زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

آغاز به کار هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو در کیش

هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو در حوزه تخصصي اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین ( MRTD) باحضور نمایندگان بیش از 50 کشور عضو ایکائو از بیستم اردیبهشت در کیش آغاز بکار کرد.

به گزارش سرای نور؛این هشتمین اجلاس سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ایکائو در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین ( MRTD ) است که با حضور نمایندگان ۱۹۱ کشور و سازمان های فعال در زمینه هوانوردی و صنایع هوایی از جمله سازمان ملل، ایکائو، اتحادیه بین المللی شرکتهای هواپیمایی  (IATA) و نمایندگانی وزارت خانه های اطلاعات، راه و شهر سازی و امورخارجه از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در جزیره کیش برگزار می شود.
ایکائو به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد، مسئولیت هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان را بر عهده دارد و از دهه ۹۰ میلادی مجموعه‌ای از استانداردهای امنیت پرواز مانند استاندارد سازی‌های اسناد گذرنامه را در دستور کار خود قرار داده است که سمینارهای دوره ای MRTD با هدف به روز رسانی استاندادهای لازم و تامین و ارتقاء سطح ایمنی مسافران برگزار می شود.
با توجه به اینکه اسناد هویتی جمهوری اسلامی ایران به ویژه اسناد مسافرتی به لحاظ امنیت جزو معتبرترین اسناد دنیاست و کشورمان  در این زمینه تجارب موفق و ارزشمندی دارد امسال جزیره کیش به عنوان میزبان برگزاری این نشست در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است که از جمله اقدامات فنی کشورمان در حوزه اسناد هویتی و شناسائی مسافر، پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کلید عمومی PKD است، PKD  ازوکاری تحت عنوان دفتر راهنمای کلید همگانی است که توسط ایکائو ایجاد شده   است.
پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این کلید عمومی موجب ارتقای تامین امنیت بیشتر در سفرهای مسیر هوایی می‌شود. در این روش یکایک افرادی که در حال مسافرت، مهاجرت و یا سفرهای گردشگری هستند در سرتاسر جهان در مبادی ورودی کشور مقصد یا به هنگام خروج به طور کامل شناسایی می شوند. به عبارت دیگر کنترل اسناد مسافرتی و مهاجرتی توسط وزارت کشور و یا پلیس مهاجرت و صدور ویزا از طریق وزارت امورخارجه و شناسایی مسافران با سوابق امنیتی  توسط نهادهای امنیتی به طور کاملا هوشمند ، سریع و نا محسوس انجام شده و با اجرای کامل این روش در سامانه های کنترلی کشور، امکان اتصال به سامانه های مهاجرتی سایر کشور ها نیز فراهم خواهد شد.
تعادل بین امنیت و تسهیلات مسافرتی برای مسافران بین المللی، سهولت و تسریع در روند کنترل های امنیتی در مبادری ورودی و مرزها، سهولت در کشف جعل اسناد مسافرتی، سهولت در خواندن داده های اسناد مسافرتی و ذخیره آن در سیستم کنترل مرزی، انطباق دقیق تمامی اطلاعات موجود در گذرنامه صادر شده توسط کشور متبوع فرد با دارنده سند، از جمله مزایای پیوستن به این سیستم بین المللی است.
به گزارش اکونیوز، پس از برگزاری دو نشست پایگاه داده اطلاعات هوانوردی خاورمیانه و همایش مدیریت اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه ای ایکائو که سال گذشته به میزبانی جزیره کیش برگزار شد اجلاس سازمان بین المللی هوانوردی کشوری ایکائو در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین( MRTD  ) سومین گردهمایی متخصصین هوانوردی است که در یک سال گذشته در جزیره کیش برگزار می شود.

منبع:اقتصاد ایران

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو