زمان انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ -

فوگتس: با هاینکس، بایرن فصلی پرهیجان خواهد داشت

برتی فوگتس، سرمربی سابق تیم ملی آلمان معتقد است بایرن با هاینکس شگفتی‌های بیشتری را رقم خواهد زد.

سرای نور؛

هاینکس که به تازگی هدایت بایرن را برعهده گرفت، خیلی زود این تیم را به مسیر پیروزی برگرداند. برتی فوگتس در یادداشتی، به وضعیت بایرن بعد از نشستن دوباره هاینکس روی نیمکت این تیم پرداخت.

” استارت بایرن با هاینکس موفقیت آمیز بود و مونیخی ها فصل تازه ای را آغاز کرده اند. اکنون همه بازیکنان می‌دانند در مونیح باد تازه‌ای می‌وزد. هاینکس چیزی فراتر از حد معمول را از بازیکنان می‌خواهد. هیچ بازیکنی دیگر عذر و بهانه‌ای ندارد. تمرین ضعیف؟ آماده‌سازی بد؟ همه این دست بهانه‌های بازیکنان از میان برداشته شده است.

یوپ کارش را به  خوبی بلد است. توماس مولر را در نظر بگیرید. یوپ به خوبی حس می‌کند که ۵ تا ۸ بازی گل نزدن یعنی چه. او خودش قبلا چنین چیز ناخوشایندی را تجربه کرده است و درست از همین روست که حرف‌های درستی برایش دارد.

 

 

مربی این تجربه را در مدرسه ورزشی کلن به دست نمی‌آورد. این تجربه را نمی‌شود جایی خرید. این کیفیت است. این توانایی است که با زحمت و تلاش به دست می‌آید.

راز موفقیت در مدرسه مونشن‌گلادباخ نهفته است. ما قبلا حتی بعد از برد هم در اتوبوس تیم با هم بسیار منتقدانه رو‌به‌رو می‌شدیم. هاینکس آن آموخته را به خوبی جذب کرده است و آن را به دیگران انتقال می‌دهد؛ حتی وقتی که در زمان و زمانه دیگری به سر می‌بریم.

ادامه شگفتی بازیکنان

درست از همین روست که یوپ می‌داند کارکرد برد ۵ بر صفر برابر فرایبورگ در بوندسلیگا کافی نیست و با همان عملکرد نمی‌توان سلتیک گلاسکو را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داد.

بازیکنان همچنان شگفت‌زده خواهند ماند که او چگونه بعد از برد و پیروزی هم دست روی زخم می‌گذارد و به ایرادهای تیم می‌پردازد. چون او می‌داند اگر تنها در زمان باخت اشتباه‌ها را بگوید، چندان وارد مغز بازیکنان نمی‌شود که در زمان برد. بازیکنان بعد از باخت فقط و فقط می‌گویند: “گوش کن! دوباره غر زدن ها شروع شد!”

با هاینکس فصلی سراسر پر هیجان در راه است. لایپزیش در بازی با دورتموند عالی بازی کرد. دورتموندی که پیش از آن استارتی رویایی داشت. نبردی سه جانبه در پایان فصل خواهیم داشت. این سه تیم بر سر قهرمانی می‌جنگند و در نهایت عنوان قهرمانی به یکی از این سه تیم می‌رسد.

 

 

مهم‌ترین نکته این است که بایرن دوباره برگشته است و مربی‌ای را در اختیار دارد که بازیکنان را به خوبی به کار خواهد گرفت.

اما این همه ماجرا نیست. بایرن همزمان باید به فکر مربی برای فصل آینده باشد تا تیمش را بسازد. اصلا مطمئن نیستم که یوپ در پایان فصل دوباره بازنشسته شود. می‌توانم تصور کنم که این تصمیم به این بستگی دارد که بایرن کدام مربی را به خودش خواهد دید. شاید دوران بازگشت هاینکس از آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده است، طولانی‌تر شود. برای من روشن است که باید مربی مطرح و باتجربه‌ای به مونیخ بیاید نه یک مربی کم‌تجربه.

کلوپ یا توخل؟ این دو با هم قابل مقایسه نیستند. مطمئنا کلوپ گزینه خواهد بود. او تجربه زیادی را اندوخته و اکنون در انگلیس است. توخل هنوز از نظر من جایی در این حوزه ندارد. کلوپ بسیار سرتر و باتجربه‌تر از اوست.

تیم هم باید دوباره ساخته شود. آنچه روشن است این که با روبن و ریبری نمی‌تواند آینده را ساخت. روبن در نیمه نخست بازی هلند و سوئد عالی بود و در نیمه دوم دیده شد که مشکل کجاست: تو با روبن برای یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای در سطح بین‌المللی به مشکل خواهی خورد. با او دیگر نمی‌توان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. یوپ دست کم از او بهترین و بیشترین بازی را خواهد گرفت.

 

 

 

بایرن باید به یک بازیکن ۶۰ میلیونی فکر کند تا سه بازیکن ۲۰ میلیون یورویی. باید دید کدام بازیکن را می‌توان به خدمت گرفت. چنین بازیکنی را نمی‌توان در جام جهانی دید و پسندید و خرید. شاید بشود بازیکنی را یافت که به تیمی ناشناس ۵ گل بزند ولی او نمی‌تواند برابر بارسا و رئال‌مادرید هم گلزنی کند. به بازیکنی نیاز هست که از پس گلزنی به رئال هم بربیاید آن هم به طور پیوسته و مرتب!
برای من هنوز یک موضوع مهم است. امیدوارم کلن هم پس از بایرن دوباره بتواند خودش را پیدا کند.

 

به عنوان یک مونشن‌گلادباخی می‌گویم کلن باشگاهی متعلق به بوندس‌لیگاست و جایش هم در بوندس‌لیگا؛ آن هم  با مربی پتر اشتوگر. او فرد درستی برای کلن است. کلن اشتباه‌هایی داشته و خریدهای خوبی را انجام نداده و اکنون این اشتوگر است که به مشکل برخورده. ولی اشماتکه باید همچنان به او اعتماد کند و آرامش را حفظ کند. معتقدم اشتوگر تنها کسی است که می‌تواند کلن را نجات دهد. هیچ مربی دیگری قدرت و ضعف این بازیکنان را نمی‌شناسد. اگر او از پس این کار برنیاید، هیچ مربی دیگری هم نمی‌تواند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو