زمان انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ -

مسلمان و نیاز بازگشت و تفکر درباره ۷۰۰ روز قبل

محسن مسلمان در آستانه بازگشت به عقب بزرگی است که اینبار می‌تواند تهدید بزرگی در خصوص پایان روزهای ستاره بودن او باشد.

سرای نور؛

محسن مسلمان که پیش از دیدار برابر نفت تهران از لیست برانکو ایوانکوویچ خارج شده بود تا دیدار اول سرخپوشان در جام حذفی را از دست بدهد، در تمرین امروز در شرایطی حاضر شد که هنوز تکلیف مشخصی برای دیدار دربی هشتاد و پنج پیش روی خود نمی‌بیند.

 

مسلمان امروز در شرایطی که از روز گذشته خبر مربوط به محرومیت او با توجه به انتشار عکس‌ها و فیلم مربوط به قلیان کشیدنش منتشر شد، در تمرین سرخپوشان حاضر شد. روحیه بالای او برای بازگشت به ترکیب و حضور در دربی در تمرین امروز کاملا مشهود بود. این در حالی است که محرومیت از سوی کمیته اخلاق و همچنین تنبیه برانکو ایوانکوویچ شرایط مبهمی را پیش روی او قرار داده است. این سرنوشت امروز بازیکنی است که طی دو فصل اخیر یکی از ستاره‌های این تیم بود. بازیکنی که این روزها علیرغم مشکلات و انتقاداتی که پیش روی خود می‌بیند با ۵ پاس گل در صدر جدول پاسورهای لیگ حاضر است.

لازم نیست راه دوری برویم؛ ابتدای لیگ پانزدهم و محسن مسلمان که به واسطه عدم درخشش در ترکیب فولاد خوزستان خواهان زیادی را پیش روی خود نمی‌دید. با این حال پرسپولیس که در جذب ستاره‌ها ناکام مانده بود، تنها با توجه به نام او و امیدواری به بازگشت این بازیکن، او را برای عقد قرارداد فراخواند و او نیز بدون هیچ پیش شرطی این پیشنهاد را قبول کرد. حضور چهار مدعی در پست او باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ اعتماد زیادی به او نداشته باشد و ناآمادگی و روحیه پایین او نیز به این مساله کمک کرد. با گذشت چند هفته از لیگ و البته اتفاقاتی که رخ داد در نهایت همای سعادت را روی شانه هافبک شماره ۷۷ نشست و در ادامه او نیز توانست خواسته‌های کادرفنی را به بهترین شکل ممکن اجرا کند تا دیگر عبور از نام او هم غیر ممکن شود.

مسلمان فصل پانزدهم را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند و گلزنی در دربی نیز او را به محبوبیت بزرگی در نزد هواداران رساند تا حتی عدم قهرمانی و بدشانسی در هفته پایانی نیز خللی به آن وارد نکند. مسلمان در ابتدای فصل شانزدهم هم شروعی مناسب در ترکیب سرخپوشان داشت و دوران افت او با حضور سروش رفیعی استارت خورد. عدم تطابق این دو بازیکن در کنار یکدیگر باعث شد تا مسلمان در مسیر نزول قرار گرفته و کم کم از شرایط آرمانی دور شود. دوران فراز و فرود او البته باعث می‌شد تا همچنان انتخاب اول برانکو ایوانکوویچ لقب گیرد. با شروع لیگ قهرمانان هم او البته در روزهای ابتدایی توانست یکی از بازیکنان تاثیرگذار سرخپوشان باشد و در ادامه اما شرایط متفاوت و البته شبیه و نزدیک به روزهای ابتدایی فصل پانزدهم شده است.

مسلمان که در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان همچون جدال برابر الاهلی عربستان نتوانسته بود عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد و ماحصل هر دوی این دیدارها تعویض‌های زودهنگام بود، بعد از بازی برگشت نیز به شدت مورد خطاب برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت که از رفتار او نیز شاکی بود.

این اتفاق در نهایت محسن مسلمان را از لیست بازی برابر نفت تهران خارج کرد تا سرمربی سرخپوشان تلنگر بزرگی به هافبکی که خودش پی‌ریزی درخشش او را داشته، بزند. ستاره‌ای که به زعم خود در روزهای ابتدایی بازگشتش به پرسپولیس اعتماد بنفس‌اش به گونه‌ای پایین آمده بود که انگار فوتبال از یادش رفته و حتی در دریبل دروازه‌بان جوان و کم تجربه پیکان در میانه میدان و در جدال جام حذفی هم ناکام مانده بود. با این حال اعتماد مجدد برانکو ایوانکوویچ و تلاش مصرانه او در تمرینات و قبول شلاق تمرینات سخت بدنسازی باعث شد تا او به گونه‌ای دیگر آبدیده شود. روند صعودی که حتی باعث شد نگاه کارشناسان را نیز به خود جلب کند و خیلی‌ها ضمن قرار دادن او در جمع ۵ ستاره‌ی تاثیرگذار تیم از شانس بالای او برای بازگشت به تیم ملی نیز خبر بدهند. مسلمان اما همچنان با رفتارهای دور از انتظار خارج از فوتبال خود به سوژه‌ی دوباره برای اهالی فوتبال تبدیل شده است. بازیکنی که یک بار به دلیل ماجرای اردوی تیم ملی امید و قلیان‌های هتل داریوش زیر تیغ انتقادات قرار گرفته بود، بار دیگر در این زمینه نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. ستاره‌ای که از حیث فنی می‌تواند و می‌توانست بیش از این در صف برترین‌های پرسپولیس قرار گیرد اما با فراموشی جایگاهی که در آن قرار دارد گاهی رفتاری صورت می‌دهد که بازگشت به عقبی بزرگ برای او محسوب می‌شود.

 

موضوع رفتارهای درون تیمی که این روزها بیش از مسائل خارج از آن مورد توجه برانکو قرار گرفته و به واسطه آن رای به خروجش از لیست دیدار برابر نفت تهران گرفته نیز البته نباید از نظرها پنهان شود. بازیکنی که همانطور  که گفته شد در زمان برانکو ایوانکوویچ توانست یک بار دیگر به روزهای اوج خود و حتی فراتر از آن بازگردد و با ایفای نقشی بازیساز و در عین حال انرژیک نمونه‌ی کاملی از یک هافبک میانی در میان بازیکنان لیگ برتری باشد و این روزها به خاطر اشباح دوباره در مسیری قرار گرفته که دو سال و اندی تلاش بزرگی برای فاصله گرفتن از آن داشت. ستاره‌ای که عملکرد فنی‌اش در موفقیت‌های پرسپولیس در طول این روزها غیرقابل انکار است اما بار دیگر در مسیر نزولی هم از حیث فنی و هم رفتاری قرار گرفته است.

مسلما بازگشت محسن مسلمان به همان جاده دو فصل پانزدهم و تا قبل از اواخر فصل شانزدهم می‌تواند چهره‌ی مقبول‌تری برای ستاره‌ای بسازد که با شماره خاص خود در نقش ستاره برای این تیم ایفای نقش کرد. ستاره‌ای که توانست بار دیگر از اوج ناکامی بلند شده و در صف برترین‌ها قرار گیرد و فاصله زیادی با دستیابی به بازوبند این تیم پرافتخار هم نداشت. هواداران این تیم هیچگاه فراموش نمی‌کنند که در روزهای ناکامی نیز او در نقش بزرگتر این تیم با به دوش گرفتن حمید طاهرخانی غم بزرگ شکست را از دل بازیکن جوان تیمش دور کرد و اکنون نیز انتظار می‌رود او با عبور از این بحران خودساخته بار دیگر در نقش یک بازیکن تاثیرگذار صرف و با نوار موفقیت آمیز متوالی ایفای نقش کند. او برای رسیدن به این موضوع کافی است یک بار دیگر روزهای اوج ناکامی و دور شدن خود از جلد و کانون توجهات را مرور کند، روزی که کمتر خبرنگاری برای دستیابی به شماره تلفن او تلاش داشت و کامنت امیدوارکننده کمتر هواداری روی صفحه رسمی او نقش می‌بست.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو