرداخت.

سرای نور؛برانکو ایوانکوویچ که شب تلخی را در مسقط پشت سر گذاشته بود و تیمش علیرغم نمایش خوب با اشتباهات داوری دیدار برابر الهلال را با تساوی خاتمه داد، با حضور در استادیوم شهید کاظمی اولین تمرین تیمش برای دیدار مقابل نفت تهران در جام حذفی را پشت سر گذاشت. او در پایان این تمرین با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح شرایط سرخپوشان پرداخت و گفت: یک بار دیگر مایلم به بازیکنانم به خاطر نتایجی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان و بخاطر بازی و تلاش‌هایی که کردند، تبریک بگویم. در سوپرجام قهرمان شدیم و در جدول لیگ هم دوم هستیم و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم پیش رفتیم و به بازیکنانم بابت بازی خوبشان افتخار می‌کنم، چون سخت است که بعد از شکست ۴ بر صفر تیم برگردد. بازیکنان برای خانواده خودشان، هواداران شان و کشورشان تلاش کردند و با افتخار با لیگ قهرمانان خداحافظی کردند.

 

وی ادامه داد: نتایج خوبی تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان گرفتیم، مخصوصا افتخار می‌کنم به عملکرد بازیکنانم، چرا که خیلی سخت است که بعد از نتیجه شکست ۴ بر ۰ بیایی و بازی کنی. اما نشان دادند ورزشکار هستند و آن حس قهرمانی را در وجودشان دارند و برای باشگاه، خانواده، هواداران و کشورشان تلاش کردند و با افتخار خداحافظی کردند. ما در لیگ قهرمانان خیلی مشکل داشتیم و تقریبا تمام بازی ها را بیرون از خانه بازی کردیم. مشکلات زیادی با داوری داشتیم. مقابل الریان هم وقتی سه بر یک باختیم گل ناحقی زدند، مقابل الهلال هم خیلی بهتر بودیم در بازی دوم که پنالتی علیپور را نگرفتند، نیمه نهایی هم گل آفساید بود. اینجا هم گل اول پنالتی نبود، روی شجاع خطا شد و پنالتی ما را نگرفتند. خیلی اشتباهات علیه ما بود و مسائل زیادی هست که می‌توانم به آن اشاره کنم. تا دقایق پایانی بازیکنانم دنبال گل بودند و به آنها افتخار می‌کنم و ما با استحقاق به این مرحله آمدیم و کمی تجربه مان کم بود که به فینال نرسیدیم.

 

سرمربی کروات سرخپوشان در واکنش به اینکه علیرغم عملکرد ضعیف برخی بازیکنان مثل بیرانوند و … چرا اصرار به استفاده پیاپی از آنها دارد و شوکی به آنها وارد نمی‌کند، گفت: من دوست دارم با دلیل و مدرک صحبت کنم. دیروز بیرانوند کجا بد بود؟ بگویید چرا بد بوده؟ طبیعی است که هر بازیکنی حق ضعف در هر بازی را دارد. دیروز ربیع خواه کجا بد بازی کرد و به نظرم خوب بود، چه کسی بهتر از او در خط هافبک ما بود. دقیقا به ما بگویید کجا بد بودند و هم او و هم کمال از نظر تاکتیکی بی ایراد بازی کردند. مقابل الاهلی هم بهترین بازیکن شناخته شد. من نمی‌دانم مشکل کجاست. پارسال ربیع خواه کل فصل را خوب بازی کرد؛ اما همه زوم کردند و ربیع خواه، ربیع خواه و ربیع خواه می‌گویند. چرا دیگر بازیکنان را یادآوری نمی‌کنند و شاید برخی طرفدار بازیکنان هستند و به همین منظور اینگونه می‌گویند. من خودم می‌دانم که اگر بد بازی کند جایش روی نیمکت است و من می‌دانم.

خبرنگار در دفاع از سوالی که داشت عنوان کرد به طور مثال مسلمان در بازی دیشب خوب نبود و شما او را بیرون کشیدید، اما این شائبه وجود دارد که تحت هر شرایطی برخی بازیکنان بیرون نمی‌آیند و شاید بهتر بود احمد نوراللهی زودتر می‌آمد که با این پاسخ برانکو همراه بود: احمد یک سال است که بازی نداشته، این بازی هم که کرد دومین بازی او بعد از یک سال است. این بازی پلی استیشن که نبود. باید در فرم بازی باشد و باز هم تکرار می کنم ربیع خواه و کمال خوب بودند. الهلال دیروز چیکار کرد؟ ما بهتر از آنها بودیم یا نه؟ درباره چه بحث می کنید؟ مقابل استقلال خوزستان مگر ربیع خواه ضعیف بود؟ مقابل الهلال و در بازی اول بد بود مثل کل تیم. تعداد زیادی از بازیکنان خوب نبودند، چرا که مشکل زیادی قبل از بازی داشتیم.

 

خبرنگار دیگر نیز با اشاره به عملکرد موفق ربیع خواه به ضعف‌های او نیز در ارسال پاس‌های تاثیرگذار و تغییر در جریان بازی اشاره کرد که برانکو نسبت به این سوال گفت: ما ممنوع کردیم که ارسال پاس بلند بدهند و هر کاری هم که تاکنون کردیم با پاس‌های بلند بوده. نکته دیگر اینکه او تاکنون هر کاری کرده با توجه به وظایف محول شده به او بوده است. کمال هم در این پست اینگونه بازی می کرد و باید بازیکنان هجومی حریف را پوشش دهد و یک بالانس بین خط دفاعی و حمله ایجاد کند. می‌دانید چرا فقط از او می‌پرسید؟ چرا که الان برخی‌ سایت‌ها موجی ایجاد کردند علیه ربیع خواه و بیرانوند که شاید به دنبال بزرگنمایی برای دیگر بازیکنان هستند. نوراللهی الان شانس بازی ندارد و ما الان به دنبال برطرف کردن مشکل او هستیم. چرا الان دنبال خراب کردن بازیکنی که عملکرد خوبی دارد، هستید؟ من نمی‌دانم.

 

برانکو در پاسخ به این نکته که او بعد از نائب قهرمانی در لیگ پانزدهم مدعی شده بود، خواهد ماند و قهرمان خواهند شد؛ ولی اکنون واکنشی نسبت به حذف از لیگ قهرمانان نداشته و چه برنامه‌ای خواهد داشت گفت: ما گفتیم که در لیگ قهرمانان هدف مان این است که تا آخر برویم و عملا هم رسیدیم؛ اما متاسفانه اینگونه شد که در مهمترین بازی به بزرگترین مشکلات برخورد کردیم. همانطور که منچسترسیتی هم با بزرگترین بودجه نتوانست به موفقیت برسد. بایرن هم با گوآردیولا نتوانست سه فصل به نیمه نهایی بیاید. هر کس که به نیمه نهایی برسد یعنی به موفقیت بزرگی رسیده. من می توانم قول بدهم که به سیاره زحل برسم و هر قولی می توانم بدهم؛ اما باید قول استاندارد و ورزشی بدهم. من دنبال بازی با استاندارد بالا و با کیفیت هستم و تلاش می‌کنم به آن برسم. این مساله مربوط می شود به توافق من و باشگاه.

 

برانکو که در فرودگاه امام و پیش از سفر به عمان با فرهاد مجیدی برخورد داشت، در واکنش به سوالی که او گفته نمی‌خواهد با او به عنوان یک استقلالی عکس بگیرد گفت: من ورزشکارم و دوستان ورزشی زیادی در ایران و در تمام باشگاه های دیگر دارم. به عنوان سرمربی با تمام تیم ها در تماس بودم. با مرحوم پورحیدری، با آقای پروین، با آقای جلالی و کسان دیگر. افتخار می کنم ملی پوشان من فرهاد مجیدی و کریم باقری بودند و هر وقت آنها را می‌بینم، خوشحال می‌شوم. کسانی به مسیر مربیگری رفتند، مثل فرهاد مجیدی که در اسپانیا کار می‌کند و تلاش می‌کند تجارب خود را افزایش دهد و در فوتبال ایران از این تجارب استفاده کند. خب طبیعی است که قشنگ ترین چیز همین دربی است که پیش رو داریم و همین شوخی‌هایی که رد و بدل می‌شود و اینها قشنگ ترین موارد دوستی است. فکر نمی‌کنم انتظار باشد که من واقعا بخواهم رد کنم بازیکن خودم و همکار خودم را. آقای دالیچ اگر به استقلال می‌آمد، او دوست خانوادگی من است، نه همینطور دوست الکی‌ام، منزل مان ۵۰۰ متر با هم فاصله دارد. طبیعی است که اگر می‌آمد با تمام قدرت تلاش می‌کردیم همدیگر را ببریم، همانطور که زمانی در عربستان بودیم و من در الاتفاق بودم و او در الفیصل و تلاش می‌کردیم برای پیروزی مقابل یکدیگر.

 

وی ادامه داد: کرانچار هم رفیق بزرگ من است. می‌دانی چند سال است که همدیگر را می‌شناسیم؟ ما ۵۰ سال با هم دوست هستیم و فکر می‌کنید من دست او را رد می‌کنم؟ او اکنون سپاهان است و برای موفقیت تیمش تلاش می‌کند. در همین بازی قبلی برابر هم او برای سپاهان تلاش می‌کرد و بدنش می‌لرزید و من برای پرسپولیس؛ اما در پایان بازی همدیگر را بغل کردیم و تمام شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو